Kampaň

Raiffeisen stavební spořitelna - Startovací město

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Raiffeisen stavební spořitelna
  • Autor: Raiffeisen stavební spořitelna
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Jako první z finančních institucí jsme originálně upozornili na aktuální společenský problém nedostupného bydlení pro singles, mladé páry a rodiny s dětmi ve velkých městech. Veřejnost i novináře jsme pozvali na otevření Startovacího města na Karlínském náměstí, kde je překvapilo několik vybavených designových stanů. Tyto stany vybavili tři čeští influenceři, kteří předem dostali rozpočet, do kterého se museli vejít. Těmito byli moderátor z rádia Evropa 2 Petr Říbal s přítelkyní Michaelou Hávovou, bytová designérka Zuzana Kaščáková a blogger Daniel Procházka alias The Fotr.

S nadsázkou jsme vyjádřili, že lidem kvůli drahým nájmům a vysokým cenám nemovitostí možná nezbyde nic jiného, než bydlet v takových improvizovaných podmínkách.

Cílovkou byli mladí lidé 18 - 36 let: singles, mladé páry a rodiny s dětmi.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

V Raiffeisen stavební spořitelně pomáháme lidem s bydlením a i naše produkty jsou určené výhradně na bydlení. Na trhu s bydlením začaly raketově růst ceny nájmů a nemovitostí, k tomu narostla regulace hypoték ze strany České národní banky. Bydlení se stalo nedostatkovým zbožím a to především pro singles, mladé páry a rodiny s dětmi. A tato situace nás nenechávala klidnými.

Na frekventovaném Karlínském náměstí jsme s nadsázkou názorně ukázali, kam až může taková situace vést. Podařilo se nám oslovit běžné občany. Přímý kontakt s lidmi byl pro nás během akce nedocenitelný, protože jsme si mohli vyslechnout, co lidi trápí, a ihned jim nabídnout řešení.

Než na velkých a drahých efektech jsme akci postavili na originální a netradiční myšlence s jasným sdělením. Nasimulovali jsme budoucí bydlení ve velkých městech. Už samotná myšlenka, že by se jednou bydlelo ve stanech, v lidech i médiích vzbudila zájem. Názorně jsme lidem ukázali, že je nutné mít dostatečně naspořeno. Jako jediní jsme se pustili do tohoto závažného tématu, pojali jsme ho však originálně a s nadsázkou.

Cíl

Cílem byla osvěta, vyvolání diskuse a podpora našich produktů. Chtěli jsme netradičně upozornit na aktuální téma a navrhnout řešení ve formě 2 našich produktů pro mladé – stavebko do 26 let se zvýhodněnou úrokovou sazbou a úvěry s mírnějšími podmínkami při vyhodnocování bonity pro mladé do 36 let. Zdůrazňovali jsme nutnost včas začít spořit na bydlení – buď sobě, nebo svým dětem. V rámci tiskové konference pro média jsme také představili nové úvěry pro mladé do 36 let, díky kterým mají mladí větší šanci dosáhnout na financovávání bydlení.

Smyslem zapojení influencerů bylo oslovení mladší cílové skupiny a to uvěřitelnou, přirozenou formou.

Realizace

K projektu jsme se přihlásili až v samotný den eventu. Několik dní před ním jsme zahájili guerrilovou kampaň založenou na výrazném vizuálu a nadsázce. V printu a na socialu se začaly objevovat vtipné inzerce, na Karlínském náměstí se objevil banner s nápisem, že na místě brzy vznikne startovací bydlení pro mladé. Spustili jsme speciální microsite www.startovacimesto.cz a zahájili komunikaci přes influencery.

Přímo na event jsme pozvali několik zajímavých hostů z oblasti bydlení, se kterými návštěvníci mohli debatovat.

Během celého dne byli ve startovacím městě také influenceři, každý u stanu, který si konkrétní influencer zařídil. Perfektně se věnovali všem návštěvníkům a několik lidí za nimi dokonce přišlo na základě jejich instastories.

Výsledek

Z hlediska tradičních médií jsme ztrojnásobili náš běžný měsíční počet výstupů. Dosáhli jsme kumulovaného zásahu 25 mil. přečtení, 65 celostátních výstupů + 58 regionálních.

Na sociálních sítích jsme zasáhli přes půl mil. uživatelů, na Facebooku vysoká proklikovost 3,9 % (agenturní průměr 0,3 %), velmi nízké CPC na 1,60 Kč (agenturní průměr 7,80 Kč), engagement téměř 60 tisíc. Stories influencerů na Instagramu zasáhly kolem 25 tisíc uživatelů. Influenceři o eventu referovali nad rámec smluvené spolupráce.

Z obchodního hlediska jsme v meziročním srovnání za měsíc září sjednali o 60 % smluv o stavebním spoření více a tento růstový trend pokračoval i v dalších měsících. Téměř 50 % všech našich poskytnutých úvěrů bylo pro mladé žadatele do 36 let.

FLEMA Media Awards 2020