Kampaň

Chance - #jsemchorvat

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Chance a.s.
  • Autor: Outbreak s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Agentura Outbreak pro klienta Chance dlouhodobě vtipně glosuje aktuální dění ve sportu a to především nešvary a neduhy, které sport nabízí. Ve své komunikaci na sociálních sítích jde velmi často na hranu a strhává na sebe pozornost.

Vtipným komentováním na sebe strhla pozornost v roce 2018 i mimo sociální sítě, a to konkrétně u největší sázkové události roku – fotbalového mistrovství světa, na které se opět česká reprezentace nedostala.

Nechtěli jsme připravit české fanoušky o momenty a emoce, které s sebou přítomnost národního týmu na MS nese. A tak jsme našli adekvátní náhradu, která má s ČR ze všech kvalifikovaných týmu nejblíže. Chorvatsko.

Po dobu celého MS jsme adoptovali černého koně turnaje a s kreativním využitím relevantního influencera, bývalého fotbalového reprezentanta Pavla Horvátha, který se na celou dobu MS přejmenoval na Pavla Chorvata, jsme nadchli celý fotbalový národ nejenom na sociálních sítích.

Online videa s Pavlem Chorvatem zaznamenala přes milion zhlédnutí, content v digitalu a na sociálních sítích přes 12 milionů impresí a o kampani psali nejen sportovní média. K úspěchům patří i účast Pavla Chorvata ve studiu ČT a zapojení fanoušků v ČR i v chorvatsku.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Aby se Chance mohla od konkurence v době MS odlišit, musí vyvolat emoce, ať už pozitivní, či negativní. Musí pobuřovat veřejnost a ve své komunikaci jít až na hranu.

Proto se Outbreak drží nejen na sociálních sítích role dvorního šaška sportu. Šašek je zodpovědný za zábavu na dvoře - ve sportu, Chance se tedy stala vtipným glosátorem aktuálního dění ve sportu i společnosti, má svůj vlastní názor a dělá si srandu z dění kolem nás. Vždy je ale cítit, že svůj dvůr - sport a sportovní fanoušky má ráda.

Vedle pravidelného social contentu jsme pro MS chtěli vytvořit virální content, který využívá nejen sociální sítě, ale dopřává fanouškům opravdový zážitek spojený se značkou a dopřát jim tak možnost prožít MS, jakoby tam hráli “naši”.

Našli jsme tým, pro který češi budou mít sympatie, který je našemu národu ze všech kvalifikovaných můžstev na MS nejblíž, tým, který má mnoho podobného. Chorvaty. Je to země, kam se každoročně vydávají statisíce čechů na dovolenou, mají podobný jazyk, stejné národní barvy a jejich fotbalový nároďák není favorit, ale černý kůň turnaje.

A abychom lidi nadchli, pozvali jsme si k tomu influencera - fotbalistu, bývalého reprezentanta, vtipálka mezi fotbalisty, ale zároveň jednoho z největších srdcařů Pavla Horvátha.

Inovace a unikátnost

Fotbalové MS je pouze jednou za 4 roky. Celý fotbalový národ netrpělivě sleduje cestu českého nároďáku v průběhu kvalifikačních bojů a věří, že v roce 2018 už to musí vyjít a na MS se dostaneme. Bohužel.

Fanoušci jsou zklamaní, protože nemají komu fandit, komu nadávat, nemají důvod se shromažďovat ke společnému sledování a nemůžou si s hrdostí obléct fotbalový dres ČR nebo si na zrcátka navléct vlaječky.

Ani sázkové kanceláře nemají velký důvod k radosti protože na největší sázkařské události roku není český nároďák.

Hledali jsme řešení, jak fanouškům vynahradit absenci českého týmu a nepřipravit fanoušky o pravý fotbalový a sázkařský zážitek z právě probíhajícího mistrovství.

Realizace

Myšlenku kampaně "Na MS ve fotbale nemáme český tým. Adoptujme si místo něj chorvatský tým a pojďme si MS víc užít." jsme odstartovali nebrandovaným virálním videem, kdy Pavel Horvát volá na matriku a chce si změnit jméno na Pavla Chorvata. Za dva dny na to jsme kampaň rozjeli naplno a v onlinu tak postupně vypouštěli videa s Pavlem Chorvatem, který diváky provázel celou kampaní jako relevantní ambasador pro fotbalovou cílovou skupinu.

Dále jsme pro české fanoušky vytvořili sérii eventů s přenosy utkání, konané v Praze a v Chorvatsku, kde jsme společně fandili "našim", rozdávali merchandising "Jsem Chorvat", rakiji a fandící propriety a poprvé v historii tak Češi mohli fandit "svému" týmu až ve finále MS. Při registraci na chance.cz dostali navíc zdarma kredit 57 kuna na sázení.

Výsledek

Chorvatsko nebylo velkým favoritem turnaje, ale tento černý kůň mohl překvapit a proto byla délka a úspěch kampaně závyslý na setrvání Chorvatska v turnaji. To se naštěstí povedlo až do samotného finále a kampaň si postupem času nacházela nové a nové příznivce.

Online videa s Pavlem Chorvatem zaznamenala přes milion zhlédnutí, content v digitalu a na sociálních sítích přes 12 milionů impresí a o kampani psali nejen sportovní média. Česká televize, která vysílala všechna utkání vyloženě usilovala o účast Pavla Chorvata ve studiu během utkání Chorvatsko vs. Rusko, které sledovalo 750 000 diváků a štáb ČT také zavítal do základny v Riegrových sadech.

A to vše s minimální investicí do médií.

FLEMA Media Awards 2019