Kampaň

Multiscreening Superstars

  • Kategorie: Nejlepší využití multi-screeningu
  • Zadavatel: Coca-Cola Česká republika s.r.o.
  • Přihlašovatel: Lion Communications s.r.o. - divize Starcom
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Drinks (non-alcoholic)
Shrnutí

Coca-Cola patří do světa hudby a mladých. Proto patří do SuperStar na Nově.

Licence omezuje možnosti značek zasáhnout do formátu, pracovat extenzivně se souběžně konzumovaným obsahem na mobilu nebo tvořit atraktivní obsah pro social. Tedy něco, bez čeho se značka komunikující s generací Z neobejde. Protože podíl, který ostatní screeny z jejich pozornosti zabírají, je v porovnání s TV obrovský. Chtějí se bavit offline i online zároveň a v real-time propojení s přáteli.

Vznik paralelní reality soutěže Coca-Cola Souboj coverů měl kromě navýšení lásky ke značce 2 důvody:

1.     Nabídnout exkluzivní online obsah, se kterým mladí stráví více času a především mají širší možnost interakce. A zároveň využít synergie s TV show a její vysoké afinity v cílové skupině

2.     Zpětně skrze online pořad, sociální sítě a influencery zvyšovat sledovanost TV pořadu

Obě obrazovky, jak TV, tak mobilní si vzájemně pomáhaly. Z TV na online odkazovaly injektáže i Leoš Mareš, soutěžící ze Souboje coverů naopak vystupovali ve finálových kolech Superstar či se objevovali v live streamech na FB během TV pauz.

Díky sázce na exkluzivní obsah pro 2nd (někdy i 3rd) screen jsme téměř zdvojnásobili 44% zásah z TV.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Mladí lidé, hudba a emoce, to jsou základní důvody pro spojení Coca-Coly s talentovou hudební soutěží SuperStar. Striktní pravidla mezinárodní licence umožňují partnerským značkám jen omezeně vstupovat do formátu, pracovat se soutěžícími nebo využít (pro mladou generaci tak důležité) influencery a atraktivní obsah na sociálních sítích. Leda že by… leda že bychom SuperStar doplnili o ještě jednu paralelní hudební reality soutěž, plně brandovanou Coca-Colou,  která  by ovládla prostor druhé nebo někdy i třetí paralelně konzumované obrazovky. Představujeme vám Coca-Cola Souboj coverů.

Strategie

Předpokladem úspěchu byla parta osobitých lidí s rozdílnou úrovní pěveckých dovedností, různými osobními příběhy a hlavně s nezpochybnitelnou fanouškovskou silou. Do soutěže jsme zapojili „bývalou“ youtuberku Gabrielle Hecl, vítěze souběžně vysílaného Robinsonova ostrova Martina Složila, herečku Mariannu Prachařovou nebo idol teenagerek – zpěváka Vojta Dee. Ještě než pořad odstartoval, měli dohromady bezmála 470 tisíc sledujících na Instagramu!

Aby udrželi pozornost cílové skupiny, změřili síly v různých pěveckých i kreativních výzvách. Hned na úvod je čekal pěvecký battle, pokračovali duety v rozhlase, buskováním na ulici a nakonec natočením profi videoklipu doslova během pár dní.

O svých zkušenostech dennodenně mluvili nejen na vlastních IG profilech, ale i v dalších pořadech TV Nova. Nejzajímavější obsah byl podporován na portálu novaplus.cz i v sekci Coca-Cola Souboj coverů na stránkách SuperStar.

Popularitu Coca-Cola Souboje coverů zajistilo propojení se SuperStar. Na obrazovce o Coca-Cola Souboji coverů mluvil Leoš Mareš, všichni influenceři byli hosty online přenosů ze zákulisí živáků, live streamem navíc provázel moderátor Souboje coverů Marek Zeman. Vítězka Souboje coverů Mariana Prachařová nakonec vystoupila v superfinále Superstar.

Realizace

Coca-Colu jsme vepsali do názvu pořadu, všichni na place Coca-Colu pili a veškerý dennodenní cvrkot na sociálních sítích provázel klientův kampaňový hashtag #wowzazitky.

Pro influencery se Coca-Cola Souboj coverů stal příběhem postupného zlepšování, kamarádské, byť nehrané rivality, a prožitkem veliké šance, která jim mohla pomoci splnit jejich sny.

Fanoušci a diváci s nimi tento sen spoluprožívali, proto i zapojení značky hodnotili velmi pozitivně, jako když Martin Složil zazpíval „hymnu“ Coca-Coly Taste the Feeling, nebo když se do semifinálové epizody jako porotkyně zapojila aktuální tvář Coca-Coly Emma Drobná.

Výsledek

Coca-Cola Souboj coverů doplnil SuperStar o dynamický a inspirativní zážitek se značkou postavený na neokoukaných influencerech nové generace, díky vzájemnému propojení přitom zachoval integritu aktivace - 80 % diváků finálové epizody Souboj znalo.

Jednotlivé epizody pořadu a bonusy na novaplus.cz a SuperStar nasbíraly přes 2,3 miliony zhlédnutí, dalších cca 300 tisíc organických views získaly dvě vybrané epizody umístěné na Youtube, 46 tisíc přehrání videopříspěvků a 113 tisíc pozitivních reakcí na IG.

IG profil pořadu sledovalo téměř osm tisíc lidí, báze fanoušků našich influencerů vyskočila o 15 % z cca 470 tisíc na 535 tisíc.

Také díky influencerům v Souboji coverů jsme navýšili 44% zásah v televizi o dodatečných 43 procentních bodů a to v pozitivním až nadšeném sentimentu.

FLEMA Media Awards 2018