Kampaň

Invia – Léto s tebou

  • Kategorie: Nejlepší využití engagementu
  • Zadavatel: Invia
  • Autor: PHD (CZ)
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Dříve se Invia profilovala jako srovnávač zájezdů. V posledních letech se ale zaměřila na budování své značky jako full-service agentury. Hledala způsob, jak se odlišit od konkurence, upevnit svou pozici a vyvolat v zákaznících pozitivní emoce.

Z výzkumu vyplynulo, že pro potenciální zákazníky je nejdůležitějším faktorem pro výběr cestovní kanceláře hodnocení od ostatních klientů. Přišli jsme proto s kampaní Léto s tebou, ve které hráli zákazníci Invie hlavní roli. Vytvořili jsme kreativní koncept, jenž staví na kladných referencích a pomáhá budovat Invii jako značku, s níž jsou klienti spokojeni. Na web sdíleli zákazníci videa ze svých dovolených. Ta nejlepší se pak stala součástí reklamního spotu. Kampaň v čele s daným spotem jsme spustili v lednu a únoru, nejdůležitějších měsících pro prodej first minute. Tím jsme se vyhnuli nejsilnější komunikaci konkurence, jež startovala už v říjnu.

Projekt rezonoval díky písni Léto s tebou od Jiřího Schelingera, která podpořila vzpomínkovou, radostnou a autentickou atmosféru. Důkazem byla o 20 % vyšší líbivost kampaně a dosavadní nejvyšší meziroční nárůst povědomí o značce.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Opěrným bodem kampaně byla televize, kde lze velmi dobře zasáhnout rodiny s dětmi, naší hlavní cílovou skupinu.

Abychom se odlišili od stovek reklamních spotů a konkurence, vymysleli jsme neotřelý kreativní koncept, který spočíval v generování obsahu samotnými uživateli, ze kterého později vznikl televizní spot.

Během listopadu 2019 jsme spustili web, kam lidé mohli nahrávat svá videa z dovolených. Motivací pro ně byla možnost zazářit v televizním spotu Invie. V průběhu jednoho týdne se lidé pochlubili více než 400 videi. Vybrat z nich ta nejlepší bylo opravdu složité. Vybraná videa jsme sestříhali do reklamního spotu. Spot byl tematicky doplněn podmanivou písní Jiřího Schelingera „Léto s tebou“. Koktejl autentických záběrů a optimismem naplněné písně vytvořilo radostnou atmosféru, na kterou řada uživatelů reagovala velmi pozitivními ohlasy. Dle Michala Bošely, brand manažera Invie, nebylo výjimkou, že lidé sdíleli na sociálních sítích, že se na základě reklamy rozhodli vyhledat zájezd právě přes Invii.


Inovace a unikátnost

Cílem bylo profilovat Invii jako jednu z top značek v turistickém průmyslu. Jako partnera, který má dobrou pověst a zákazníci si mohou být jistí, že zažijí krásnou dovolenou.

Druhým záměrem bylo zaujmout naši cílovou skupinu tak, aby začala zvažovat pořízení first minute zájezdu právě s Invií.


Realizace

Kampaň Léto s tebou proběhla v lednu a únoru, v období typickém pro vyhledávání first minute zájezdů. Do televize byly nasazeny spoty o délce 45s a 30s. Delší spot byl spuštěn na začátku kampaně pro rychlé vytvoření povědomí. Po zbytek kampaně bylo k vidění 30s video. Spotovou televizní kampaň jsme zároveň doplnili o sponzorské vzkazy u vybraných pořadů. Celý koncept jsme rozvinuli do online s důrazem na sociální sítě. Videa byla k vidění hlavně na Youtube a Facebooku. Kampaň byla doplněna o bigboardové plochy na frekventovaných místech.


Výsledek

Svá videa nám zaslalo více než 400 lidí.

V reakcích na kampaň rezonovala nejvíce její autenticita a zvolený hudební podkres.

Z výzkumu po kampani vyplynulo, že lidé přijali koncept velmi pozitivně. Líbivost kampaně byla o 20 % vyšší, než je tržní průměr. Kromě kladných reakcí na kreativu, sdíleli lidé na sociálních sítích komentáře, že si na základě reklamy vyberou jednoznačně dovolenou přes Invii. Zcela nečekaným momentem bylo, když si jeden ze zákazníků zjišťoval destinaci, kterou viděl ve spotu, aby si do stejného místa mohl objednat zájezd.

Díky kampani vzrostlo spontánní povědomí o značce o 25 %, což je nejvyšší meziroční nárůst v porovnání s konkurencí. Tím byl cíl kampaně jednoznačně splněn.


FLEMA Media Awards 2020