Kampaň

Renault Brána do světa nespoutané představivosti

  • Kategorie: Nejlepší využití rádia
  • Zadavatel: Renault Česká Republika
  • Autor: OMD Czech, Seznam Brand Studio
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Hlavními hrdiny našeho příběhu jsou Renault Austral, děti a jejich bezbřehá fantazie, umělá inteligence a pohádky, co svět dosud neslyšel. Na začátku byla myšlenka, že nový Renault Austral je mimořádný vůz a jízda s ním nás zavede do úžasného světa imaginace, ve kterém máme pod kontrolou vše kromě naší představivosti. Kdo jsou ale ti, kteří se chovají přirozeně, bez limitů v rámci své vlastní fantazie a zároveň se nebojí svoje představy vyjadřovat? Umělci a vizionáři? Určitě. Ale opravdovými odborníky jsou děti. V jejich představách je totiž možné téměř vše. Pokusili jsme se do jejich magického světa nahlédnout. Vzali jsme je na projížďku novým Australem a jejich fantazii nechali volně plynout. Pak jsme ji zkombinovali s umělou inteligencí a výsledkem bylo 5 úžasných pohádek. Ty jsme vypustili do světa prostřednictvím Seznam Native, Spotify a dalších platforem. Jako všechny pohádky, i ta naše se dočkala šťastného konce. Naše příběhy si pustilo nebo stáhlo více než 11 tisíc posluchačů a článek si přečetlo přes 105 tisíc unikátní čtenářů. Ale co je nejdůležitější – projekt pomohl zvýšit awareness o novém modelu a navždy spojil svět dětské imaginace s Renault Austral.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Do kampaně jsme hledali jsme takový formát, který pomůže budovat povědomí o novém modelu, a zároveň adresovat i hlavní problém značky související s nižší consideration.
Východiska pro tvorbu projektu byla následující:
1) Cílovou skupinou pro nový Austral jsou lidé ve věku 35-54, z nichž celkem 73 % je rodičem či opatrovníkem jednoho a více dětí.
2) Celkem 55 % lidí z cílové skupiny má nastavený Seznam.cz jako svou domovskou stránku a 70 % ji navštěvuje denně.
3) Pro řidiče je přirozené v autě poslouchat jakékoliv audioformáty, obzvláště v případě, kdy vezou svoje děti.
4) Děti jsou díky své nespoutané představivosti odborníky na svět imaginace

V kampani tak kombinujeme médium, které je pro naší CS relevantní a propojujeme ho s audioformátem, který je afinitní pro řidiče. Díky kreativnímu využití audia pomáháme smysluplně zabavit děti při jízdě autem a umožňujeme jejich rodičům plně se věnovat řízení. Prostřednictvím projektu jsme zároveň chtěli podpořit pozitivní zákaznickou zkušenost a zpříjemnit posluchačům zážitek z jízdy, během které s Renault Austral strávili podstatně více času než v klasických kampaních. Projekt zároveň elegantně a účelně navazuje na centrální kreativní koncept imaginace a propojuje ho s přirozeným prostředím produktu (interiér vozu).

Cíl

Renault patří na českém trhu mezi automobilky, které mají vysokou awareness. Výrazně menší procento lidí ji řadí do užšího výběru značek, které zvažuje ke koupi. V letošním roce Renault uvedl na trh nový model Austral, který cílí primárně na lidi ve věku 35-54 let. Hlavním cílem kampaně bylo zvýšit awareness o novém modelu. Zároveň jsme prostřednictvím kampaně chtěli vyvolat pozitivní emoce vůči značce a pokusit se tak změnit její vnímání tak, abychom zároveň adresovali i hlavní problém značky související s nižší consideration. V neposlední řadě jsme chtěli vhodným způsobem oživit základní mix (TV, online, OOH) a přijít s netradičním řešením, které naváže na centrální kreativní koncept a více vtáhne lidi do komunikace.

Realizace

Při projížďce novým Australem jsme se zeptali tří dětí ve věku 4-11 let na několik otázek a zjišťovali, co se jim honí hlavou během jízdy. Před samotnou jízdou jsme vše ladili v mateřské školce, kde jsme s dětmi hráli aktivity a testovali právě jejich fantazii – právě to nám určilo otázky pro jízdu.
Představivost dětí nás inspirovala, a tak vznikly pohádky do auta, které nám pomohla vytvořit umělá inteligence.
Pohádky byly k dispozici na webu Seznam Native, zároveň bylo možné je přehrát na Spotify, Apple/Google Podcasts a dalších platformách. Formát byl promován prostřednictvím placené distribuce na platformách Seznam Zpráv, Novinek, Seznam.cz, Facebooku a vybraných webech Seznamu (Proženy, Garáž, Sport, Super atd.)

Výsledek

Seznam Native microsite získala téměř 120 000 zobrazení. Video z natáčení bylo přehráno téměř 60 000 x s vysokou mírou dokoukatelnosti 48,4 %. Autopohádky byly staženy celkem více než 10 000 x. Projekt doručil nárůst 5 p.b. z pohledu celkové úrovně znalosti modelu (toto číslo je očištěné o vliv ostatních mediatypů/formátů). Nejvíce pozitivně ovlivněnou skupinou byli lidé, kteří si pustili pohádku (+ 12 p.b.). U této skupiny také výrazně vrostl parametr ,,model znám a zaujal mě", a to o 19 p.b. Projekt zároveň přinesl vysoké CTR - 1,43 %, výrazně nižší bounce rate 36,34 % (prům. BR 55,47 %) a vyšší ATS na webu (2:32 min vs. prům. ATS 1:15), což jasně dokládá zvýšený zájem o nový model. I po konci kampaně uživatelé pohádky stále stahují, v průměru zaznamenáváme kolem 80-100 stažení denně.

FLEMA Media Awards 2023