Kampaň

Big Shock! na Dakaru 2021

  • Kategorie: Nejlepší využití real-time marketingu
  • Zadavatel: Big Shock
  • Autor: Publicis Groupe
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Rallye Dakar má v České republice celou řadu fanoušků a během závodu sleduje dění stovky tisíc lidí. Nicméně hlavním kanálem pro sledování je textový report z online deníků nebo večerní krátký neosobní sestřih ve veřejnoprávní televizi.

Proto i tento rok se rozhodl Big Shock! a Big Shock! Racing nadělit fanouškům motorsportu co nejživější a nejzáživnější přenos z každé etapy závodu prostřednictvím Youtube kanálů pohledem hlavního favorita – Martina Macíka. Štáb natáčel závodní kamión Martina Macíka na každém kroku a zachytili tak nejen poetická panoramata dakarské trasy, ale i nejvypjatější momenty závodníků. Co víc, tým i kabina kamionu byla ověšena kamerami, takže si fanoušci mohli užít first person pohled napínavých chvilek jako výměna pneumatik nebo prokopnutí čelního skla nohou za jízdy.

Celý tento zážitek, včetně rozhovorů se závodním týmem, byl každý den sestříhán, zeditován a vložen na YouTube v rámci několika hodin po dojezdu do finiše a ihned zapromován, aby se dostal k co nejširšímu publiku.

Výsledky předčily veškerá očekávání. Naše videa shlédlo celkem 560 000 dakarských nadšenců. Míru dokoukání jsme u 5 až 8 minut dlouhých videí měli 47 %, což na YouTube nemá obdoby.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Předpokladem úspěchu byla rychlost. Celý tým kolem značky Big Shock! se musel sladit, aby se co nejdříve sesbíraly záběry, udělaly pozávodní krátké rozhovory s posádkou kabiny, vše se sestříhalo, nahrálo na Youtube a zapromovalo.
Zároveň se produkční tým zaměřil na poměr mezi kvalitou sestřihu a rychlostí přípravy. Hlavním cílem bylo dopřát fanouškům Dakaru co nejopravdovější zážitek v několik minutách. Aby se fanoušci sžili i s aktéry závodu, byli do videa zapojeni klasickmi rozhovory, ale jejich komentáři v backstage dění. Tím jsme přiblížili, o jak komplexní závod ve skutečnosti jde, a jak i sebemenší pochybení může být fatální.
Značka Big Shock! byla celou dobu velmi vkusně a nenásilně zakomponována do komunikace primárně obrandováním kamionu, nikoliv však všudypřítomným product placementem. Propojili jsme tak hlavní atributy brandu (šokující, dynamická a ambiciózní, pestrá) s tím, co představuje závod.

Cíl

Extrémní, dlouhý, napínavý, nebezpečný a plný šokujících momentů. Tak by se dal shrnout závod Dakar, kde v kategorii kamionů nastupoval český favorit a ambasador Big Shock! – Martin Macík. Bohužel, veřejné zpravodajství ani zdaleka nepřináší všechny výše zmíněné pocity a elementy, na kterých celý Dakar stojí. Co kdybychom ale přinesli fanouškům motorsportu téměř live nabušený sestřih z každého dne, díky kterému se vcítí do sedaček závodního kamionu? Přesně tohoto jsme se značkou Big Shock! pomocí YouTube kampaně dosáhli.

Realizace

Hlavním kanálem komunikace byl Youtube, jako nejrozšířenější a cenově nejefektivnější online video platforma v České republice. Jednou z překážek byly restrikce. Protože se řadí značka Big Shock! mezi energy drinky, podléhá ze strany Google silnějšímu drobnohledu a určitým restrikcím. To nás brzdilo v pohotovém zapromování, nicméně jsme díky přímé komunikaci s Google našli řešení, jak obsah dostat k fanouškům Dakaru co nejrychleji.
Souběžně s Youtube komunikací jsme měli komunikaci zaměřenou na podpůrnou soutěž o jízdu s Martinem Macíkem, do které se mohli fanoušci zapojit prostřednictvím nákupu limitované edice dakarských plechovek Big Shock! a následné registrace do věrnostního programu.

Výsledek

Ve výsledku jsme měli na YouTube celkem 1,4 mio zhlédnutí videí, zasáhli jsme 645 tisíc unikátních uživatelů pomocí reklamy a další organicky. Nejlepším výsledkem je míra dokoukání videa, která byla 47 % s tím, že tržní benchmark u takto dlouhých videí je 20-25 %. Oproti minulému roku jsme v soutěži zaznamenali 300% růst v rámci vkládání kódů zpod víček, což považujeme za obrovský úspěch.

Video dokumentace (nepovinná příloha)
FLEMA Media Awards 2021