Kampaň

McDonald´s - Lokální online marketing

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: McDonald´s
  • Autor: OMD Czech
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Hlavním cílem klienta je dlouhodobé navyšování počtu zákazníků v restauracích McDonald´s.
Jednou z velkých komplikací bylo zrušení outdoorových ploch na dálnicích. Museli jsme pro klienta najít jiná řešení, jak navigovat cílovou skupinu do restaurací. Vzhledem k nejasné legislativě ostatních OOH ploch (mosty a velkoformáty ve větší vzdálenosti), jsme se rozhodli jít cestou online podpory prostřednictvím navigace Waze, optimalizace firemních profilů na Google a využití prémiových profilů na Seznam.cz (firmy.cz, mapy.cz, Seznam homepage). Výsledkem bylo navýšení počtu navigací přes všechny platformy o 320 000 oproti roku 2018, což znamená téměř zdvojnásobení! (2018 – 340 000 navigací, 2019 – 660 000 navigací).

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Seznam Naplno je služba, díky které je možné vytvořit prémiový profil na Seznamu. Na profilech restaurací McDonald´s na webu firmy.cz se v minulosti objevovaly reklamy na jiné inzerenty, podobné služby a dokonce i reklamy na konkurenci. Zároveň byly McDonald´s restaurace, v kategorich na webu Firmy.cz, zařazeny pouze do skupiny Rychlé občerstvení a snack bary. Díky aktivování služby Seznam Naplno jsme mohli profily restaurací optimalizovat, doplnit kategorie a nabídky McDonald´s, události, fotografie a zajistit nulovou účast reklam jiných inzerentů. Jako bonus se McDonald´s restaurace zobrazovaly na HP Seznamu, na webu Firmy.cz, ve vyhledávání Seznamu, v Mapy.cz a v aplikaci Mapy.cz jako piny v místě, kde se restaurace nachází.
Díky pravidelnému kontrolování a optimalizování účtu McD restaurací na Google i práci na samotném webu (SEO analýzy) jsme dokázali navýšit počet zobrazení o 20 miliónů (porovnání H1 2018 a H1 2019). To vše díky větší relevantnosti při vyhledávání klíčových slov. Zároveň jsme díky našemu nástroji OMG Research Branch Reputation umožnili klientovi v jedné platformě odpovídat na všechny komentáře a hodnocení, která se objevila na Google. Další výhodou tohoto nástroje byla možnost kategorizovat hodnocení dle doby čekání, nekompletní objednávky, kvality, čistoty, servisu a dalších služeb.
Ve Waze jsme aktivovali zobrazovaní všech restaurací v mapě jako piny resp. loga s možností navigace. Na základě testů jsme zjistili, jaký je optimální rozpočet pro McDonald´s z pohledu poměru ceny a výkonu. Zároveň jsme také v březnu ve spolupráci s Waze otestovali prémiový formát Takeover, kdy se cílenému uživateli zobrazil banner s akční nabídkou (se slevou na kávu)

Inovace a unikátnost

Kromě přivedení zákazníků do restaurací bylo cílem také zvýšení brand awareness, viditelnosti restaurací resp. zjednodušení navigace do restaurací a vytvoření reprezentativních profilů McDonald´s restaurací na Seznamu a Googlu.

Realizace

Nastavení a optimalizace prémiového profilu na Seznamu, obsahu McDonald´s v rámci Google Maps přes rozhraní Google my Business, reklamní formáty v navigaci Waze, SEO pro konkrétní restaurace McDonald´s a využití nástroje OMG Research Branch Reputation pro monitoring recenzí na GMB.

Výsledek

Díky optimalizaci profilů jsme získali o 45 miliónů více zobrazení brandu McDonald´s ve všech možných podobách napříč všemi výše zmíněnými platformy. Díky tomu bylo také realizováno o 400 000 více akcí oproti H1 2018, z toho celkem o 320 000 více navigací a o 57 000 více návštěv stránek.

FLEMA Media Awards 2019