Kampaň

Česká spořitelna - George

  • Kategorie: Nejlepší velká kampaň
  • Zadavatel: Česká spořitelna
  • Autor: WAVEMAKER
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

V okamžiku, kdy se Česká spořitelna rozhodla, že inovuje stávající internetové bankovnictví Servis24 na George, stáli jsme před zásadním rozhodnutím. Potřebujeme skutečně kampaň? Není obvyklá cesta většiny bank formou „tichého“ oznámení na klienty dostačující?

Protože současné internetové bankovnictví ČS v té době aktivně používalo 1 200 000 klientů, kteří s ním byli velmi spokojeni, hrozilo riziko, že část klientů ztratíme. Kampaň tedy rozhodně ano, ale neprodáváme online banking! Cílem bylo chladnou technologii přiblížit lidskou cestou, propojit s atributy budoucnosti a zároveň komunikaci, která nám nejen zachová přízeň současných klientů, ale pomůže nám otvírat nové dveře a podpoří vnímání image ČS. Komunikaci jsme odstartovali do klientské báze a testovali ji na early adopters. Následně přišel čas na široký komunikační mix. George byl zkrátka všude:(TV, Internet, kino, outdoor a tisk bezmála 12 měsíců), ale šli jsme ještě dál a využili jsme celou řadu „tailor-made“ ambientních medií.

A jak to celé dopadlo?

Kampaň se stala nejúspěšnější komunikací z pohledu pozitivního vnímání ČS za posledních 10 let a již v průběhu kampaně proběhla úspěšně migrace více než 90 % klientů.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Naše první výzva byla zásadní. Potřebujeme skutečně kampaň? Není obvyklá cesta většiny bank formou „tichého“ oznámení (Do 14 dní vám vypneme staré IB a do té doby přejděte do nového.) na klienty dostačující? Pro jiné banky možná ano, ale ne pro nás. Asi se ptáte proč? Současné internetové bankovnictví České spořitelny v té době aktivně používalo 1 200 000 klientů, kteří s ním byli velmi spokojeni a Servis24 patřil dlouhodobě k nejlépe hodnoceným online bankovnictvím na trhu. Z tohoto důvodu hrozilo riziko, že část klientů ztratíme. anebo „naštveme“. Potřebovali jsme tedy vystavit pozitivně naladěnou komunikaci a klienty na tuto změnu připravit. Zároveň takovou komunikaci, která nám nejen zachová přízeň současných klientů, ale pomůže nám otvírat dveře u nových klientů a podpoří vnímání image České spořitelny jako inovativní banky. Kampaň tedy rozhodně ano, ale neprodáváme George! Cílem bylo chladnou technologii podat lidskou cestou a propojit zábavné zážitky s atributy budoucnosti, inovace, technologie, užitečných rad rychlosti a šetření času.


Inovace a unikátnost

Cílem nebylo prodávat online banking či aplikaci, ale naprosto bezpečně převést více než milion spokojených klientů do nové éry internetového bankovnictví, udržet jejich nadšení u tohoto produktu a zároveň budovat inovativnost jako jeden z atributů image značky. Potřebovali jsme tedy pozitivní, dlouhodobou a zapamatovatelnou kampaň, která nám podpoří úspěšnou migraci stávajících klientů, pomůže otvírat dveře u nových klientů (zejména u tzv. odmítačů České spořitelny) a podpoří změnu vnímání image České spořitelny. Klíčové bylo chladnou technologii přiblížit lidskou cestou, propojit s atributy budoucnosti, inovace, technologie, užitečných rad, rychlosti a šetření času.


Realizace

Komunikaci jsme odstartovali do vlastní klientské báze a testovali ji na early adopters. Neskutečně úspěšně! Brzy přišel čas na široký komunikační mix, stejně tak jako sofistikované oslovení segmentů v online prostředí. George byl zkrátka všude v klasických mediích – TV, Online, outdooru, kině a tisku bezmála 12 měsíců. Šli jsme ale mnohem dál, a tak lidé mohli v létě potkávat polepené dálkové autobusy, ve kterých na ně mluvil George, v nákupních centrech mohli „chytat“ účtenky do mobilu. V kinech jsme připravili hologramové brány a na plátně viděli Vánoce budoucnosti podle George. Těsně před Vánoci jsme ukázali, jak se bude péct cukroví za sto let a lidé mohli v ulicích ochutnat vosí hnízda vyrobená 3D tiskárnou. A vše se samozřejmě zrcadlilo i na „sociálních sítích“.


Výsledek

Když se nyní ohlédneme, je toho opravdu hodně, co tato kampaň přinesla.

Naplnili jsme migrační cíle a posunuli image banky správným směrem:

·         Již v průběhu kampaně úspěšně proběhla migrace více než 90 % klientů

·         Klienti se do George přihlašují 4x častěji než do původního Servis24

·         Spontánní znalost George po kampani byla neuvěřitelných 31%, relevance 60 % a mluvil o něm doslova celý národ

·         Kampaň se stala nejúspěšnější komunikací z pohledu pozitivního vnímání České spořitelny za posledních 10 let (7pb nad benchmarkem komunikace finančních institucí)

·         A zároveň je díky této kampani nové online bankovnictví George vnímané veřejností jako jedna z největších technologických novinek roku 2018


FLEMA Media Awards 2019