Kampaň

Billa – Tančí celá Farma banda

  • Kategorie: Nejlepší velká kampaň
  • Zadavatel: Billa
  • Autor: PHD (CZ)
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Lokální produkty jsou v současné době velkým trendem a každý retailer se je snaží podporovat s cílem dosáhnout maximálních prodejů. Rozhodli jsme se nejít cestou klasického spotu jako většina našich konkurentů, ale využít zábavné a ojedinělé formy. Pomocí chronicky známé písničky Cotton Eye Joe jsme zapojili naše zákazníky do života na farmě. Roztančili jsme a rozezpívali 6 plyšových zvířátek žijících na farmě a připravili s nimi taneční a hudební show pro celou ČR. 

Pro vybudování povědomí o věrnostní akci jsme kampaň odstartovali silnou TV komunikací a následně ji rozšířili do rádia, tisku a OOH. Největší úspěch však získala sociální média a Youtube, díky kterým zpívala karaoke a tancovala spolu s Farma Bandou celá ČR. Prostřednictvím webové stránky se lidé navíc hojně zapojovali do taneční soutěže. 

Mediálně jsme předoručili veškeré odhadované výsledky kampaně. Kampaň především zaznamenala úspěch u široké veřejnosti a prodeje Billy vzrostli o 16 %. Na web lidé nahráli přes 150 tanečních videí a kampaň získala ocenění 3. nejoblíbenější video na českém Youtube v žebříčku CZ Ads Leaderboard.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Pro dosažení prodejního cíle bylo, ze zkušenosti, nejefektivnější jít cestou věrnostní kampaně. Zákazníci získávali body za nákup, které následně vyměnili za stanovenou odměnu. Obzvláště účinně fungovali plyšáci. Toužily po nich děti. A tím pádem motivovaly rodiče k nákupu v daném obchodě. 

Obrovským tématem současnosti jsou lokální produkty. Každý retailer se snaží s cílem maximalizace prodejů podporovat české výrobky. Proto jsme v naší komunikaci tyto dva insighty propojili a zasadili kampaň do prostředí farmy. Roztančili jsme a rozezpívali 6 plyšových zvířátek Bully, Crocky, Ducky, Hoppy, Kiky-Riky a Hoppy žijících na farmě a připravili s nimi karaoke show pro celou Českou republiku.

Kampaň odstartovala podporou v TV a rádiu, kterou jsme následně rozšířili do tisku a OOH. Ohromného navýšení engagementu bylo dosaženo prostřednictvím sociálních médií. Lidi jsme zde totiž motivovali k natočení vlastního ztvárnění kovbojského tance nebo karaoke na známou a chytlavou píseň od Rednex – Cotton Eye Joe.


Inovace a unikátnost

Cílem kampaně bylo v první řadě navýšení prodejů a podpora vnímání řetězce Billa jako prodejce čerstvých a lokálních produktů. Naším zájmem bylo využít neotřelé a zábavné formy komunikace a odlišit se tak ve vysoce konkurenčním retailovém prostředním. Za pomoci sociálních sítí jsme usilovali o navýšení engagementu se značkou Billa.


Realizace

Pro vybudování silného povědomí o věrnostní akci jsme začali čtrnácti týdenní TV podporou, která se díky chytlavé zvukové stopě známé písničky propojila hravě s rádiem. Prémiové formáty jako double bigboardy, bigboardy, hypercubes, LED obrazovky a celostránky v tisku zaručily pravidelné připomínaní skupinky veselých zvířátek. Klíčovým faktorem úspěchu byly ale zejména sociální média a Youtube. Lidé se aktivně zapojili ať zpíváním karaoke nebo tancováním spolu s Farma Bandou. Navíc se prostřednictvím webové stránky Billy hojně zúčastňovali taneční soutěže.


Výsledek

Kampaň zafungovala opravdu skvěle na všech frontách. Podle vyjádření zástupců Billy se jednalo o 2. nejúspěšnější loajální kampaň za poslední dva roky z pohledu zapojení zákazníků. Došlo k výraznému nárůstu prodejů, zvýšil se engagement se značkou a veškeré mediální cíle byly překonány. 

Během kampaně došlo k navýšení prodejů o 16 %, v nejsilnějším měsíci dokonce o 21 %.

Na web lidé nahráli přes 150 tanečních videí. Počet odběratelů na YouTube vzrostl o 5,7 % (u běžných kampaní o 1 %). V průběhu kampaně se zvýšila návštěvnost z vyhledávání o 15,2 %. Kampaň získala ocenění za 3. nejoblíbenější video na českém Youtube v žebříčku CZ Ads Leaderboard.

V TV jsme oslovili 96,4 % naší CS.

Digitální kampaň zasáhla 2,2 mio uživatelů (+18,2 %) a online video zhlédlo přes 8,7 mio uživatelů (+27 %).

 


FLEMA Media Awards 2020