Na začátku kampaně (říjen) jsme se ptali lidí, co si přejí na Vánoce. Být mezi prvními, ale nic nenabízet, to nás mělo odlišit.
Zvolili jsme emotivní způsob, a to výzvu k napsání Ježíškovi, díky kterému zjistíme, co si zákazníci přejí, čímž jsme je přiměli projít nabídku na webových stránkách a zmínit konkrétní produkty.
Abychom splnili cíl, potřebovali jsme přivést na stránky a zkonvertovat různé cílové skupiny. Proto jsme z dat 1. fáze vytvořili tipy na dárky pro různé socdemo skupiny (muže, babičky…). Pro každý segment vznikly jedinečné kreativy s odpovídajícím sdělením.
Protože se snažíme dělat sociálně odpovědný marketing, zakomponovali jsme do výher i možnost splnit „Opravdové přání”, což nebylo podmínkou pro vyplnění formuláře. I přesto jsme obdrželi 6 697 přání, ze kterých jsme vybrali 3 a ty splnili.
Díky této aktivitě jsme podpořili povědomí o Ovečkárně coby firmě s dobročinným přesahem.
Informace o splněných přáních byly využity v rámci lednové komunikace na sociálních sítích pro posílení pozitivního vztahu k firmě.
Velkou výzvou byl omezený čas na přípravu. Klienta jsme získali až v srpnu a bohužel po analýze aktuálního stavu a rozpočtu na media mix byl původní koncept kampaně námi i kreativní agenturou zavrhnut. Museli jsme tak několik týdnů před spuštěním řešit kampaň novou. Volili jsme jednoduché, ale funkční prvky.
Za pouhý týden byla připravena stránka s formulářem a soutěží (již ukončeno):
V minulosti klient neměl žádnou akviziční kampaň v obsahové síti a většina rozpočtu šla na výkonnostní kampaně, které neměly dostatečný potenciál k růstu a splnění ambiciózního cíle. Přerozdělili jsme proto předem dané rozpočty media mixu tak, abychom vytvořili prostor na akviziční kampaň s výkonnostním potenciálem, kde jsme potřebovali maximálně reaktivovat stávající zákazníky a seznámit je s novinkami.