Kampaň

Kaufland K-Card

  • Kategorie: Nejlepší velká kampaň
  • Zadavatel: Kaufland
  • Autor: OMD Czech
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

V ČR se nachází spousta "kartičkových víl" a "slevových maniaků". Právě pro tyto lidi, ale také i pro všechny ostatní Kaufland vytvořil svůj věrnostní program Kaufland Card. Nejedná se jen o plastovou věrnostní kartičku, jak jsme všichni zvyklí, ale také o aplikaci s ní spojenou. V ní je možné nalézt nejen tuto kartu, ale také aktuální slevové kupóny připravené pro zákazníky na míru, přehled o dosavadně provedených nákupech, letáky v aplikaci, zapojení do probíhající soutěže nebo využití nasbíraných věrnostních bodů. Cílem kampaně bylo tedy dostat informaci o novém programu Kauflandu mezi co nejvíce zákazníků. Proto jsme realizovali komunikaci primárně v TV a onlinu pro vybudování co nejvyšší awareness. Klasický TV spot jsme doplnili sponzorskými vzkazy u vybraných pořadů, online display komunikaci pak doplňoval search a spolupráce s vybranými influencery.

Díky mediální podpoře a zapojení pracovníků Kauflandu v celé zemi se podařilo během tří měsíců naplnit ambiciózní plán a získat milion uživatelů věrnostní karty.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Pro kampaň jsme využili kombinaci dvou mediatypů TV a online.

Na začátku kampaně bylo potřeba vybudovat emoci mezi Kauflandem a zákazníkem. K tomu jsme zvolili pro začátek komunikace delší stopáž (30"). Tato komunikace byla v kombinaci se sponzorskými vzkazy u vybraných afinitních pořadů. V další fázi, ve které již ukazujeme výhody K-Card, jsme pokračovali s komunikací kratší stopáže (20").

Vzhledem k novému tématu s věrnostní kartou Kaufland Card jsme do online komunikace nezapomněli zahrnout ani searchovou kampaň pro podporu při vyhledávání brandu spojeného s Kaufland Card. Online komunikace pak byla rozdělena do několika segmentů. Hlavním segmentem online komunikace byl fokus na brand, toho jsme dosáhli využitím video formátů a prémiových formátů napříč českými weby. Druhý segment se zaměřoval na konverzi - tedy stažení aplikace Kauflandu, kde je možné si zařídit Kaufland Card online. Tomu jsme věnovali část budgetu speciálně na ženskou cílovou skupinu, která nejvíce nakupuje a má primární zájem o věrnostní kartičky/programy. V komunikaci jsme také využili influencery zaměřené na lifestyle a food. Influenceři komunikovali primárně výhody věrnostního programu Kaufland Card.

Inovace a unikátnost

Vybudování povědomí o novém věrnostním programu Kauflandu ve formě plastové nebo i digitální zákaznické karty. Cílem bylo dosáhnout milion registrací v průběhu prvních tří měsíců od uvedení na trh.

Realizace

Pro umocnění povědomí K-Card v mysli potenciálních zákazníků jsme klasickou spotovou kampaň doplnili sponzorskými vzkazy u vybraných afinitních pořadů. Tyto pořady byly vybrány na základě nákupní cílové skupiny Kauflandu. V první části komunikace byla využita delší stopáž k vybudování emocionálního vztahu se zákazníky a podařilo se nám dosáhnout celkového Reache 1+ přes 80 %. V další vlně jsme zákazníky zvali k využívání věrnostní kartičky kratší stopáží a i v této části jsme dosahovali u Reache 1+ téměř 80 %. 

Brandová část online kampaně využívala prémiové formáty umístěné napříč weby, ale byl podpořen také brand v searchi. V konverzní části kampaně jsme využívali podporu stahování aplikace Kauflandu v Apple store i Google Play. Influenceři pak komunikovali výhody věrnostní karty.


Výsledek

Celkem jsme získali během tří měsíců milion registrací a aplikace Kaufland se držela několik týdnů na prvním místě v žebříčku stahovanosti na Google Play a App Store. Počty uživatelů se nadále navyšují díky kontinuální komunikaci.


FLEMA Media Awards 2020