Kampaň

Penny Market CZ - Nakupujte hezky česky

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Penny Market
  • Autor: PHD, FUSE
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Přestože se v poslední době proměňují naše stravovací návyky a žít zdravě je trendy, pořád se v České republice potýkáme s faktem, že lidé při výběru potravin koukají v první řadě na cenu a pak až na složení a kvalitu. 

Očekáváme, že se situace bude prohlubovat v souvislosti se vzrůstající cenovou sensitivitou spotřebitelů. Lidé pravděpodobně upřednostní cenu a kvalita půjde stranou.

Přitom kvalitní potraviny nemusejí stát půlku výplaty. Důkazem jsou privátní potraviny řetězce Penny, který dbá na to, aby jeho produkty byly vyrobeny dle přísných norem, které zaručují vysokou úroveň kvality. Jen o tom stále mnoho Čechů neví.

Rozhodli jsme se, že českému národu ukážeme, že i za nízké ceny se mohou stravovat kvalitně.

Protože chceme zasáhnout co nejvíce lidí a v přirozeném prostředí jim představit exkluzivní privátní značku Penny, vydali jsme se nestandardní formou komunikace v pořadu Máme rádi Česko, která nám zároveň pomohla propojit „českost“, kvalitu a nízkou cenu.

Prostřednictvím aktivního PP jsme přišli s unikátním řešením. Do jsme studia jsme umístili reálný pokladní pás s logem Penny, prezentovali jsme v každém díle vybrané produkty a nezapomněli jsme ani na sponzorské vzkazy.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Penny se ve své komunikaci kontinuálně věnuje „českosti“ jako takové. Abychom zdůraznili tento brand positioning, spojili jsme se s pořadem Máme rádi Česko, který svým obsahem perfektně odpovídá povaze našeho záměru. Zábavný pořad, který spojuje zajímavosti, zeměpis, kulturu a spoustu dalšího v naší krásné zemi.

Zároveň jsme zde byli schopni dosáhnout masivního zásahu, protože pořad Máme rádi Česko viděl každý čtvrtý Čech.

Kampaň jsme spustili po COVID-19 karanténě, kdy se začala u spotřebitelů výrazněji projevovat cenová sensitivita a zájem o privátní značky.

Cíl

Ukázat českému národu, že privátní značky v Penny jsou nejlepší cesta ke kvalitním a zároveň cenově výhodným českým potravinám od lokálních dodavatelů pod záštitou claimu „Nakupujte Hezky česky“.

Realizace

V rámci aktivního PP jsme přišli s unikátním řešením, kdy jsme do studia umístili reálný pokladní pás s logem Penny.

Pás byl součástí přímo vytvořené hry. Výrobky byly několikrát prezentovány vizuálně i s komentářem moderátora a soutěžících.

Na řadu přišel i cenový odhad nákupu. Podařilo se nám nenásilně komunikovat výhodný nákup v Penny.

Produkty byly také prezentovány jako výhra na začátku a na konci každého dílu. Abychom jen neukazovali zabalené produkty, rozhodli jsme se je uvést přesně tak, jak by si je lidé připravili doma. Rozbalili jsme uzeniny a dali je na talíř, usmažili jsme řízky a nechali jimi provonět studium, rozbalili jsme brambůrky, až dostali účinkující na jídlo chuť a došlo k přirozené konzumaci.

Samozřejmostí byly sponzorské vzkazy u každého dílu odkazující na českost.

Výsledek

Claim „Nakupujte Hezky česky“ se stal nejznámějším v rámci retail kategorie. 82 % populace ho zná a 42 % si ho spojuje s Penny. Zároveň ho 23 % považuje za originální a unikátní.

Tato aktivace pomohla ke zvýšení povědomí o tom, že se v Penny dají nakoupit hezky česky kvalitní české produkty pod privátními značkami Řezníkův talíř, Karlova Koruna a spoustu dalších.


FLEMA Media Awards 2021