Kampaň

Česká spořitelna - #nechamsi

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Česká spořitelna
  • Autor: WAVEMAKER Czech
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Koronavirová krize zasáhla nás všechny. Z přeplněných ulic, restaurací nebo obchodů jsme se stáhli do svých domovů. Krize nám všem něco vzala, ale vedle všelijakých omezení nám i něco dala. Objevili jsme nové koníčky, zdokonalili naše dovednosti, zavedly nové domácí stereotypy a hlavně – žili.
Česká spořitelna pečuje o své klienty v časech dobrých stejně jako v časech vypjatých. Aby se však mohla od své konkurence odlišit, chtěla přijít s aktivací, která zapojí všechny lidi a vzbudí v nich pozitivní emoce a podpoří hlavní ideu kampaně – nechte si z karatény do budoucna i to pozitivní. Chtěli jsme zkrátka vědět, co dobrého nám tato nelehká doba dala a co si chceme ponechat. To vše pod hashtagem #nechamsi.
V kampani jsme využili 32 influencerů, kteří pod hashtagem #nechamsi aktivovali další uživatele k tomu, aby se podělili o své pocity a vše, co jim tato nelehká doba dala a co si z ní ponechají do budoucna. Spolu s user generated contentem jsme vygenerovali víc než 11,95 milionu impresí se zásahem 3 milionů lidí na sociálních sítích Instagram, Facebook a Linkedin. To vše s více než 99,3% pozitivně vnímaným sentimentem v celé kampani a engagementem více než 14 %.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Kampaní jsme chtěli oslovit co nejširší publikum s mechanikou, která bude pochopitelná a pozitivně vnímaná. Dali jsme si velmi záležet nad výběrem konkrétních influencerů, mezi nimiž byli youtubeři, známí kuchař, podnikatelé, menší influenceři ze segmentu fashion, sportu nebo konkrétní komunity. Právě výběr influencerů, kteří osloví širokou skupinu lidí a srozumitelná aktivace, která bude funkční, a pozitivně vnímaná v této nelehké době korony, byly alfou a omegou celé kampaně.

Cíl

Namísto vymýšlení různých technologických nebo složitých kampaňových postupů jsme zvolili jednoduchou mechaniku zapojení pečlivě vybraných influencerů, které jsme jako Česká spořitelna vyzvali, aby pobízeli uživatele k interakci a zapojení se do kampaně. Influenceři nám zároveň dovolili dostat se blíž k naší cílové skupině, komunikovat naši message lidštěji a individuálněji. Celkově jsme oslovili desítky větších i menších influencerů s vyhovující cílovou skupinou na Facebooku, Instagramu a Linkedinu.
Zmínkou aktivace na straně influencera jsme chtěli kampaň rozšířit mezi co nejširší publikum a vyvolat v lidech pozitivní myšlenky, které budou ochotni sdílet. V době krize a masivní korona komunikace konkurence to bylo zadání, které by se dalo označit jedním slovem a to „challenge".

Realizace

Chtěli jsme, aby aktivace byla upřímná a uvěřitelná. Influencer sdílel své osobní pocity a činnosti, které si z krize ponechá. Formou jednoduché šablony a několika stories nebo formou příspěvku vysvětlil celou mechaniku a vyzval tak další lidi. Influencery jsme vybrali tak, aby byly pro každou platformu jedineční a přizpůsobili tak obsah komunikace pro konkrétní sociální síť. Tak vznikly stories na Instagramu, osobnější posty na Facebooku či komunitní příspěvky na Linkedinu. Vždy s uvěřitelným obsahem daného influencera. Po výzvě influencera si mohl jeho follower stáhnout template, který doplnil o své konkrétní činnosti či cokoliv, co si po corona krizi ponechá. Každé sdílení bylo něčím jedinečné – vlastními GIFy, videem, hudbou. Pod #nechamsi tak vznikal unikátní user generated content.

Výsledek

S kampaní, která byla postavena na sdílení činností, jsme jen na Instagramu pomocí stories zasáhli 1,039 milionu uživatelů, posty vytvořily zásah 2,08 milionu a dohromady jsme na soc. sítích Facebook, Instagram a Linkedin vygenerovali více než 11,95 milionu impresí. Hlavním parametrem úspěšnosti bylo i zapojení uživatelů, které v rámci interakce s influencery dosáhlo v průměru 14 %. Pozitivní vnímání aktivace bylo v kampani zásadní. Napříč veškerými kampaňovými aktivitami jsme dosáhli neuvěřitelného 99,3 % pozitivního sentimentu. Téměř všechen obsah byl obrandován logem klienta, který se touto aktivací spojil s pozitivním vnímaním celé kampaně i masivním zásahem v cílové skupině. Dokázali jsme tak, že i media mix postavený především na influencerech může znamenat úspěšnou brandovou kampaň.

FLEMA Media Awards 2020