Kampaň

Kozel Mistrův ležák - Každé mistrovské dílo chce svůj čas

  • Kategorie: Nejlepší využití OOH (out-of-home)
  • Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
  • Přihlašovatel: Plzeňský Prazdroj, a. s.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Drinks (alcoholic)
Shrnutí

Velkopopovický Kozel letos reaguje na neustále rostoucí oblibu ležáků na českém pivním trhu a rozhodl se uvést na trh novinku Mistrův ležák, výjimečný ležák s plným tělem a výraznou sladovou chutí, jehož delší doba ležení zaručuje zakulacenou chuť. Protože opravdoví mistři svého řemesla vědí, že trpělivost je ctnost, která přináší růže. A poctivé věci  stejně nejde uspěchat, potřebují čas. Tak jako Mistrův ležák. Sládek pravidelně ochutnává zrající várku a čeká, až je jeho chuť plná a krásně zakulacená. Teprve potom nechává ležák stočit do sudů a lahví.

Kampaň má za cíl podpořit povědomí a trial této novinky, dramatizovat trpělivost jako klíčovou hodnotu mistrovství řemesla a nadále budovat hodnotu značky a její klíčové image parametry.

Velkopopovický Kozel ve své komunikaci dlouhodobě úspěšně připomíná, že poctivost a láska k řemeslu je stále mezi námi, byť někdy nezištně neviditelná, a že si rozhodně zaslouží ocenění a uznání. Poctivé pivo z malebného pivovaru ve Velkých Popovicích, které je tou správnou odměnou a oslavou pro hrdiny dennodenní poctivé práce stojí za úspěchem značky, která svou trpělivostí a konzistencí vyrostla až na 2. nejpopulárnější značku mezi českými pivaři.


Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Nový Mistrův Ležák není nic pro nedočkavce. Hotový je až tehdy, kdy je s jeho chutí spokojen sám mistr sládek. Protože každé mistrovské dílo chce čas.


Strategie

Pro doručení hlavní myšlenky kampaně jsme zvolili ručně malovaný bigboard na rušné ulici v hlavním městě. Na něm mohli lidé sledovat nejlépe, jak postupně vzniká a tím naplňuje naši message "Každé mistrovské dílo chce čas." Protože i toto medium je mistrovským dílem malíře, který jej tvoří.

Realizace

Realizace díla se podobně jako výroba piva, nesla v duchu - Každé mistrovské dílo chce čas. Samotné realizace se ujali dva akademičtí malíři, kteří ji vytvořili metodou tradiční malby. Malovali ručně a za využití převážně štětců. Na samotnou plochu jsme měli také vysoké nároky tak, aby se hodila pro naše mistrovské dílo a zároveň měla vysoký zásah aut, MHD (ideálně v zácpě) i pěších, kteří měli šanci se zastavit a zároveň sledovat naše dílo opakovaně (po cestě do práce) a ocenit trpělivost našich mistrů. Nakonec jsme využili plochu na jednom z činžovních domů na pražské Vinohradské spádové ulici.


Výsledek

Dílo vzniklo za 10 dní a bylo ke zhlédnutí po dobu jednoho měsíce. Malba se rozprostírala na rozloze 140 metrů čtverečních. Malíři běžně pracovali 20 metrů nad zemí, přičemž k tvorbě využívali nosnou plošinu s dosahem až 50 metrů. Oslovili jsme skoro milion lidí, kteří tak měli šanci průběžně sledovat, jak trpělivost přináší mistrovské dílo. Určitě i tento počin tak dopomohl úspěšnému uvedení našeho nového Mistrova ležáku, který již po 2 měsících dosáhl 50 % plánovaných prodejů pro celý rok 2018.


FLEMA Media Awards 2018