Kampaň

Generali Česká pojišťovna - Fandím s Generali Českou - Biatlon

  • Kategorie: Nejlepší využití real-time marketingu
  • Zadavatel: Generali Česká pojišťovna
  • Autor: PRIA SYSTEM
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Tato real-time kampaň vznikla jako reakce na vyhlášení vládních opatření kvůli COVID-19. Pouhé 3 dny od vyhlášení prvního zákazu se konal Světový pohár biatlonu v Novém Městě na Moravě, jehož generálním partnerem je Generali Česká pojišťovna.

Protože se akce pořádala bez přítomnosti diváků, bylo nutné změnit marketingovou strategii pro tento event. Spontánně vznikla domluva mezi pojišťovnou a Českým svazem biatlonu ohledně inovativního způsobu, jak diváky dostat na trať alespoň virtuálně. Výsledkem byla aktivita #fandimsgeneraliceskou, kdy pojišťovna vyzývala všechny biatlonové fanoušky, aby přidali na své sociální sítě fandící příspěvek s tímto hashtagem. Z příspěvků se následně vytvářely koláže, které se promítaly závodníkům přímo na závodní trati.

Aktivita měla svůj reálný přínos i pro organizátory. Generali Česká totiž odkoupila část reklamních předmětů v hodnotě 250 tis. korun, které se měly prodávat na akci, a prvním 500 autorům fotek nabízeli jako odměnu biatlonovou čepici. Další motivací fanoušků pro přidání příspěvků byl i instagramový filtr, který byl vytvořen právě pro tuto událost.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Pro komunikaci v rámci kampaně jsme zvolili sociální sítě Facebook a Instagram. A to z důvodu, že v době začátku pandemie, kdy se zakázal vstup pro fanoušky do sportovního areálu světového poháru, neexistovala jiná možnost, jak rychle kontaktovat fanoušky biatlonu a požádat je o podporu biatlonistů. Vyřešili jsme tak vzdálenostní bariéru mezi všemi fanoušky, kteří fandili ze svých domovů, zároveň jsme i podpořili vládní nařízení řešením, které bylo nezávislé na počtu fandících diváků. Každý se totiž dokázal zapojit samostatně.  

Kanálem, kde fanoušci vyjadřovali svoji podporu, jsme zvolili Instagram. To z toho důvodu, že příspěvky označené pomocí #fandimsgeneraliceskou lze lehce dohledat, zároveň jsou však veřejné,a tím pádem se zobrazují dále sledujícím zapojených uživatelů, kteří se mohli do akce také zapojit.

Pro naši akci se podařilo získat i další partnery, výzvy k podpoře našich biatlonistů se objevily i na sítích Českého biatlonu, deníku iSport nebo partnerské sportovní akce Běhej lesy.

Naši reprezentanti mohli pomocí vyhledání daného # na Instagramu snadno najít podporující příspěvky a videa. Klíčovým bodem pak bylo dohodnutí mediálního prostoru na LED obrazovkách podél trati, kde se koláže vytvořené z příspěvků fanoušků, kteří nemohli být v místě závodiště, promítaly.

Inovace a unikátnost

1) V co nejkratším čase zrealizovat po technické stránce možnost promítat na trati fotky fanoušků, které byly označeny #fandimsgeneraliceskou

2) Informovat fanoušky akce o možnosti virtuálního fandění a motivovat je, aby přidali označený příspěvek na své sociální sítě

3) Vytvořit instragramový filtr pro fandění k této události během 2 dnů

4) Zvýšit znalost Generali České pojišťovny jako sponzora této akce

Realizace

Na kampani jsme začali pracovat 2 dny před závody SP, kdy jsme si definovali cíl a začali zajišťovat možnosti propojení domácího fandění se samotným závodištěm. Nejdůležitějším bodem tedy bylo to, že se nám s režií závodiště podařilo zajistit prostor na LED obrazovkách podél trati, což byl nezbytný předpoklad pro úspěšnou realizaci kampaně.

Od 4. 4. jsme pak pomocí podporovaných příspěvků a stories na FB a IG motivovali fanoušky k domácímu fandění a tvorbě zmíněných příspěvků, které jsme se zavázali doručit závodníkům na trať.

Ze získaných podpůrných příspěvků jsme pak ve spolupráci s agenturou před závody připravovali koláže, které jsme zasílali přímo režii závodu, a ta je následně umisťovala na předem domluvené LED obrazovky podél trati.

Výsledek

1) Celkový zásah 454 tis. a 6186 interakcí na sociálních sítích

2) Přidáno 236 postů s #fandimsgeneraliceskou

3) Mediální prostor zdarma od partnerů - Běhej lesy, iSport, Český svaz biatlonu

4) 335 zveřejněných příspěvků na Instagramu s vytvořeným filtrem

5) Znalost Generali České pojišťovny jako partnera akce podle průzkumu vzrostla ze 46 % na 61 %

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000283-f074d181-fcec-4ec4-9bae-57f74e989187.jpg
1000283-be6c4d90-9b97-4130-8d7e-bf3a329e0201.jpg

FLEMA Media Awards 2020