Kampaň

KFC Recruitment Picnic

  • Kategorie: Nejlepší využití OOH (out-of-home)
  • Zadavatel: Amrest, KFC
  • Autor: Petr Adamec, Marketing manager CZ & AT, KFC Jan Blažek, Marketing specialist, KFC
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

KFC Recruitment Picnic je event, který spojuje vztah zaměstnanců ke značce s budováním povědomí o KFC jako vhodném zaměstnavateli pro mladé lidi.

KFC společně s TV stanicí Óčko připravilo nejen pro své zaměstnance, ale i pro všechny mladé aktivní lidi se zájmem o hudbu a značky KFC a Óčko malý hudební event v centru Prahy na Střeleckém Ostrově.

Cílem eventu bylo pobavit všechny přítomné, ukázat KFC jako zaměstnavatele v netradičním světle a v případě zájmu možnost pro tuto značku pracovat. Účastníci eventu měli možnost vyzkoušet si různé workshopy například graffiti, skateboarding, virtuální realitu nebo se třeba projet na motorovém člunu v centru Prahy.

 

Na pódiu se objevily aktuální hvězdy české hudební scény Jako Majk Spirit, Pavel Calta, Jakub Děkan nebo Monika Bagárová.

 

V průběhu celé akce měli návštěvníci možnost ochutnat produkty z dílny KFC a servírovalo se poprvé z plovoucích restaurací na Vltavě, což celý zážitek ještě umocnilo.

 

Event byl podpořen komunikací na TV Óčko, Youtubery a živými vstupy na sociálních sítích.

 

Výsledkem byla zábava pro 4.000 účastníků na místě a více než 1.000.000 zasažených lidí na sociálních sítích.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

KFC jako relevantní partner pro mladé lidi

Celý event byl připraven tak, abychom oslovili mladé studující lidi, potenciální zaměstnance pro KFC – jednak po stránce mediální - budování povědomí o eventu, tak po stránce obsahové - náplň eventu.

Abychom získali maximální relevanci u naší cílové skupiny, byla celá aktivace komunikačně i organizačně propojena s hudební TV stanicí Óčko a několika Youtubery. Podařilo se nám společně vyjednat skvělé obsazení eventu v čele s Majkem Spiritem, který byl hlavním tahákem celého programu. 

Mladí lidé jsou zvyklí žít velmi aktivní život, rádi zkoušejí nové aktivity, a proto bylo velmi důležité zvolit vhodné workshopy, abychom udrželi jejich pozornost po celé odpoledne. Jednotlivé workshopy byly využity v plném rozsahu a například graffiti stěna, virtuální realita nebo skateboarding byly vytíženy v plném rozsahu.

Inovace a unikátnost

KFC Recruitment Picnic měl za cíl ukázat lidem, že KFC se zajímá o své zaměstnance a má jim co nabídnout.

KFC se dlouhodobě potýká s velkou fluktuací zaměstnanců a je velmi těžké je zaměstnance udržet. Náklady na nábor nových zaměstnanců rok od roku rostou a tak jsme se rozhodli touto netradiční cestou ukázat, že KFC není jen zaměstnavatel, ale i partner a značka, která je mladým lidem blízko.

Mladí lidé se rádi baví a tak jsme se rozhodli, že jim nabídneme to, co rádi dělají ve svém volném čase, na jednom místě a v jeden čas: Skvělá hudba, tematické workshopy a možnost pobavit se s přáteli na příjemném místě s dobrým jídlem.

V průběhu dne vystoupili i zaměstnanci KFC, kteří ukázali, že se dá práce v KFC skloubit s koníčky, které mají rádi, a že v KFC restauracích pracuje kolektiv mladých lidí, kteří se podporují a stýkají se nejen v práci, ale i mimo ni.

Realizace

Pozvánka na event a workshopy probíhala na sociálních sítích a v TV Óčko 14 dní před celou akcí. Samotný event se odehrával ve čtvrtek odpoledne na Střeleckém Ostrově, den i místo byly zvoleny tak, abychom oslovili nejen lidi žijící v Praze, ale i studenty, kteří se v hlavním městě zdržují během týdne.

V průběhu dne vystoupili kromě zpěváků, DJ a Youtuberů i zaměstnanci KFC, kteří ukázali, že se dá práce v KFC skloubit s koníčky, které mají rádi a že v KFC restauracích pracuje kolektiv mladých lidí, kteří se podporují a stýkají nejen v práci, ale i mimo ni. Každý návštěvník měl možnost pobavit se s KFC personalistou a zanechat kontakt, pokud by měl zájem připojit se k týmu KFC, samozřejmě pouze v případě, že měl sám zájem.

Výsledek

Výsledkem celé aktivace byla zábava pro více než 4.000 účastníků na místě a více než 1.000.000 zasažených lidí na sociálních sítích. Náborový dotazník nám přímo na místě vyplnilo 50 potenciálních zaměstnanců a v posledním čtvrtletí roku 2017 mělo KFC historicky nejnižší fluktuaci zaměstnanců od roku 2005.


FLEMA Media Awards 2018