Kampaň

Bohemia - #VJEDNOMDRESU chutná líp

  • Kategorie: Nejlepší využití engagementu
  • Zadavatel: INTERSNACK, a.s.
  • Autor: PHD a.s. a Concept One, a.s.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Bohemia se v září 2018 stala partnerem Českého hokeje – nejvyšší české ligové soutěže a národního týmu současně.

Aby se Bohemia zapsala do povědomí lidí v souvislosti s českým oblíbeným sportem, vsadila na komunikaci #VJEDNOMDRESU.

Ta přímočaře sdělovala, co mají Bohemia a hokej společné: oboje si nejlépe vychutnáš, když to s někým sdílíš.

Toto sdělení ztělesňoval trojdres – dres pro tři lidi, který doslova spojoval fanoušky a nechával je zažít, že v partě jsou hokej i chipsy větší zábava.

V trojdresu se na ochozech stadionů např. střílelo na bránu, soutěžilo u fotostěny a během přestávek i na ledě.

Komunikace vyvrcholila při MSLH na Slovensku, kde si fanoušci zkoušeli být #VJEDNOMDRESU.

Další komunikace probíhala formou sponzoringů v TV při utkáních národního týmu a na sociálních sítích, kde jsme využili influencery a hráče reprezentace. V průběhu MSLH jsme komunikaci doplnili o TV spoty, online video a OOH reklamu na nádražích.

Market share vzrostl o 5,2 p.b., sales value a sales volume shodně o 36 %.

Balení se prodalo o 29 % více!

Komunikací jsme celkem zasáhli 6,8 milionu lidí.

Přímo se značkou interagovalo 100 tisíc lidí.

A to nejlepší - 30 000 lidí obléklo trojdres!


Video (nepovinná příloha)
Strategie

S hokejem se spojuje hodně značek. Aby mezi nimi Bohemia nezapadla, stala se partnerem Českého hokeje, což v sobě zahrnuje partnerství s nejvyšší českou ligovou soutěží (Extraligou) a národním týmem. Bohemia se tak objevovala u veškerého vrcholového hokejového dění. Tam kde byl hokej, tam byla Bohemia.

Kromě mediální kampaně, se Bohemia do povědomí lidí ve spojitosti s hokejem dostala i formou osobního kontaktu v místě hokejových dění. Během extraligových a reprezentačních utkání probíhaly aktivace #VJEDNOMDRESU. Během nich si fanoušci na vlastní kůži zkoušeli, že v partě je mnohem větší zábava. Že #VJEDNOMDRESU chutná líp. Brambůrky i hokej.

Aktivace měly přesah i na sociálních sítích, na kterých se uveřejňoval zábavný obsah z nich (fanoušky v trojdresu při různých aktivitách na ochozech stadionů i přímo na ledové ploše).

Komunikaci na sociální sítích podpořilo i celkem 6 hráčů národního týmu a influenceři, čímž jsme zasáhli širokou hokejovou cílovou skupinu.

Na sociálních sítích se objevoval i obsah reagující na aktuální hokejové dění a především real time reakce na vývoj utkání českého národního týmu během mistrovství světa na Slovensku.

I tam, v Bratislavě, se fanouškům Bohemia připomněla svojí přítomností. Měla tam promo týmy zajišťující vizibilitu brandu a interakci s fanoušky.

V průběhu MSLH na Slovensku jsme komunikaci doplnili o TV spoty, online video a OOH reklamu na nádražích a především sponzorské vzkazy vysílané při přenosech zápasů národního týmu.

Vztah Bohemia & hokej jsme tak neustále připomínali různými média typy pro různé hokejové fanoušky. Jak pro ty skalní, tak i pro ty příležitostné.

Inovace a unikátnost

Dlouhodobým cílem je propojit značku Bohemia s Českým hokejovým světem.

Cílem kampaně bylo, aby si po skončení MSLH 2019, co nejvíce lidí spojilo Bohemia s Českým hokejem.

Tímto spojením chce Bohemia zvýšit market share a navýšit prodeje.

Realizace

Na stadionech fanoušci s Bohemia osobně interagovali. Zkoušeli si být doslova #VJEDNOMDRESU. Konkrétně v trojdresu plnili různé úkoly jako střílení gólů velkou hokejkou, sbírání packů na čas, soutěžení u fotostěny i přímo na ledové ploše.

Vysoutěžit si mohli setkání s trenéry a hráči po utkání. Čímž jim Bohemia poskytla zážitek spojený s hokejem.

Kromě toho celý stadion spojoval síly, aby během přestávkové soutěže každý získal balení Bohemia vystřelené z děl.

Na sociálních sítích se objevovaly zábavné záběry těchto aktivit. Dalším obsahem byla i videa s hráči národního týmu, kteří #VJEDNOMDRESU znázorňovali, že společně jde a chutná vše lépe. Dále ji podpořili influenceři ve spolupráci s osobnostmi jako Ondřej Pavelec nebo Mirai.

Výsledek

Z průzkumu po kampani vyplynulo, že si Bohemia s českým hokejem spojovalo 41% respondentů.

Se značkou interagovalo 100 tisíc lidí.

30 000 lidí obléklo trojdres.

Market share vzrostl o 5,2 p.b.

36% nárůst sales value.

36% nárůst sales volume.

Balení se prodalo o 29 % více.

Komunikací jsme celkem zasáhli 6,8 milionu lidí.

Počet followerů na Instagramu vzrostl o 400 %.


FLEMA Media Awards 2019