Kampaň

Generali Česká pojišťovna - Pomáháme sestřičkám

  • Kategorie: Nejlepší využití real-time marketingu
  • Zadavatel: Generali Česká pojišťovna
  • Autor: PRIA SYSTEM
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Kampaň Pomáháme sestřičkám jsme realizovali se 3 hlavními záměry:

-doručit morální podporu zdravotnickému personálu po celé ČR,

-zdarma zajistit kvalitní občerstvení zdravotníkům napříč krajskými nemocnicemi v nejkritičtější době jejich pracovního vytížení,

-podpořit, maximálně promovat a tím usnadnit výběr finančních prostředků na transparentní konto České asociace sester.

Morální podporu zdravotníkům v první linii, vyjadřovali lidé pomocí příspěvků na svých vlastních FB a IG profilech za použití #pomahamesestrickam.
Aby byl tento proud zpráv podpory a obdivu snadno k nalezení, vznikla webová stránka pomahamesestrickam.cz, na níž byly všechny příspěvky s #pomahamesestrickam po zveřejnění agregovány. Podařilo se rovněž získat i řadu známých osobností, které svými vzkazy získaly mimořádnou pozornost veřejnosti.

Na transparentním účtu se shromáždila částka přesahující 6 milion korun! Vedle široké veřejnosti přispívali také podnikatelé, firmy a další organizace. Významné částky byly na účet připsány díky událostem s charitativním přesahem:benefiční virtuální fotbalové utkání Sparty a Slavie, virtuální zápas hokejových reprezentací ČR a SR a livestreamované představení pořadu Partička.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Jako nosné médium jsme zvolili sociální sítě - konkrétně Facebook a Instagram - kde byly využity profily Generali České pojišťovny a speciálně vytvořené profily samotného projektu.

Komunikace na sociálních sítích směřovala na microsite www.pomahamesestrickam.cz. Díky microsite mohli její návštěvníci přímo přispívat na transparentní účet a sestřičky si zde mohly prohlížet všechny automaticky agregované vzkazy ze sociálních sítí. Na microsite byly rovněž umístěny informace týkající se poskytované materiální pomoci, tedy kdy a do kterých krajských nemocnic se chystá dodávka občerstvení.


Facebook a Instagram jsme zvolili jako klíčové mediatypy z několika důvodů:

1.)   Celkový potenciál zásahu

2.)   Velké množství času, které uživatelé na sítích v době karantény trávili

3.)   Potenciál organického šíření díky přímé podpoře veřejně známých osobností

4.)   Možnosti precizního cílení příspěvků

5.)  Efektivita, poměr cena/výkon

Inovace a unikátnost

1) Získání co nejvíce vzkazů s vyjádřením podpory a obdivu pod #pomahamesestrickam. Tyto vzkazy jsme chtěli shromáždit na microsite pro sestřičky, aby si je mohli prohlížet a načerpat z nich sílu.

2) Materiální podpora zdravotnického personálu ve vybraných nemocnicích po celé ČR, do kterých pojišťovna zdarma dodávala nápoje a občerstvení, aby tak alespoň částečně umožnila zdravotnickému personálu načerpat nové síly do další náročné práce.

3) Získání finančních příspěvků na transparentní účet České asociace sester. Vybrané finanční prostředky budou prostřednictvím České asociace sester rozděleny přímo sestřičkám a zdravotnickému personálu ve formě naturálních darů nebo poukazů na služby.

4) Vytvoření komunity na facebookové fanpage –  www.facebook.com/pomahamesestrickam

Realizace

Celý projektový záměr se podařilo zrealizovat a spustit do čtyř dnů po vyhlášení vládních opatření. Na obou sociálních sítích jsme pravidelně komunikovali informace o projektu, sdíleli podpůrná videa i příspěvky veřejně známých osobností.

Díky virálnímu zásahu příspěvků a zapojení osobností veřejného života jsme brzy po spuštění kampaně získali řadu příspěvků s vyjádřením poděkování a podpory zdravotníkům. Tyto příspěvky se pak díky označení #pomahamesestrickam propisovaly přímo na microsite.

Důležitou součástí obsahu sociálních sítí byly také fotky z probíhající materiální pomoci v nemocnicích. Díky tomu se následně ozvala řada nemocnic s prosbou, aby Generali Česká pojišťovna zavítala s občerstvením právě do jejich zařízení. Většinu těchto žádostí se pojišťovně podařilo uspokojit.

Výsledek

1)   Unikátním obsahem jsme zasáhli 1,79 mil uživatelů sociálních sítích

2)   Do projektu se podařilo zapojit řadu vlivných veřejně známých osobností (Ondřej Brzobohatý, Matěj Ruppert, Aleš Háma, David Koller, Filip Sajler, Pavel Šporcl, Petr Pilát a další)

3)   Na transparentním účtu se podařilo shromáždit přes 6 milionů korun

4)   Zajistili jsme občerstvení pro 9500 sestřiček a dalšího zdravotnického personálu

5)   Shromáždili jsme téměř 200 vzkazů podpory pro sestřičky

6)   Během 3 měsíců jsme publikovali na sociálních sítích více než 100 postů týkajících se projektu

7)   Získali jsme na sítích více než 31 000 interakcí s naším obsahem

8)   Dosáhli jsme více než 53 000 návštěv webu pomahamesestrickam.cz s celkovým mediaspendem pouze 530 euro.

FLEMA Media Awards 2020