Kampaň

TIGER BATTLES 2020

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Maspex Czech
  • Autor: Friendly
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

Zadáním bylo vytvořit celoroční komunikační kampaň pro Česko a Slovensko s cílem zvýšit brand awareness značky Tiger a podpořit prodeje.

Tiger již od začátku staví své kampaně na spolupráci s influencery. V předchozím roce jsme nechávali ambasadory značky Tiger překonávat vlastní limity. Tentokrát jsme se rozhodli, že je postavíme proti sobě. A tak vznikla multimediální kampaň TIGER BATTLES. 

Jejím hlavním obsahem byla série zábavných adrenalinových soubojů v nečekaných disciplínách, se sloganem: Život je boj. Tak ať máš dost energie!

Slogan reprezentoval myšlenku, kterou jsme chtěli lidem předat: „Nebuďte v životě pasivní, jděte si za svým cílem, bojujte. Ať už jde o situace každodenního života, nebo o větší překážky. Tiger vám na to dá energii.“

Cílová skupina Tigera tipovala výsledky soubojů, fandila a nechala se vtáhnout do děje. Zaznamenali jsme skvělou odezvu, ale hlavně Tiger se stal loni poprvé nejprodávanějším energy drinkem ČR v objemech prodeje.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Rozhodli jsme se vytvořit sérii zábavných adrenalinových soubojů s našimi ambasadory a postupně je zveřejňovat. Záměrem bylo získat atraktivní brandový obsah na celý rok a dlouhodobě tak udržet pozornost cílové skupiny.

Naplánovali jsme, že každý souboj předem představíme na sociálních sítích, tím vzbudíme u fanoušků očekávání a vyzveme je, ať tipují výsledek.

Disciplíny Tiger Battles jsme vymýšleli tak, aby byly divácky atraktivní, měly v sobě adrenalin i nadsázku a aby v nich ambasadoři měli vyrovnané šance. Každý totiž vyniká v trochu jiném „oboru“.

Naši ambasadoři:
Attila Végh
, MMA bojovník
Jíří Tkadlčík, nejsilnější muž světa
Majself, rapper a hudebník
Josef Dostál, mistr světa v jízdě na kajaku

Tohle byly disciplíny Tiger Battles:
Underhand Chop – Přesekávání kmene sekerou
Bench Press Challenge – Zvedání činky stylem „bench press“
Remote Control Race – Závod s auty na ovládání
Clash of the Pull-Ups – Shyby
Pit Stop Tyre Challenge – Výměna pneumatiky na čas
Airbike Endurance Race – Jízda na airbiku
Balance Challenge – Slalom s brýlemi, které rozmazávají vidění
Catapult Shot – Střelba z katapultu na cíl
Tiger Roar – Kdo hlasitěji zařve

Hlavní kanály kampaně:
YouTube
Facebook
Instagram

Další kanály kampaně:
Produkt – Limitovaná edice plechovek
OOH – Billboardy a transport
Rádio – Měsíční kampaň na Evropě 2 a Fun rádiu (Slovensko)
TV – Sponzoring pořadu "Superstar" (TV Nova a TV Markíza)

Cíl

Cílem kampaně TIGER BATTLES bylo pokračovat v budování brandu na českém i slovenském trhu a podpořit prodeje.

Cílová skupina: mladí lidé 18-35 let, převážně muži

Realizace

Celkem jsme na YouTube kanálu energy drinku Tiger zveřejnili 9 ambasadorských soubojů a 2 speciály. Na FB a IG jsme před každým soubojem sdíleli teaser video a vyzvali fanoušky, ať si tipnou výsledek. Z tipů jsme stanovili kurz a vydali spolu s další upoutávkou na hlavní video.
S organickým šířením nám pomohli fanoušci našich ambasadorů i rivalita před CZ vs. SK souboji. ;)
Po zveřejnění vlastního souboje jsme pak ze správných tipů vylosovali výherce produktových cen.

Po odvysílání všech soubojů jsme v podzimní části kampaně na FB a IG spustili tzv. Tiger Battles Quiz a před Vánocemi i speciál nejlepších momentů a vtipných nepovedených záběrů.
To všechno přispívalo k opakovanému kontaktu cílové skupiny se značkou, posílení brand awareness i vysokým prodejům.

Výsledek

Mix adrenalinu, zábavy a dobře zvolených ambasadorů u cílové skupiny skvěle zafungoval. Souboje jeden na jednoho, v dnešní době tolik populární třeba i díky MMA, se ukázaly být zajímavým obsahem. Navíc dobře korespondující s positioningem a povahou značky Tiger.

Počet zhlédnutí videí na YouTube: 13 791 414
Průměrná dokoukatelnost videí: 43 %
Zásah kampaně na Facebooku a Instagramu: 4 498 200
Počet výstupů ambasadorů v jejich SM kanálech: 451
Zásah ambasadorských výstupů: 9 427 071
Engagement ambasadorských výstupů: 429 113 lajků a komentářů

Ale hlavně Tiger se stal v roce 2020 jedničkou v objemech prodejů na českém trhu!

FLEMA Media Awards 2021