Kampaň

TIGER - Tiger Choices

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Maspex Czech s.r.o.
  • Autor: Friendly s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

Pro značku energy drinku Tiger jsme vytvořili kampaň, do které jsme zapojili dva influencery: výrazného českého a slovenského rappera, MARPA a SEPARA.
Hlavním výstupem byl společný song "CHOICES", který svým dosahem přesáhl hranice marketingové kampaně, dostal se do radiové i televizní rotace a zabodoval jak u fanoušků obou interpretů tak i v širší hudební komunitě. A nejen v ní.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Kampaň "TIGER CHOICES" jsme postavili na tématu malých i velkých rozhodnutí, která v životě všichni děláme. Hlavní myšlenka: „Tiger energy drink vám dá energii pro správná životní rozhodnutí.“

Myšlenku jsme se rozhodli ilustrovat životním příběhem dvou výrazných hudebníků, které jsme obsadili do role tváří kampaně.

Z hudebních stylů jsme vsadili na rap. Tenhle žánr a s ním spojená subkultura je dnes na vrcholu popularity a s mladou cílovou skupinou rezonuje. V Česku jsme pro spolupráci oslovili Marpa a na Slovensku Separa.

Marpo: vlastním jménem Otakar Petřina, rapper, zakladatel skupiny TroubleGang a aktivní boxer.
Separ: vlastním jménem Michael Kmeť, rapper, zakladatel bratislavské hip-hopové skupiny DMS, graffiti artist.

Zadáním bylo vytvořit společný rapový song, který odrazí jejich životní zkušenosti, zahrne téma naší kampaně a bude motivační pro cílovou skupinu. Rappeři přišli s vlastním textem na naše zadání, beat dodal uznávaný Special Beatz a režie videoklipu se silnou vizuální přítomností brandu Tiger se ujal talentovaný mladý režisér Jan Strach.

Naším cílem nebylo jen udělat reklamní písničku a produktový videoklip, ale vydat regulérní autorský song dvou uznávaných rapperů s organickou přítomností brandu, který bude žít svým životem i po skončení kampaně.

Na prvním místě pro nás byla autentičnost a uvěřitelnost, což bylo důvodem, proč jsme interpretům při tvorbě dali maximálně volnou ruku. Přítomnost značky v textu a videoklipu tak organicky zapadá do obsahu.

Tvorba songu, jeho release a ohlasy na něj nám daly prostor pro reklamní kampaň, ze které jsme obsahově těžili v sociálních sítích několik měsíců.

Kampaň probíhala na:
- YouTube kanálu Separa i značky
- Facebooku a Instagramu značky a ambasadorů
- Spotify
- v rádiu (sponzoring a soutěže)
- v TV spotech 

Cíl

Cílem kampaně "TIGER CHOICES" bylo zvýšit brand awareness značky Tiger na českém i slovenském trhu a podpořit prodeje.

Realizace

Vytvořili jsme tvůrčí „dream team“, který v takovém složení na komerčním projektu ještě nepracoval:
Special Beatz – jeden z největších současných beat makerů/producentů žánru
Marpo a Separ 2 top rappeři ve svých zemích
Jan Strach: renomovaný režisér rap. videoklipů

Tohle tvůrčí kombo zaručilo virální buzz hned po vydání klipu.

Song jsme vydali nejprve na YT kanálu Separa, čímž jsme si zajistili organické šíření.
(#1 v trendech na slovenském a #3 na českém YT.

Separ dále publikoval song pod svým jménem na streamovacích platformách. Song se na Spotify dostal do výběru nej rap CZSK songů a dalších playlistů.

Měsíc poté jsme videoklip nasadili i na oficiální YT kanál Tigera, zapromovali ho a zasáhli tak celou cílovou skupinu. 

Song se dostal i do rotací rádií a televize.

Výsledek

Značka Tiger přinesla unikátní obsah, který oslovil jak cílovou skupinu hudebních příznivců, tak i širší populaci.

Počet organických zhlédnutí klipu Choices na YT kanálu Separa: 1.300.000
Počet zhlédnutí klipu Choices na promovaném YT kanálu Tigera: 2.900.000
(Dostali jsme se do YT trendů: #1 na slovenském a #3 na českém YT.)

Dosah kampaňového obsahu na sociálních sítích Tigera (FB, IG): 3.000.000
Dosah kampaňového obsahu na sociálních sítích ambasadorů: 4.000.000

Song se na Spotify dostal do výběru nej rap CZSK songů a dalších playlistů.

V anketě Ruka Hore Awards 2021 jsme vyhráli jako nejlepší hudba v reklamě.

Zařadili nás do rotací rádií (Spin, slovenská E2) i na hudební TV Óčko.

Ale hlavně Tiger si v roce 2021 upevnil pozici jedničky na českém trhu v parametru „sales volume“.

FLEMA Media Awards 2022