Kampaň

Chance – Derby Song

  • Kategorie: Nejlepší využití influencera
  • Zadavatel: Chance a.s.
  • Přihlašovatel: Outbreak s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Sport/Leisure
Shrnutí

Sázková kancelář Chance zaujímá na trhu třetí místo s podílem 10%. Díky tomu má omezený rozpočet a téměř žádné možnosti nakupovat a cílit inzerci na sociálních sítích. 

Agentura Outbreak proto pro klienta vymyslela způsob jak se v konkurenci, která nabízí velmi podobné produkty, odlišit. Vymyslela pro Chanci roli dvorního šaška, který vtipně glosuje aktuální dění ve sportu a to především nešvary a neduhy, které sport nabízí. Ve své komunikaci na sociálních sítích jde velmi často na hranu a strhává na sebe pozornost.

Pozornost na sebe chce stejným způsobem strhávat i mimo sociální sítě, a proto se agentura rozhodla využít nejsledovanější událost české fotbalové ligy – derby Sparta vs. Slavia. Událost, o které mluví týdny dopředu celý český fotbalový svět, ale i masová veřejnost.

Pro tuto příležitost agentura natočila hip hop battle videoklip, ve kterém využila Laviho, fiktivního fotbalistu z online seriálu Vyšehrad.

Lavi a jeho seriál měl v tu dobu enormní zájem ze strany sportovních nadšenců, což je zároveň i cílová skupina Chance. Nebylo tedy možné vybrat pro kampaň lepšího influencera, který by zábavnou a nenásilnou formou propůjčil svou tvář klientovi Chance.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Chance, mladší brácha z holdingu silnějšího Tipsportu, zaujímá na trhu sázkových kanceláří třetí místo a její podíl je 10%. Investice do marketingu jsou tedy výrazně menší než u silnějších hráčů, a proto je potřeba nakládat s prostředky efektivně.

Komunikace Chance by tedy teoreticky mohla probíhat zejména na sociálních sítích, tam však čelí omezení, protože své reklamy nemůže cílit na specifické cílové skupiny a nemůže tudíž využívat lokálního, časového ani retargetingového cílení.

Navíc na Chanci tlačí nově působící hráči jako je Sazka Bet, takže díky čím dál tím větší konkurenci je tlak cítit z obou stran. Navíc nabídka produktů se na trhu příliš neliší, jelikož všichni nabízejí podobné kurzy a hlavním odlišením je povědomí o značce, vnímání značky a emoce s ní spojené.

Agentura Outbreak našla klíč, jak se odlišit od konkurence a jak překonat omezení v mediálním cílení. Vybrali si nejsledovanější událost fotbalové ligy, dokonale zvolili formát a aktéry a úspěch kampaně byl zaručen.

Strategie

Aby se Chance mohla od konkurence odlišit, musí vyvolat emoce, ať už pozitivní, či negativní. Musí pobuřovat veřejnost a ve své komunikaci jít až na hranu.

Proto Outbreak pro klienta vymyslel roli dvorního šaška sportu. Šašek je zodpovědný za zábavu na dvoře - ve sportu, Chance se tedy stala vtipným glosátorem aktuálního dění ve sportu i společnosti, má svůj vlastní názor a dělá si srandu z dění kolem nás. Vždy je ale cítit, že svůj dvůr - sport a sportovní fanoušky má ráda.

Abychom byli schopni kompenzovat nedostatek peněz na komunikaci, potřebovali jsme si získat “earned media”. Na sociálních sítích jsme vytvařeli branded content a dělali aktivity, které mačkají knoflíky buzzu a získávají si pozornost médií i lidí, kteří dále náš content šíří.

Vedle pravidelného social contentu jsme chtěli vytvořit virální online content, který využívá aktuální sportovní události, o které všechna média hojně komunikují několik dní až týdnů dopředu a řeší ji nejen sportovní nadšenci, ale masová populace. Taková sportovní událost je fotbalové derby Sparta - Slavia. Zápas 2 nejslavnějších českých fotbalových klubů, které jsou známé svou velkou rivalitou.

Realizace

Rivality a velkého zájmu médií i masové populace jsme se rozhodli využít tím, že jsme vytvořili pro tuto událost zábavný branded content v podobě videoklipu, který byl postaven na principu rapového battlu, jenž ale není klasickým battlem, kde se předhání kdo je lepší. V našem videoklipu se totiž paradoxně fanoušek sparty pře s fanouškem slávie, kdo to má teď horší a celý text písně stojí na vtipném komentování současných neduhů v obou táborech, které aktuálně trápili fanoušky obou klubů.

Abychom maximalizovali šance na dobrý zásev mezi lidi i média oslovili jsme pro spolupráci Laviho, fiktivního fotbalistu ze seriálu Vyšehrad, kterého znají oba fanouškovské tábory a je sportovní a pop-kulturní ikonou se širokou fanouškovskou základnou, která se dokonale překrývá s cílovou skupinou Chance.

Výsledek

Díky dokonalému výběru hlavní postavy videoklipu, kterým byl Lavi, mohla agentura Outbreak očekávat zaručený úspěch, protože Laviho fotbalový seriál v dané období rezonoval v cílové skupině na maximum a byl tématem číslo jedna aktuálního dění v českém fotbalovém světě.

Videoklip hned po prvních 24 hodinách získal 250 000 zhlédnutí, po týdnu to byl již celý milion a v době samotného derby to byly miliony dva, což čtyřnásobně předčilo klientovo očekávání.

Během prvního týdne videoklipu o něm napsaly desítky online magazínů a objevil se dokonce v hlavních zprávách na Nově. Návratnost vložené investice byla díky organickému šíření sedminásobná a to vše bez jediné koruny investované do médií.

FLEMA Media Awards 2018