B2B segment je ve srovnání s B2C poměrně konzervativní a těžkopádný obor, v němž se osvědčily spíše ověřené postupy než velká překvapení. O to více je potřeba nacházet inovativní a do jisté míry i riskantní způsoby, jak specifickou cílovou skupinu zaujmout.
S touto výzvou se musela popasovat společnost ABB Robotika ve spolupráci s agenturou Marketup. Úkolem bylo pomoci podnikům s řešením těžkých současných výzev, jako jsou nedostatek pracovních sil či obavy z automatizace. Řešením těchto problémů v praxi je kolaborativní robotika. Jak ale efektivně předat toto poselství cílovému průmyslovému segmentu tak, aby opravdu zaujalo?
ABB Robotika spojila síly s magazínem Forbes a v rámci unikátního partnerství vytvořil robot design titulní strany magazínu Forbes NEXT. Šlo tak o vůbec první obálku tištěného magazínu vytvořenou robotem. Díky tomu měla kampaň široký dopad na domácí i mezinárodní úrovni a povědomí o přínosech kolaborativní robotiky se rozšířilo mezi zástupce různých průmyslových odvětvích.
ABB Robotika a kreativní tým Marketupu proto hledaly vhodné médium, přes které komunikovat přínos kolaborativní robotiky ke specifické cílové skupině. Záměrem bylo vyhnout se běžnému celostránkovému inzerátu, který by nedokázal dostatečně zhmotnit celou myšlenku spolupráce člověka a robota.
Jako ideální médium pro cílení na malé a střední podniky byl vybrán magazín Forbes, konkrétně jeho technologický speciál Forbes NEXT. Kromě tematické relevance pro daný segment se dal ukázat konkrétní výsledek spolupráce člověka s robotem na poměrně malém prostoru a s maximálním dopadem na cílovou skupinu.
Kreativní tým agentury Marketup dokázal společně s klientem ABB Robotika vytvořit vůbec první obálku časopisu namalovanou kolaborativním robotem. Součástí magazínu byl také článek o samotném procesu tvorby obálky robotem, v němž byly zároveň podrobně popsány přínosy kolaborativní robotiky pro různá odvětví průmyslu.
Magazín Forbes NEXT z podzimu 2022 byl centrem pozornosti také na následující konferenci Forbes NEXT Big Think, kde robot GoFa od ABB sám podepisoval „své“ výtisky magazínu.
Hlavním cílem bylo oslovit výrazně omezený B2B segment a ukázat mu, že kolaborativní robotika pomáhá s nedostatkem pracovních sil v téměř každém oboru. A také to, že robot člověku práci nebere, nýbrž ho doplňuje při nejnáročnějších úkolech a dává tak člověku prostor uplatnit svůj potenciál mnohem vhodnějším způsobem.