Kampaň

Tipsport - známe příští hlavu státu

  • Kategorie: Nejlepší využití real-time marketingu
  • Zadavatel: Tipsport
  • Autor: Tipsport
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Tipsport zná výsledky voleb ještě předtím, než proběhnou! Ze statisíců podaných tiketů dokážeme několik dní před hlasováním přesně předpovědět, jak to dopadne. Před 1. kolem prezidentských voleb jsme uspořádali TK, na níž jsme novinářům oznámili příští hlavu státu. Vůbec poprvé jsme PR kampaň podpořili i rozsáhlou kampaní reklamní. Naše oznámení vzbudilo mimořádný mediální zájem, kurzy Tipsportu se objevovaly v redakčním prostoru napříč médii, byli jsme citováni častěji než klasické výzkumné agentury. Hlavní bookmaker Tipsportu P. Boško byl hostem řady pořadů v mainstreamových médiích. Podařilo se nám ho etablovat v roli volebního experta. A především: získali jsme desítky tisíc nových klientů.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Naše strategie vycházela z faktu, že Tipsport je velmi přesný v předpovědích výsledků voleb v ČR a SR – tedy v zemích, kde působí a v nichž jsou jeho klienti zároveň voliči. Na rozdíl od „nezávazných“ průzkumů volebních preferencí naši klienti hlasují svými vlastními penězi; náš vzorek je navíc stonásobně větší než mají výzkumné agentury. Pro sázení a jeho medializaci neplatí žádné volební moratorium, takže jsme šance kandidátů zveřejňovali a komentovali ještě i v průběhu hlasování.

Cíl

Cílem projektu bylo razantně posílit pověst Tipsportu jako experta na politické sázky, informovat ne-sázející veřejnost o možnosti vsadit si na prezidentské volby, oslovit zcela novou cílovou skupinu a získat mezi nimi nové klienty. Kombinací originálního PR a marketingové kampaně jsme cílili na nejširší dospělou veřejnost s důrazem na ty, kteří dosud nesázeli.

Realizace

Už v prosinci se napříč mediatypy objevil provokativní claim „Známe příští hlavu státu“, zřídili jsme speciální web s aktuální predikcí. Zásadní význam měla „celoplošná“ inzerce na HP Seznamu. Součástí kampaně byly i „live“ kurzy – naše bannery a spoty zobrazovaly aktuální šance kandidátů. Jako první v ČR a možná i na světě jsme udělali „online“ médium i z klasických billboardů: denně jsme plochy přelepovali aktuálními kurzy. Poprvé jsme se s naším reklamním sdělením – aktuálními kurzy – dostali na obrazovku prezidentské debaty na Primě.

PR kampaň vyvrcholila tiskovkou, na níž jsme „oznámili výsledky“ voleb ještě před jejich konáním – pět dní před zahájením hlasování v 1. kole. Intenzivní zájem médií ale pochopitelně trval až do konce kola druhého. 

Výsledek

Integrovaná PR a marketingová kampaň, při níž jsme mj. poprvé udělali z offline média (billboardu) online nosič a plně využila možnosti real-time kurzových dat, přinesla Tipsportu několik desítek tisíc nových klientů a historický rekord v prvních dotacích – vkladech na sázkařský účet. Kampaň zaznamenala 265 unikátních mediálních výstupů. Jako jediná sázkovka jsme se dostali s aktuálními kurzy přímo na obrazovky televizní prezidentské debaty (viz přílohu).

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000430-7a3e45ce-cc92-4cb1-aba9-8cbab5a3f957.png
1000430-f99e1657-201c-4d7f-92fa-ac4262764456.png
1000430-de18d8fb-eaf6-4234-b877-0fd12641d0ba.png
1000430-9f9069fa-f837-40c1-9854-f1fcb494bda3.jpg
1000430-7b2254fb-8503-4590-be45-66a7266b5a73.jpg
1000430-9fe87727-028e-4ec8-add3-2ddc995f81ce.jpg
1000430-2a2ab67a-efeb-426f-9911-7a66b9b2e492.jpg
FLEMA Media Awards 2023