Kampaň

TIGER CHALLENGES 2019

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Maspex Czech
  • Autor: Friendly
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

Pro značku energy drinku Tiger jsme vytvořili celoroční kampaň postavenou na spolupráci s vybranými influencery z Česka a Slovenska.
Nechtěli jsme využít ambasadory jen jako známé tváře, které pasivně prezentují produkt. Naším plánem bylo představit jejich příběhy a potom je aktivně zapojit do kampaně.
Ve spolupráci s fanoušky jsme je postavili před výzvy, jakým ještě ve své kariéře nečelili. Tím se měli stát příkladem pro cílovou skupinu Tigera a nositeli hlavního sdělení kampaně: „Nezůstávej stát na místě a troufej si v životě na nové výzvy. Tiger ti na to dá energii.“


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Identifikovali jsme 8 českých a slovenských influencerů, kteří rezonují s vybranými segmenty cílové skupiny, a kteří za sebou už teď mají zajímavou životní cestu. Nechtěli jsme notoricky známé tváře, ale takové, jejichž příběh je zajímavý a inspirativní.

Jako hlavní komunikační kanály jsme vybrali ty, které cílová skupina nejčastěji využívá: YouTube, Facebook, Instagram.

Obsahovým centrem kampaně se stala microsite.

Tohle byli naši Tiger ambasadoři:

Attila Végh, MMA bojovník
Jiří Tkadlčík, nejsilnější muž světa ve střední váze
Josef Dostál, mistr světa v jízdě na rychlostním kajaku
Majself, rapper
Berenika Kohoutová, herečka a zpěvačka
Dominika Mirgová, zpěvačka a tanečnice
Ivan Lazarov, gamer a komentátor
Damien Dante, streamer a komentátor, rapper

V první sérii videí jsme představili ambasadory a jejich životní příběh. Zároveň jsme vyzvali publikum na sociálních sítích (YT, FB a IG), ať jim vymyslí tu příští životní výzvu. A pokud možno takovou, která je pořádně prověří. Tím jsme zapojili do akce publikum a díky jeho aktivitě zvyšovali organický zásah kampaně.

YT playlist: Představení Tiger ambasadorů

Ze všech došlých nápadů si pak každý ambasador vybral jednu výzvu a autora nápadu pozval k osobní účasti na jejím plnění (soutěžní výhra).

V další sérii videí jsme ukázali plnění jednotlivých výzev:

Attila Végh absolvoval lekci baletu ve Slovenském národním divadle.
Jiří Tkadlčík vlastními silami rozhýbal 42tunový jeřáb.
Majself si zarapoval s cimbálovkou.
Josef Dostál za sebou na kajaku táhl 25tunový parník.
Berenika Kohoutová si vyzkoušela ostrý hasičský trénink.
Dominika Mirgová zvládla školu smyku na závodním okruhu.
Ivan Lazarov zažil scénu z CounterStriku naživo.
Damien Dante překonal strach z výšek a skočil s padákem.

YT playlist: Plnění výzev

Zásah kampaně byl organicky navýšen také díky tomu, že jsme pro komunikaci využili i sociální sítě ambasadorů. Někteří z nich kampaní opravdu žili a komunikovali bohatě nad rámec našich dohod. :)

Inovace a unikátnost

Cílem kampaně TIGER CHALLENGES bylo zvýšit brand awareness značky Tiger na českém i slovenském trhu a podpořit prodeje.


Realizace

Ve spolupráci s videoprodukcí Vrizzly jsme vytvořili 18 unikátních videí (16 videí a 2 sestřihy).

Po výběru vítězného nápadu na každou výzvu jsme zkusili do plnění výzvy angažovat další zajímavé osobnosti z daného oboru. Vznikla tak unikátní videa, ve kterých účinkuje např. Andrej Szabo – první sólista Slovenského národního divadla jako trenér Attily Végha nebo Lumír Němec – specialista na boj s terorismem jako vedoucí výcviku ve výzvě Ivana Lazarova. apod.

Myslíme si, že i díky tomu se nám podařilo „prodat“ hlavní sdělení kampaně uvěřitelně.


Výsledek

Výsledky

Počet zhlédnutí videí na YouTube: 11 315 053
Průměrná dokoukatelnost videí: 25 %
Zásah videí na Facebooku a Instagramu: 10 917 107
Počet výstupů ambasadorů v jejich SM kanálech: 536
Zásah ambasadorských výstupů: 10 110 291
Engagement ambasadorských výstupů: 476 612 lajků a komentářů

Počet nápadů na výzvy od fanoušků: 2 500 

Tiger se celý rok držel na předních příčkách „sales volume“ na českém trhu.

A některé výzvy žily dál svým životem...

Remix Majselfovy písně, který v rámci plnění své výzvy natočil s cimbálovkou, označovali někteří jeho fanoušci za lepší verzi, než je originál. Song se dostal do rádií či živého vánočního vysílání slovenské televize.
Fanoušci v komentářích spekulovali, jestli baletní trénink Attily Végha nepřispěl k jeho vítězství v „Zápase století“. :) 

FLEMA Media Awards 2020