Kampaň

Chance - Rozšířená realita: seriálový hrdina v reálném zápase

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Chance, a.s.
  • Přihlašovatel: Chance
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
  • Segmenty Trhu: Entertainment
Shrnutí

Postava hlavního hrdiny kultovního fotbalového seriál Vyšehrad – fotbalisty Julia Lavického – v sobě shrnuje veškerá klišé a stereotypy spojované s reálnými fotbalovými hvězdami. Jeho spojení se sázkovou kanceláří Chance, jejíž brand budujeme mj. i velmi nekonvenční komunikací, se nabízela. Fiktivní fotbalovou hvězdu jsme přenesli z virtuálního do reálného světa a Julius Lavický nastoupil pod svým seriálovým jménem v dresu Chance do skutečného utkání České fotbalové ligy. Na samotné utkání dorazilo 2 300 diváků, což byl absolutní divácký rekord ligy. Utkání, které komentovali moderátoři z Nova Sportu, jsme streamovali na www.chance.cz. Na utkání doarzila většina mainstreamových médií, na Facebooku jsme zasáhli hodně přes milion uživatelů, Chance s Lavim byla vidět na Instragramu, Youtube a Twitteru, videa související s utkáním vidělo víc než 800 000 diváků během jednoho týdne. Vlastní videoreportáže připravily servery sport.cz a iSport.cz, o akci psala veškerá relevantní sportovní média v ČR. Celková hodnota mediálních výstupů AVE činila za tuto jedinou akci 3,25 milionu korun.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Komunikační styl Chance je velmi neformální, často na hraně. Spojení s fotbalovým „floutkem“ Lavim se zdálo být ideální. Úkolem bylo pevně zafixovat Laviho do povědomí veřejnosti ve spojení s brandem Chance. Řešení muselo odrážet drzý komunikační styl obou značek a navíc přijít s výraznou přidanou hodnotou – něčím, co dokáže vyrazit dech jak otrlým fanouškům Laviho, tak příznivcům Chance a zároveň oslovit cílovou skupinu – stávající a především potenciální sázkaře.

Důležité bylo, že představitel Laviho Jakub Štáfek je fotbalista, protože bez Laviho ve fyzické podobě by to celé nedávalo smysl. Sedm let hrál závodně, v dětských a mládežnických kategoriích prošel Spartou, Slavií i Viktorií Žižkov, hraje exhibice za Real Top Praha. Registraci ve Slavoji Vyšehrad měl, Lavického číslo 10 v týmu zůstávalo volné. K nápadu se navíc postavil čelem i klub ztělesněný Jaroslavem Klímou, majitelem, prezidentem a trenérem v jedné osobě.

Strategie

Ve spolupráci s agenturou Outbreak jsme se rozhodli přenést do reálného světa seriálovou hvězdu, aby skutečně vyběhla na trávník ligového utkání v dresu Slavoje Vyšehrad, za který Lavi v seriálu hraje. S logem Chance na dresu a s Chancí coby hlavním partnerem akce. Chtěli jsme oslovit i generaci sázkařů 18-30, tedy právě těch, které seriál bavil a pro něž se Lavi stal hrdinou. Dostat se s originálním nápadem do většiny sportovních médií v republice, mít velký zásah na sociálních sítích. Utkání ČFL Vyšehrad – Vltavín navíc korespondovalo se stejným utkáním v 10. dílu seriálu Vyšehrad, který byl zveřejněn ve stejnou dobu.

Samotné fotbalové utkání s Lavim na hřišti jsme přitom chápali jen jako „výkop“ ke kampani, kterou jsme kolem zápasu rozjeli na sociálních sítích.

S Jakubem Štáfkem, který Laviho hraje, jsme navíc už spolupracovali – na Derby songu k zápasu Slavie se Spartou. Rapový souboj fanouška Sparty a Slavie připravil Štáfek spolu s Vojtěchem Záveským zvaným Vojtaano. Výsledek – víc než milion zhlédnutí během prvního týdne (nyní 2,4 milionu jen na YouTube), desítky výstupů v online i tištěných médiích včetně mainstreamu a bulváru, dvouminutová reportáž v Televizních novinách na Nově.

Realizace

Získali jsme práva na postavu Laviho i všechny další atributy seriálu. Zasáhli jsme do scénáře 10. dílu, který se točí kolem sázení, což otevřelo možnost zapracovat odkazy na Chanci. V tomhle dílu navíc Lavický naskakuje do zápasu ČFL mezi Vyšehradem a Vltavínem. A to byl zápas, který se v sobotu 10. června, tři dny po premiéře tohoto dílu, hrál doopravdy. Utkání předcházela týdenní mediální kampaň. 10 % z 2 300 diváků přišlo se vsazeným tiketem Chance, který znamenal vstup a pivo zadarmo. Před utkáním bylo na to, že dá Lavický gól, vsazeno dva tisíce tiketů. Duel jsme streamovali na našem webu, komentovali ho Petr Plintovič a Michal Jinoch z Nova Sportu. Lavi naskočil v dresu s logem Chance na prsou v 67. minutě, po utkání následovala tiskovka a autogramiáda hlavní hvězdy.  

Výsledek

Návštěvnost tohoto utkání byla vyšší než součet diváků na všech ostatních utkáních ligy, padl historický návštěvnický rekord celé ligové soutěže. Během jediného týdne jsme dosáhli víc než 800 tisíc zhlédnutí videopříspěvků k zápasu a jen na Facebooku jsme zasáhli hodně přes milion uživatelů. K tomu stovky statusů fanoušků na Facebooku, Instagramu i Twitteru, v nichž byla Chance viditelná. A především víc než tři desítky článků doplněných o fotky i celé fotogalerie v klíčových médiích včetně celostrany v Nedělním Blesku a Nedělním Sportu. Celková hodnota mediálních výstupů AVE činila za tuto jedinou akci 3,25 milionu korun. Pro porovnání: kompletní náklady na akci dosáhly 270 000 korun. Vlastní videoreportáže připravily také největší sportovně-zpravodajské servery sport.cz a iSport.cz.

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000153-95a5dcf6-fd61-4dc4-ae8a-9e32f844cf27.jpg

FLEMA Media Awards 2018