Kampaň

ŠKODA Auto – Není prodejce jako prodejce

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: ŠKODA Auto a.s.
  • Autor: PHD a.s.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

ŠKODA Auto už dlouhá léta řeší unifikaci a konsolidaci digitální komunikace u své rozsáhlé dealerské sítě s více než 180 prodejci po celé ČR.

Naším úkolem bylo najít flexibilní a jednoduše škálovatelné řešení, které by umožnilo přizpůsobit a inzerovat unikátní nabídky prodejců relevantním in-market zákazníkům v jejich dané lokalitě, aby se kampaně mezi sebou nekanibalizovaly. Samozřejmostí byla samotná koordinace desítek dealerství v podobě kampaňových nabídek a následné vyhodnocování.

Klient chtěl navíc konsolidovat kampaně prodejců tak, aby bylo dosaženo cenové efektivity v rámci mediálních domů.
Řešení mělo podobu polo-automatizovaného nástroje – Ad Canvas v programatickém systému DV360, který nám umožnil spravování desítek kampaní se zaměřením na garantované objemy impresí kolem lokací dealerství. To celé bez nutnosti tvorby individuálních kreativ a komplexního zadávání jednotlivých kampaní.

Výsledek? Ušetření 50 % času na nastavení a optimalizaci kampaní, 30 % času na produkci kreativ, přes 500 unikátních bannerů, 22 milionů impresí, 4tisíc konverzí… a především desítka spokojených dealerů!

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Rozhodli jsme se využít vizuální editor Ad Canvas v programatickém systému DV360, v němž můžete vytvářet a upravovat kreativy v reálném čase.
Snadno použitelný a vysoce flexibilní design Ad Canvasu umožnil prodejcům rychle zadávat a/nebo měnit své jedinečné nabídky.
Dealeři měli navíc možnost vybrat si z vícero balíčků rozdělených dle svých finančních možností a nároků na vizibilitu kampaně.
Personalizované bannery připravené v Ad Canvasu jsme následně díky datům z DV360 dokázali zacílit na relevantní zájmová publika a oblasti kolem jednotlivých prodejců, aby se kampaně mezi sebou nekanibalizovaly – konkrétně jsme cílili na souřadnice GPS v kombinaci s 1P a s publikem s pravděpodobným zájmem o koupi automobilu.

Bonusem navíc bylo sjednocení a povýšení komunikační a vizuální linky dealerství na úroveň importéra.

Cíl

Náš úkol byl „prostý“ – nahradit současnou neefektivní decentralizovanou komunikaci bez možnosti kontroly kvality.
Hledali jsme komplexní centralizované řešení pro lokální dealerské kampaně ŠKODA Auto. A to tak, aby sdělení a kreativa odpovídala nabídce jednotlivých dealerství, aby byla relevantní pro jejich specifické zákazníky a zároveň, aby se dealerské kampaně mezi sebou nekanibalizovaly.
Samozřejmostí byla samotná koordinace desítek dealerství v podobě kampaňových nabídek a následného vyhodnocení.

Ale vlastně proč to celé? Digitální úroveň jednotlivých dealerství se liší v závislosti od jejich velikosti a finančních možnosti. Cílem tak bylo dealerům poskytnout jednoduchou možnost digitální propagace za rozumných cenových podmínek s měřitelným dopadem na byznys.

Realizace

Nezbytnou součástí byla koordinace a vysbíraní poptávek ze strany dealerství ještě před začátkem kampaně – základem byly unifikované vstupy od dealerů v podobě informacích o GPS souřadnicích jejich dealerství, URL a grafických podkladů log.
Podstatou byl unifikovaný základ kreativy pro vybrané vizibilní formáty bannerů. Měnící se částí byly loga ve vybrané části banneru.

Vlastní kreativy HTML5 navrhla kreativní agentura Zaraguza, přičemž proměnlivou částí byla loga jednotlivých dealerství.

Po skončení kampaní byly jednotlivým dealerstvím zaslané vyhodnocení do úrovně konverzí s doporučením do dalších kampaní.

Výsledek

Díky sofistikovanému využití automatizace a cílení je nyní ŠKODA schopna efektivně podporovat svou dealerskou síť více než 500 cílenými kreativami s viditelností nad 75 %.

Eliminuje se tak neefektivní decentralizovaný přístup bez kontroly kvality.

Spolu s kreativní agenturou jsme navíc dokázali ušetřit 50 % času na mediální kampani a 30 % času na kreativní produkci. Což umožnilo všem stranám využít čas navíc efektivněji.

50% úspora času na nastavení a optimalizaci kampaně
30% úspora času kreativní agentury na produkci
500 unikátních bannerů
22 milionů impresí
4 tis konverzí

FLEMA Media Awards 2022