Kampaň

Cykloživotopis

  • Kategorie: Nejlepší využití engagementu
  • Zadavatel: ŠKODA AUTO a.s.
  • Přihlašovatel: Zaraguza s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Automotive Entertainment
Shrnutí

Jako pravidelný sponzor závodu Tour de France měla společnost ŠKODA k dispozici 4 výherní balíčky pro své fanoušky. Ty však zahrnovaly nejen cestu, ubytování a stravu, ale také jízdu s profesionálními jezdci. Proto bylo zapotřebí, aby se soutěže zúčastnili jen opravdu vášniví cyklisti...

Při hledání nejpovolanějších lidí na volné pracovní místo se běžně využívá životopis. Při hledání nejpovolanějších lidí pro výhru zájezdu jsme proto také využili životopis. Cykloživotopis. Díky němu jsme získali 1 400 účastníků – lidí, kteří ročně průměrně najezdí 10 000 km, zúčastnili se minimálně 3 závodů a co víc, 90 % nich jsou vlastníci elastických cyklokraťasů.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Když hledáte toho nejpovolanějšího člověka na volné pracovní místo, zajímáte se o jeho životopis. Když hledáte toho nejpovolanější výherce pro zájezd na Tour de France, jehož součástí je i společná jízda se světovými cyklisty, zajímáte se o jeho Cykloživotopis.

Strategie

Problémem každé soutěže je množství nerelevantních účastníků, obzvlášť pokud mají v rámci své výhry zajet část nejslavnějšího cyklistického závodu společně se světoznámými jezdci...

Proto jsme se rozhodli inspirovat mechanikou, která při hledání správných lidí na správné místo pomůže vždy – životopis. Microsite s Cykloživotopisem se stala jednoduchým nástrojem pro výběr těch nejlepších kandidátů na výhru. Namísto využití klasických soutěžních mechanik jsme se inspirovali jednoduchou životní zkušeností a našli tak 1 400 relevantních soutěžících, vášnivých cyklistů.

Realizace

Vytvořili jsme přehlednou microsite www.skodahledacyklistu.cz, která obsahovala jen samotný Cykloživotopis a základní údaje o soutěži. Na tu jsme návštěvníky vodili pomocí krátkých videí na sociálních sítích a nativní reklamou u relevantních médií. Povědomí o soutěži jsme rozšířili také díky influencerům, kterými byli čeští olympionici a Instagramoví sportovní nadšenci.

Výsledek

Cílem bylo získat 500 kvalitních životopisů. Naše HR oddělení jich nakonec získalo 1 400, z nichž každý byl prokazatelně relevantní pro naše zadání. Soutěžící v průměru najezdili 10 000 kilometrů ročně a zúčastnili se minimálně 3 cyklistických závodů v životě. Cena za jeden kontakt byla 79 Kč.

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000146-15ae7192-1d50-4800-8095-57a516789ae8.jpg

FLEMA Media Awards 2018