Kampaň

Sonicare Prestige influencerská aktivace

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Philips Český republika
  • Autor: Follow Bubble s.r.o
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

Chytrý kartáček má už doma kde kdo. Proto jsme pro představení nového nejstylovějšího a nejchytřejšího kartáčku Philips Sonicare Prestige hledali něco, co by podtrhlo jeho jedinečnost. A protože nás covidová opatření nemálo omezovala, rozhodli jsme se vytvořit AR filtr. Ve virtuální (augmentované) realitě se tak kartáček sám představil, vysvětlil své hlavní funkce i benefity a zároveň edukoval o správném stylu čištění zubů a dásní.


V kampani jsme ale zašli s technologiemi ještě o krok dál. Vyrobili jsme futuristické mluvící krabice, které influencery pozdravily jménem a navedly je k dalším krokům. Po naskenování QR kódu na produktové krabici si už vše převzal náš chytrý AR filtr. Ten jsme připravili pro integraci v aplikaci Instagram, kterou má ve svém smartphonu už téměř každý. Samotné influencerské posty pak ke konci kampaně organicky zasáhly přes 612 tisíc neunikátních uživatelů a stories přes 520 tisíc.


A protože jsme chtěli tento jedinečný zážitek nabídnout i široké veřejnosti, QR kódy jsme nechali umístit na produktové krabice určené k prodeji na českém a slovenském trhu. Unikátní entreé produktu si tak užil úplně každý zákazník.



Video (nepovinná příloha)
Strategie

Představit nový produkt originálním způsobem je čím dál tím náročnější. Proto jsme se rozhodli nechat Philips Sonicare Prestige, aby se představil sám. S rozvojem virtuální reality (AR) jsme neváhali využít těch nejnovějších technologií a „vdechli jsme kartáčku život.“


Přenést kartáček do virtuálního světa se ukázalo jako opravdová výzva, protože jsme ho měli dostupný pouze fyzicky a na fotce, ale potřebovali jsme ho dostat do 3D rozhraní. Kartáček jsme tedy naskenovali, realisticky vymodelovali v programu Blender a doplnili jej o ikony, které znázorňovaly benefity kartáčku. Oba komponenty jsme dali dohromady a poskládali dle scénáře v programu SparkAR. Naši programátoři dohromady napsali přes 1400 řádků kódu a díky tomu se náš 3D kartáček rozhýbal přesně podle scénáře a voiceoveru.


V kampani figurovalo 10 CZ/SK tváří z řad influencers, celebrit, zubařů a dentálních specialistů. Tím jsme ukázali, že jde o skutečně prvotřídní a odborníky doporučovaný kartáček, který je zároveň vhodný pro každého. Naše desítka vyvolených tenhle AR zážitek zprostředkovala svým followerům skrze IG Stories a posty ve feedu. My jsme ho ale chtěli dopřát i široké veřejnosti, a tak jsme QR kód připojili na každé balení kartáčku. Každý, kdo si ho pořídil, si tak mohl užít tento neobyčejný zážitek.



Cíl

Primárním cílem bylo připravit kreativní koncept uvedení prémiového sonického kartáčku na trh pomocí influencer marketingu. Tedy originální předání a představení kartáčku veřejnosti skrze relevantní CZ a SK influencery a dentální specialisty pro zdůraznění toho, že jej doporučují i odborníci​. Zároveň muselo být řešení kvůli proměnlivé situaci covid-friendly a přesto s přesahem, jelikož šlo o hero produkt celého roku.



Realizace

K vytvoření wow efektu jsme balíčku, který influencerům přišel, propůjčili hlas. Oslovil je jménem a předal další pokyny. Do personalizovaných krabic jsme vložili QR kód, jehož naskenováním se otevřel zmíněný AR filtr na Instagramu.


Kartáček se tak představil nejprve virtuálně – ukázal, co umí, proč je lepší než ostatní kartáčky, a jak se používá. Stal se z něj odborník na zubní hygienu, který z obyčejného čištění zubů udělal opravdový zážitek a zároveň čištění profíků.


Výběr influencerů reflektoval vhodnost kartáčku pro kohokoli. Od zpěvaček Emmy Drobné či Jitky Boho, přes YouTubera Goga a lifestylové influencery až po dentální specialistky a zubaře. Oslovili jsme tak širokou veřejnost i odborníky na téma péče o zuby a dásně.

Výsledek

Za pomoci desítky influencerů jsme uvedli na trh prémiový sonický kartáček se vší parádou. Jeho doručení ve futuristické mluvící krabici i samotné představení kartáčku za pomoci AR filtru skvěle korespondovalo s přívlastky produktu - nejchytřejší a nejstylovější.


Naše influencerská kampaň realizovaná na sociální síti Instagram navíc doručila za 2 měsíce skvělá organická čísla:

  • 520 496 neunikátních dosahů stories bez zahrnutí 3 boostovaných stories

  • 612 130 neunikátních dosahů postů bez zahrnutí 3 boostovaných postů


Influencerské posty získaly 38 681 srdíček a 164 komentářů a z mluvících krabic a především našeho AR filtru si influenceři sedli na zadek. Díky rozmanitému výběru influencerů jsme také ukázali, že ačkoliv jde o prémiový produkt, tak je opravdu pro každého.



FLEMA Media Awards 2022