Kampaň

Staropramen - Fotbal živě

  • Kategorie: Nejlepší využití real-time marketingu
  • Zadavatel: Pivovary Staropramen
  • Autor: AMI Digital
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Na fotbal? Na stadion nebo do hospody! Ale jak spolu fandit, když hospody zavřely? To řešila značka Staropramen, která byla poprvé partnerem České fotbalové reprezentace. Pro online komunikaci jsme s hrdiny kampaně - trenérem repre Jaroslavem Šilhavým, hercem Hynkem Čermákem a sládkem Honzou Špačkem - vytvořili zásobu reakčních příspěvků, které jsme pak sdíleli v reálném čase v době Eura s ohledem na aktuální situaci na hřišti. Podařilo se nám tak přenést kolektivní radost i brblání z hospody do online prostoru a poskytnout fanouškům piva i fotbalu místo, kde můžou o aktuálním dění na hřišti diskutovat, dohadovat se a chytračit.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Využili jsme dvou největších výhod sociálních sítí - rychlosti a možnosti okamžité interakce se zákazníkem. S hlavními hrdiny televizní kampaně, primárně trenérem reprezentace Jaroslavem Šilhavým, jsme si pro online kanály Staropramenu předtočili reakce pro jakoukoli situaci, co při zápasu může nastat. S aktuálním komentářem jsme pak odlehčeně reagovali na fotbalové dění v reálném čase. A dávali tak prostor uživatelům se zasmát, nebo si třeba zanadávat s námi i mezi sebou – ve speciálních interaktivních formátech i diskuzích pod příspěvky. 

Cíl

Primárním cílem bylo zvýšit povědomí o novém partnerství značky s Českou fotbalovou reprezentací. Díky tématu fotbalu tak i sekundárně vytvořit pozitivní asociaci se značkou, ke které uživatelé historicky mají předsudky, a přinést na sítích pozitivní sentiment. Dlouhodobým cílem je i omlazení publika, i proto jsme využívali netradiční formáty, které jsou pro mladou generaci atraktivní. 

Realizace

Nosičem komunikace byl Facebook a Instagram. Hlavním obsahovým pilířem byly real time příspěvky na feedu i ve stories s trefnými reakcemi ambasadorů ve formátu statiky či gifu. Pro zaujetí mladé generace jsme využili i virální gesta jako Travoltův podiv v podání Hynka nebo radostný Jaroslavův “dab”. Vytvořili jsme speciální Instagram filtr, kdy se fanouškem fotbalu v barvách Staropramenu mohl stát každý. Pro navození správné atmosféry pak například Spotify playlist se zvuky hospody plné fotbalových fanoušků. Vrcholem kampaně bylo propojení online komunikace s offline eventem – sledování fotbalu pod komínem přímo na dvoře pivovaru. 

Výsledek

Za měsíční trvání kampaně jsme na sociálních sítích zasáhli téměř 1,1 milionu uživatelů a získali 8 milionů impresí. Cíle jsme u obou metrik přesáhli. Jedním z hlavních úkolů bylo zvýšení pozitivního sentimentu, který vzrostl na 70 % (oproti 30 % negativních a neutrálních komentářů). To je zlepšení o více než polovinu oproti předchozímu období. Zaznamenali jsme také zvýšenou diskuzi pod našimi příspěvky a nadprůměrné množství reakcí na soutěže. Díky netradiční koncepci se nám také povedlo odlišit v komunikaci fotbalového partnerství od ostatních sponzorů. 

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000400-3fca43f1-4b34-4d40-bed4-77f91ab82d34.jpg
1000400-554ae65e-203c-4ffd-8807-30a118be916e.jpg
1000400-5a342a0b-ab94-4ea4-9b07-423105769236.jpg
1000400-76c590fa-ba6c-4717-88d7-f6d73f16f8d3.jpg
1000400-a42168e9-e20e-4368-b799-836728f7a54d.jpg
1000400-27990639-45d1-40fb-8f72-2f6e072fe926.jpg
Video dokumentace (nepovinná příloha)
FLEMA Media Awards 2022