Kampaň

Škoda Auto - Nová Octavia pod Vaším palcem

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: Škoda Auto
  • Autor: PHD (CZ)
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Uvedení nové Octavie bylo největší události ŠKODA AUTO v roce 2020. A to nejen pro ŠA, ale též pro lidi, čekající na možnost koupit si tento nový, technologií nadupaný vůz.

Naším úmyslem bylo představit nový model v jeho plné síle a dát lidem možnost si na něj sáhnout v digitální formě. Internet se totiž díky netradiční situaci, zapříčiněné epidemií COVID, stal pro české občany základním komunikačním kanálem.

Technologickou sílu a inovativnost nové Octavie jsme demonstrovali na nejinteraktivnější platformě na trhu, na Facebooku a to přes vlastní naprogramovaný canvas konfigurátor. Ten umožnil uživatelům poznat vůz do posledního detailu a přímo ve svém FB feedu si jej nakonfigurovat a sdílet mezi sebou.

Tato jednoduchá i když technologicky náročná myšlenka přivedla vynikající výsledky. Z 600tis oslovených uživatelů se do FB konfigurátoru prokliklo 6,3%, což je 250% nárůst oproti benchmarku. Kumulativně v něm strávili 24 dnů. Navíc, uživatelé, kteří se proklikli na stránky ŠKODA AUTO, dokončili 12 tisíc detailních konfigurací. S cenou za detailní konfiguraci jsme byli na úrovni výkonového formátu! Přes 11 tisíc pozitivních reakcí nás utvrdilo v tom, že šlo o správnou volbu aktivace.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Dopady COVID-19 byly zřejmé. Lidé trávili více času doma sledováním televize, čtením zpráv na internetu a na sociálních sítích. Hledali jsme formát, který lidi vytrhne z rutinní konzumace negativních zpráv a inspiruje je k interakci. Jako platformu jsme zvolili Facebook, který je charakteristický uživatelskou interakcí a jeho konzumace výrazněji vzrostla.

Pro propagaci jsme zvolili na míru naprogramovaný formát canvas, který se rozbalil na celou obrazovku a poskytnul tak dostatek prostoru pro komunikování všech novinek Octavie. Toto interaktivního prostředí bylo navrhnuto tak, aby ho motivovalo k dalšímu objevování. V 4 krocích si uživatel postupně vybíral z 6 barev vozu, 6 dizajnů kol a dvou barev interiéru. Celkem konfigurátor umožnil 148 variant!

Při každém mezikroku jsme uživatelům odhalili inovativní novinky jako head-up display, LED světla, infotainment, moderní interiér a další. To vše přes obrázkové carousely, panoramatické fotky, 3D modely a videa. Třešničkou na dortu bylo pro každého uživatele vlastní personalizované video s jeho vysněnou Octavii v hlavní roli.


Inovace a unikátnost

V průběhu kampaně na uvedení nové generace Octavie nastala situace, kterou nikdo nečekal. V důsledku pandemie COVID-19 zůstali lidé uzavření doma, jejich pozornost se soustředila na zpravodajství a začínali přehodnocovat své budoucí finanční výdaje. Provoz dealerství, klíčových obchodních touchpointů ŠKODA AUTO, byl značně omezen.

Obecný zájem o automobily klesal. Návštěvnost webu s auto-moto tématikou propadl o 20%, hledanost v kategorii se snížila o 50% a s tím i návštěvnost produktových stránek ŠKODA Octavia.

Stáli jsme tak před nelehkým úkolem s jasným cílem. Představit českému trhu novou Octavii, získat si pozornost potenciálních zákazníků a vyvolat pozitivní emoce v čase plném nepříznivých zpráv. Důležitým cílem bylo též seznámit lidi s technologickými novinkami nové Octavie.


Realizace

Konfigurátor jsme spustili 25.3., v čase již probíhající kampaně na novou Octavii, jako reakci na COVID-19. Oslovovali jsme především publikum se zájmem o automoto a publikum afinitní vůči značce ŠKODA AUTO. Uživatele jsme oslovovali statickým i video darkpostem, které fungovaly jako spouštěč do konfigurátoru. Z canvasu jsme uživatele vedli přímo do konfigurátoru na webu ŠKODA  AUTO, který jsme propojili s canvasem na Facebooku. Uživatelům se tak vůz na webu před-konfiguroval dle jejich preferencí z Facebooku.


Výsledek

Za 3 týdny kampaně jsme oslovili přes 687 tisíc unikátů. Proklikovost darkpostů byla 2,5x vyšší, než je benchmark.

Ačkoliv byl Facebook konfigurátor nejdelší a nejsložitější ze všech zrealizovaných canvasů ŠKODY AUTO, jeho zhlédnutí bylo 18 p.b. nad benchmarkem. Počet interakcí na unikátního uživatele byl o 40% vyšší, než je benchmark. Počet sdílení na FB byl 801 a pozitivní sentiment dosáhl 99,5%.

Díky technickému propojení Facebook konfigurátoru s konfigurátorem na webu ŠA, výrazně vzrostl počet konfigurací na stránkách ŠA. Cena za konfiguraci na webu se naopak snížila až o 37%.


FLEMA Media Awards 2020