Kampaň

LG - Život je dobrý, když BYDLÍTE JAKO…

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: LG
  • Autor: LG
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Cross-mediální kampaň vznikla z potřeby klienta LG zvýšit povědomí o některých svých produktech v rámci kategorií spotřební elektroniky. Nedostatečná znalost o tom, že LG vyrábí pračky, sušičky, televize a ledničky top kvality vybavené nejmodernějšími technologiemi vedla k nastartování tohoto projektu.

Z dat vyplývá, že velké spotřebiče do domácnosti si lidé pořizují hlavně v době po rekonstrukci domu nebo bytu. Spojili jsme se, proto s TV pořadem o bydlení Bydlet jako… neboť bez využití TV by celkový dopad nebyl tak velký. Součástí spolupráce byl kromě organického začlenění LG produktů do seriálu i branding pořadu sponzoringovými vzkazy, a to nejen při premiérovém a reprízovém odvysílání, ale i u pořadu jako pre-roll na iVysílání. Výsledkem byla produktová komunikace, která proběhla v maximálně přirozeném prostředí.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Vzhledem k tomu, že nákup zmíněných produktů je spojen s takzvanými životními body zlomu, mezi něž patří mimo jiné modernizace bytu nebo domu, nabízelo se využít některého z pořadů věnovaných bydlení nebo modernizaci/rekonstrukci. Navázali jsme spolupráci s produkční společností Decomedia, která produkovala pořad Bydlet jako… vysílaný na České televizi. S ohledem na to, že se jedná o dražší produkty v rámci produktových řad LG, tak cílová skupina ČT plně odpovídala požadavkům klienta. Postupně byly prezentovány v TV pořadu top produkty LG z kategorií televizí, praček, sušiček a lednic. Tak, aby zásah kampaně byl maximalizován, bylo využito multikanálové komunikace a synergie s dalšími médii. V magazínech patřících do vydavatelství Decomedia, Krásný rok a Nové proměny bydlení, byly kromě klasické inzerce a produktových recenzí umístěny i články s proměnou, kterou mohly diváci vidět v TV pořadu.

Inovace a unikátnost

Primárním cílem kampaně bylo rozšířit povědomí o širokém produktovém portfoliu značky LG s fokusem na hero produkty jako jsou ledničky, televize, pračky a sušičky.

Znalost prezence LG ve vybraných kategoriích spotřební elektroniky není příliš vysoká. Dále bylo důležité ukázat produkty v prostředí, ve kterém jsou běžně užívány, tak aby byla usnadněna projekce dané situace do skutečného života. Cílem bylo rovněž představit přednosti a pokročilé technologie prezentovaných produktů, které nejsou široké veřejnosti příliš známé.

Realizace

Ve čtyřech dílech pořadu Bydlet jako…, se objevil aktivní product placement. Tyto díly byly následně překlopeny do magazínu Nové proměny bydlení. U všech šestnácti dílů jsme pro zvýšení produktové awareness využili sponzoringové vzkazy, které se rovněž objevily v iVysílání jako pre-rolly.

Dále byly LG značky a produkty použity v magazínech Krásný rok a Nové proměny bydlení. Kromě inzerce se ve zmíněných titulech objevily i produktové recenze, které dále podpořily povědomí LG jako producenta vybraných produktů. Pro maximalizaci synergického efektu byla komunikace v magazínech Decomedia podpořena i produktovou kampaní na sociálních sítích a webech zmíněných magazínů. Celá komunikace působila velmi kompaktně.

Výsledek

Výsledně bylo dosaženo touto cross-mediální kampaní 133 TV GRPs v cílové skupině 15+ s celkovým čistým zásahem 32 %, což znamená vice než 2,7mio osob. V tisku do května letošního roku bylo uveřejněno 15 celostránkových inzerátů, 4 články k TV proměnám a 6 produktových recenzí, v souhrnném zásahu přibližně 40tis. osob. Pre-roll umístěný na iVysílání pak generoval téměř 10tis. shlédnutí. Společně s dalším plněním v online prostředí odhadujeme dosavadní dosah celé multikanálové komunikace na 35 %, tedy téměř 3mio osob starších 15 let.

FLEMA Media Awards 2020