Kampaň

Jägermeister - MEISTROVSTVÍ, z kterýho mrazí

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Mast-Jaegermeister CZ
  • Autor: PHD (CZ)
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Televizní kampaň „MEISTROVSTVÍ, z kterýho mrazí” proběhla v době Mistrovství světa v ledním hokeji 2019 konaném na Slovensku.
Většina cílové skupiny muži 18 – 39 sleduje MSLH pravidelně každý rok, což byl hlavní důvod pro masivní kampaň spojenou s tímto eventem.
Zásadní bylo dostat se k nejsledovanějším zápasům českého týmu a finálním zápasům play-off. Podařilo se nám to díky úzké spolupráci s Českou televizí, která byla Jägermeisteru ušitá na míru. Anketu „Ledová paráda” odvysílala ČT během přímých přenosů v hokejovém studiu celkem 35x. Diváci v ní hlasovali, který z českých hokejistů předvedl v historii ten nejlepší hokejový zákrok.
V anketě hlasovalo rekordních 11 382 diváků, což je o 480% více účastníků než v roce 2017.
Nedílnou součástí kampaně bylo 44 sponzoringových vzkazů odvysílaných mezi třetinami top zápasů. Spot byl natočený přímo pro MSLH.
Prodaný objem Jägermeistera se během května 2019 zvýšil o neuvěřitelných 39% ve srovnání se stejným obdobím v roce 2018. Zatímco trh s bitters ve stejné době spadl o 7%.

Reach 15+ dosáhl 71,1
Reach MUŽI 18-39 dosáhl 61,7
Afinita k cílové skupině dosáhla 0,9, což je o 10% více než u běžných TV kampaní.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Pro Čechy patří Mistrovství světa v ledním hokeji mezi hlavní sportovní eventy v roce. S MSLH se spojuje nespočet sponzorů a reklamní breaky kolem zápasů jsou dlouho předem vyprodané. Každoročně se během mistrovství setkáváme s nejrůznějšími aktivacemi a soutěžemi, pořádané firmami, které se chtějí svézt na vlně popularity MSLH.

V roce 2019 se navíc MSLH konalo v sousedním Slovensku, což slibovalo ještě větší zájem ze strany Čechů než mistrovství pořádané v jakékoli jiné zemi kromě Česka.

Jägermeistera si jeho fanoušci spojují s ledovou namražeností a tak se jeho spojení s MSLH přímo nabízelo.

Očekávaná vysoká sledovanost zápasů cílovou skupinou muži 18 až 39 let, byla ovšem pro Jägermeistera tím hlavním důvodem proč se propojit s MSLH.

Česká televize již několikátým rokem vyhlašuje během MSLH anketu, v níž diváci hlasují například o to, který český hokejista předvedl na ledě tu nejlepší kličku v historii.

Úzkou spolupráci a sponzorství ankety považujeme za opravdový majsterštyk. Anketu totiž ČT vysílá přímo ve vstupech sportovního studia v přestávkách mezi třetinami. Podařilo se nám tak dostat značku Jägermeister přímo do živého vysílaní MSLH.


Inovace a unikátnost

Cílem kampaně bylo využít obrovské sledovanosti MSLH k oslovení cílové skupiny muži 18 až 39 let a masivně tak podpořit prodeje jak v on-tradu (bary, restaurace, hotely), tak off-tradu (obchody).

Realizace

Anketa byla šita Jägermeisteru přímo na míru.

Název Ledová paráda evokoval ledovou namraženost.

Anketa byla v typických Jäger barvách, zelené a oranžové.

Jäger chutná nejlíp namražený na minus 18 stupňů. Tedy i počet zákroků, z nichž diváci vybírali ten nejlepší, byl 18. S každým dalším zákrokem teploměr po straně klesal až na -18 °C. Cen bylo taktéž 18.

 

Unikátní bylo použití stejného grafického prvku, hokejisty s parohy, ve sponzoringu a grafice ankety.

Představení ankety včetně informací o výhrách od Jägera, se ujal samotný Robert Záruba.

 

Anketa trvala 105s a během MSLH byla vysílána celkem 35x ve studiu mezi třetinami.

 

10s sponzorský vzkaz byl odvysílán 44x a to u nejsledovanějších zápasů, kdy hrálo české mužstvo a v play-off.

Výsledek

Kampaň dosáhla výjimečných mediálních výsledků, ale hlavně masivně podpořila prodeje Jägermeistera v době MSLH.

Reach 15+ dosáhl 71,1

Reach MUŽI 18-39 dosáhl 61,7

Afinita k cílové skupině dosáhla 0,9, což je o 10% více než u běžných TV kampaní.

Ankety se zúčastnilo rekordních 11 382 diváků, což je o 480% více účastníků než v roce 2017.

Prodaný objem Jägermeistera se během května 2019 zvýšil o neuvěřitelných 39% ve srovnání se stejným obdobím v roce 2018. Zatímco trh s bitters ve stejné době naopak spadl o 7%.

FLEMA Media Awards 2020