Kampaň

Zálohujme.cz - Cirkulární pohádka

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Mattoni 1873
  • Autor: AMI Digital
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Cirkularita představuje naši budoucnost. Tak proč o pojmu 60 % Čechů nikdy neslyšelo? To jsme se s iniciativou Zálohujme.cz rozhodli změnit. Budoucnost patří dětem, a tak jsme se vzděláváním začali u nich. Natočili jsme pohádku O Princezně PEŤce. Jednoduchý a zábavný příběh zajistil, aby téma pochopily děti, schovaný dospělácký důvtip pak znamenal úspěch i u maminek a učitelek. Ty jsou prostředníkem k budoucím generacím. Hlavní roli sehrál písničkář Tomáš Klus, kterého maminky i děti milují. 

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Iniciativa Zálohujme.cz již několik let usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v České republice, a zároveň šíří povědomí v oblasti cirkulární ekonomiky. Jelikož je cirkularita odborné téma, snažili jsme se Čechům její principy přiblížit v co nejjednodušší, a zároveň zábavné podobě. Pro první cílovou skupinu, děti, představovala ideální formát právě pohádka. A jak ji udělat atraktivní i pro jejich maminky? Využitím oblíbeného českého textaře a herce, Tomáše Kluse, který je pro Zálohujme.cz dlouhodobým ambasadorem. Díky autentickému obsahu se svými dětmi a manželkou tvoří velkou část jeho fanouškovské základny maminky.  

A kde jinde by měla mít pohádka premiéru než na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary 2021? Díky tomu se nám podařilo propojit online a offline komunikaci.

Cíl

S iniciativou Zálohujme.cz dlouhodobě usilujeme o zavedení zálohového systému na PETky a plechovky, který je jedním z důležitých kroků k cirkularitě odpadového hospodářství. K přesvědčení vlády o zavedení zálohového systému potřebujeme hlas veřejnosti. Aby veřejnost pochopila, proč je dobré zálohovat, potřebovali jsme rozšířit povědomí o cirkularitě. A to nebyl jednoduchý úkol. Cílovou skupinou byly mladé generace, na kterých budoucnost závisí a mohou změnit vzorce chování. Primárně jsme ale cílili na jejich maminky ve věku 28-45 let, díky kterým se náš obsah k dětem může dostat a zároveň mají tendence ekologicky smýšlet pro lepší budoucnost svých dětí.  

Realizace

V první fázi jsme využili k propagaci pohádky a premiéry facebookovou událost. Před premiérou jsme spustili sérii krátkých teaserů - úryvků pohádky - na Facebooku a Instagramu. Po premiéře jsme celou pohádku umístili na Facebook, Instagram, YouTube a webové stránky Zálohujme.cz, zároveň si ji na své profily umístil i Tomáš Klus. Z hlediska formátů jsme využili klasické feed posty, stories, dark posty, reels a facebookovou událost. Celý výstup:https://www.youtube.com/watch?v=NrnZ12HKoTM&t=35s

Výsledek

V rámci letošního ročníku KVIFF se nám i díky pohádce podařilo posbírat téměř 2 000 podpisů PETice za zavedení zálohového systému, kterou jsme v únoru 2022 předali petičnímu výboru. Celkový počet podpisů byl 35 597. Především ale cirkulární pohádka byla jednou z aktivit Zálohujme.cz, která přispěla k tomu, že současná vláda uvažuje o zavedení zálohového systému, jak zaznělo v jejím lednovém prohlášení. 

Pohádka získala na Facebooku a Instagramu Zálohujme.cz 305 595 zobrazení a dosah 250 231. Míra zhlédnutí na YouTube Zálohujme.cz dosáhla nadprůměrných 67,45 % (průměrná míra zhlédnutí je 31,9 %). Na profilech Tomáše Kluse dosáhla organického dosahu 77 704, což je skoro 50 % fanouškovské základny, průměrný organický dosah na IG přitom činí 20 %. 

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000399-2501339d-a8ca-428c-9dd7-a7ddf72faa32.jpg
1000399-9a4f595c-081a-41a5-8513-fd816c8136c8.png
1000399-d7e03a95-c206-43e0-8a7d-ed0e7a0f4612.png
1000399-1b6d9878-31c1-4523-8a21-92ac7c0ed40a.png
Video dokumentace (nepovinná příloha)
FLEMA Media Awards 2022