Kampaň

The Mow-Na Lisa

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Dvořak - svahové sekačky s.r.o.
  • Přihlašovatel: Cream Prague s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Automotive Home/Garden Utilities/Energy
Shrnutí

Malá kampaň pro českou značku Spider z Vysočiny, s obrovským globálním zásahem. Tajemný úsměv slavné Mony Lisy vysekaný do trávy. B2B kampaň, která okouzlila více než 20 miliónů lidí na celém světě a současně efektivně zasáhla relevantní zákazníky v 50 zemích, navíc z velice různorodých profesních skupin. 

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Abychom demonstrovali výkon, přesnost a maévrovací schopnosti profesionální svahové sekačky SPIDER, použili jsme trávník na horské louce v Podkrkonoší jako malířské plátno. Na něm jsme pomocí průmyslové sekačky SPIDER vytvořili pravděpodobně největší kopii Mony Lisy. 

Strategie

Cílová skupina je velice různorodá, což komplikuje přesné cílení: majitelé golfových hřišť, lyžařských středisek a solárních elektráren, šéfové městských technických služeb a správy silnic, správci velkých vodních děl (sekání travnatých hrází apod.). Omezený rozpočet nijak neomezoval naše ambice - oslovit zákazníky na celém světě. Protože jsme si nemohli dovolit využít existující média, rozhodli jsme se vytvořit si svoje vlastní. Připravili jsme mediální stunt, který svojí krásou a elegancí oslovil více než 23.000.000 lidí na celém světě. Díky tomu se témeř zdarma dostal ke stovkám decision makers na 5 kontinetech. Obsah tak unikátní, že ho sdílely nejvýznamnější servery zaměřené na virální kampaně - 9GAG, Viral Planet, Awesome World etc. 

Realizace

Prostě jsme nastartovali sekačku. Za 10 hodin byla Mow-Na Lisa na světě, tedy na trávě... 

Výsledek

Náklady na kampaň se zadavateli vrátily během jednoho týdne v podobě závazných objednávek z různých zemí světa.

Zásah: přes 23.000.000 shlédnutí ve více než 50 zemích světa

Hodnota: free media space v hodnotě cca 610.000 EUR

Social engagement rate: +937% nad industry benchmark

Cost per video view: 0.002 EUR

Díky unikátnímu video contentu a masivnímu zásahu se málo známá česká firma okamžitě dostala mezi nejrespektovanější hráče v oboru - díky skvělému výrobku a chytré malé kampani.



FLEMA Media Awards 2018