Kampaň

ČEŠI, DĚKUJEM!

  • Kategorie: Nejodvážnější počin
  • Zadavatel: Člověk v tísni o.p.s.
  • Přihlašovatel: BigMedia spol. s r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Education Government/Public Sector Charities
Shrnutí

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme si dovolili společnosti podat důkaz, že ne všechno cizí je automaticky nebezpečné. Proto jsme nechali lidi, kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté dali na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ. Pouze 37 venkovních reklamních ploch stačilo k tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí znepokojovat něčím, co neznají. Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat nebezpečný!


Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Obyčejné „děkuji" bohužel dnes již často nikoho nezaujme – pokud ale způsob poděkování není kontroverzní. V dnešní době může být ale kontroverzní dokonce i nápis v cizím jazyce. To byl také důvod, proč jsme lidi z různých koutů světa, kterým Člověk v tísni pomohl, nechali poděkovat v jejich rodném jazyce a jejich poděkování vylepili na venkovní reklamní plochy. Tradiční offlinové médium se tak stalo spouštěčem digitální kampaně.


Strategie

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme chtěli společnosti podat důkaz, že ne všechno cizí je automaticky nebezpečné. Proto jsme nechali lidi, kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté dali na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ.

Všechna hlavní česká média začala diskutovat o tom, kdo skutečně stojí za tajemnými nápisy a co mají znamenat. Kontroverzní reakce části veřejnosti na sebe nenechaly dlouho čekat.

Známé osobnosti, politici a influenceři se začali organicky zapojovat do diskuse. Na sociálních sítích jsme začali konfrontovat negativně smýšlející část veřejnosti s informacemi o smyslu aktivit a pomoci neziskové organizace Člověk v tísni.

Na konci kampaně byly hlavní myšlenka kampaně a její důvod řádně objasněny dokonce i těm, kteří se na jejím začátku stali tvrdým jádrem „haters" komunity.


Realizace

Nechali jsme lidi z celého světa napsat poděkování českému národu v jejich rodném jazyce. Jednoduše jsme je nechali napsat jejich originálním jazykem ČEŠI, DĚKUJEM! Právě tyto nápisy jsme poté umístili na billboardy. Abychom oslovili co největší množství lidí, využili jsme i nástroj BigPlan, který dokáže z volných ploch vybrat ty s největším možným reachem. Vedle toho v Bistro Agency vytvořili microsite, kde představili sedm konkrétních příběhů našich hrdinů, kterým ČvT pomohl.

Po pouhých pěti dnech kampaň získala takovou pozornost, že o ní informovala veškerá česká hlavní média a stala se mediálním tématem číslo jedna, čímž se nám mezi širokou veřejnost podařilo dostat povědomí o konkrétní pomoci Člověka v tísni a o příbězích reálných lidí, kterým právě Člověk v tísni pomohl.


Výsledek

Kreativní nápad a strategie od Bistro Agency spolu s mediálním plánováním této venkovní kampaně od BigMedia ukázalo, že pouze 37 venkovních reklamních ploch standardních formátů bigboard a smartboard v Praze, Brně a Ostravě, dokázalo během pouhých pěti dní vyvolat obrovský zájem hlavních médií a veřejnosti, se kterou jsme poté mohli dále komunikovat pomocí online aktivit a sociálních sítí.

Pouze 37 venkovních reklamních ploch stačilo k tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí znepokojovat něčím, co neznají. Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat nebezpečný!

A hlavně jsme ukázali, že pomáhat má smysl.

Česká populace čítá 10,56 milionů obyvatel. Naší kampaní jsme celkově dosáhli reache 75 074 675. A to vše při celkovém budgetu 130 000 Kč.


A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000168-e95bf292-b283-4e2a-9594-041a2f6068b3.jpg
1000168-69c35cf2-5cfe-4b0c-be3d-96f44d34d67d.jpg
1000168-8e6b106b-ddd2-48b2-8912-ca69dfc6f224.png
1000168-e55b308f-c0be-4fc5-88d4-a9283bd24e68.png
1000168-af79a40c-08a0-4cc6-9af8-a58dc04a9265.png
1000168-8020ea39-288c-4900-a489-ecb056865f39.png
1000168-fd1abcd6-4c9a-48eb-8232-b6526e7e0b57.jpg

FLEMA Media Awards 2018