Kampaň

Pilsner Urquell - Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
  • Autor: Agentura Bison&Rose
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Jak ukázat celé zemi, že pro kvalitu piva v hospodě je zásadní profese výčepního? Chtěli jsme zvýšit známost a prestiž tohoto řemesla a soutěže nejlepších výčepních - Pilsner Urquell Master Bartender, kterou již 15 let pořádá Pilsner Urquell, aby zlepšil kulturu péče o pivo a čepování v hospodách. A to se podařilo.

Využili jsme partnerství značky s karlovarským filmovým festivalem a v jeho průběhu jsme oživili ikonickou scénu z kultovního filmu Vrchní, prchni! V roli běžců se představili finalisté soutěže o nejlepšího výčepního a další výčepní plzeňského piva z celé republiky. Běh téměř stovky výčepních zaznamenala většina velkých medií. Informovaly o něm TV Nova i Česká televize v nejsledovanějších zpravodajských pořadech. Jen v rámci TV výstupu byla společná sledovanost přes 1 500 000 diváků.  Výčepní i jejich řemeslo jsme lidem přiblížili i online hlasováním o nejsympatičtějšího mistra výčepního, do kterého se zapojily stovky tisíc lidí. Obě aktivity dosáhli 12 mil. impresí a vytvořily tak bohatý prostor pro divácky i čtenářsky zajímavou komunikaci role a práce výčepních i pro branding klienta Pilsner Urquell.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Využili jsme partnerství Pilsner Urquell a filmového festivalu Karlovy Vary a v souladu s hlavním komunikačním sdělením partnerství značky s festivalem „ POPRVÉ VE VARECH, NA PLÁTNĚ ODJAKŽIVA“ jsme oživili scénu  z kultovního filmu Vrchní, prchni! V roli běžců se představili finalisté soutěže o nejlepšího výčepního a další výčepní plzeňského piva z celé republiky. Vytvořili jsme tak mediálně atraktivní příležitost prezentující soutěž Pilsner Urquell Master Bartender a její finalisty včetně rozsáhlého brandingu Pilsner Urquell.

Inovace a unikátnost

Cílem bylo zvýšit povědomí o soutěži Pilsner Urquell Master Bartender mezi širokou veřejností a ukázat lidem, jak Pilsner Urquell udržuje živou pivní kulturu v Česku i tím, že podporuje a vzdělává výčepní, kteří jsou pro kvalitu čepovaného piva klíčoví.

Realizace

Z běhu výčepních jsme natočili reportážní video, které sdíleli výčepní, jejich příznivci i Pilsner Urquell na sociálních sítích. Médiím jsme tak nabídli zajímavý obrazový i obsahový materiál a zapojili do akce i návštěvníky filmového festivalu.

Díky spojení s filmovou tématikou a načasování vznikla kampaň s velkým organickým zásahem, aktivním šířením na sociálních sítích a až nečekaným zájmem médií. Tématu se věnovaly i hlavní televizní stanice.

Výsledek

Běh výčepních se stal opravdovou událostí, reportáže o něm přinesla všechna velká česká média včetně hlavního zpravodajství TV Nova a ČT. V onlinu jsme pracovali s videem z běhu, které jen na Facebooku Pilsner Urquell zhlédlo 184 tis. lidí. Celkově jsme dosáhli 12 mil. impresí zprávy o běhu výčepních, soutěž ukázali široké veřejnosti a z výčepních udělali skutečné celebrity. Hlasování o nejsympatičtějšího výčepního probíhalo nejprve na regionální a následně celostátní úrovni, čímž se zvýšil zásah tématu výčepních i soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. Celkově obdrželi soutěžící více než 250 tis. hlasů. Samotní výčepní o probíhající soutěži aktivně informovali skrze sociální sítě.

Běh výčepních nejen zvýšil povědomí o výčepních a soutěži, ale také o partnerství Pilsner Urquell s KVIFF.

FLEMA Media Awards 2020