Kampaň

Gambrinus, na dalších 150 let

  • Kategorie: Nejlepší využití OOH (out-of-home)
  • Zadavatel: Plzeňský Prazdroj, a.s.
  • Autor: Triad Advertising, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Pokud značka potřebuje personalizovat sdělení s cílem znásobit až 8x efektivitu prostředků (zdroj: Harvard Business Review, 2015), většinou sáhne po online médiích, která umožňují přesný a cílený zásah podle mnoha parametrů (pohlaví, věk, zájmy a další).

Gambrinus se však zcela netradičně rozhodl pro personalizaci sáhnout po outdoor médiích.

Proč jsme to udělali?

Potřebovali jsme totiž v rámci oslav 150 let pivovaru ujistit obyvatele klíčových měst, že i kdyby se u nich za humny dělo cokoliv, my tu pro ně budeme i dalších 150 let.

 Vzali jsme proto tak obyčejné médium, jako je běžný billboard, a proměnili jsme ho na slib Gambrinusu personalizovaný obyvatelům na míru.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Vybrali jsme klíčová města, kde značka potřebovala podpořit svůj vztah s místními. Následně jsme v duchu celoroční kampaně „I kdyby…“ stavějící na fenoménech, které jdou proti zdravému rozumu, vytipovali a pojmenovali lokální problém, nad kterým zůstává rozum stát. Zároveň jsme pivařům rovnou dali slib, že my jim pivo dovezeme, i kdyby jednou bylo po D1 rychlejší jít pěšky.

 

V Praze jsme slíbili, že i kdyby tudy nikdy nejelo déčko, my budem vždycky za rohem čepovat Géčko.

V Kladně že i kdyby tady jednou bylo záporno, Gambrinus zůstane stejný i za 150 let.

V Ústí že i kdyby Labi klesla míra, my budeme pořád čepovat dobrou hladinku.

V Pardubicích coby železničním uzlu že I kdyby měl vlak zpoždění 150 let, na Gambrinus nebude nikdy pozdě.

Ve Varech v souvislosti se spekulacemi ohledně prodeje Thermalu že I kdyby se hotel proměnil na tunel, Gambrinus zůstane prostě pivem.

Ve Velkém Oseku že I kdyby tu rychlobruslařskou halu nikdy nepostavili, na Gambrinus se tu stavit můžete.

 

Navíc jsme ještě v každém městě proměnili obyčejné telefonní budky na teleport a zdůraznili, že ať už se v budoucnosti budou lidé transportovat jakkoliv, na Gambrinus se bude dál chodit.

 

(další kreativy lze nalézt v příloze přihlášky)


Inovace a unikátnost

Oslavit společně s českými pivaři 150 let piva Gambrinus a ujistit je, že tady budeme i dalších 150 let. I v jejich městě.


Realizace

Nejprve jsme vybrali klíčová města, kde Gambrinus potřeboval podpořit vztah s místními.

Poté jsme hledali specifický místní problém, o kterém všichni obyvatelé vědí a mohl nám posloužit pro předání cíleného sdělení.

Nakonec jsme našli vhodnou billboardovou plochu na dostatečně frekventovaném místě a umístili na ni jednoduchý slib. Bez zbytečných kudrlinek, tak, jak se na zdravý rozum a Gambrinus sluší a patří.

Výsledek

Díky lokálnímu insightu jsme pokryli 9 velkých českých měst specifickou kreativou našitou přímo na míru místu a jejich obyvatelům ukázali, že i kdyby se v jejich městě dělo cokoliv, na Gambrinus se můžou vždycky spolehnout. Protože my budeme naše pivo vařit pro všechny pořád stejně dobré i dalších 150 let.


A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000249-95bbd2eb-5d36-4c55-a4c1-7058752b87bc.jpg
1000249-435c90ed-34cf-406f-a2f5-48e442de0a50.jpg
1000249-cedb69fc-446a-43d4-800a-abf0f4c52f3f.jpg

FLEMA Media Awards 2019