Kampaň

Kampaň bez konce

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: ŠKODA AUTO a.s.
  • Autor: Tomáš Gregořica, Marketing Manager, ŠKODA AUTO Česká republika Barbora Sýkorová, Brand Manager, ŠKODA AUTO Česká republika
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Rozkaz zněl jasně: přiblížit značku ŠKODA mladým lidem do 35 let. Proto jsme se rozhodli být tam, kde jsou oni, a dělat to, co je baví. Točit videa na YouTube, kde se pohybuje 1,85 milionu diváků ve věku 18 až 34 let. Vytvořili jsme tak kampaň bez konce – úspěšný YouTube kanál, na který pravidelně přibývají další a další videa, která divákům ukazují benefity vozů ŠKODA, ale hlavně je BAVÍ. Takto jsme získali přes 7 000 000 zhlédnutí, zařadili se mezi nejúspěšnější reklamy na českém YouTube a navíc zvýšili zájem o, původně obyčejný, videobsah značky.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Komunikace s mladými lidmi značkám příliš nejde. Ale kdo to umí opravdu dobře, jsou youtubeři. Proto jsme se rozhodli vytvořit kampaň, která nestojí klasicky na 1 kampaňovém videu, ale na sérii 25 videí, která se nadále rozrůstá. Vybudovali jsme úspěšný YouTube kanál s profesionálním youtuberem jako moderátorem. Proč právě YouTube? Je to největší videoplatforma v ČR i ve světě a také druhý největší vyhledávač. Lidé se zde chtějí nejen bavit, ale 65 % uživatelů tady hledá i informace a návody. Tyto touhy se nám podařilo naplnit videi roztříděných do několika sériálů, která odpovídají na jejich dotazy inovativním způsobem.

Inovace a unikátnost

Komerční značky na blízkou komunikaci se svými fanoušky mnohdy zapomínají. My se řídíme pravidlem “čím větší je naše popularita, tím více času a energie investujeme do práce s komunitou.” Proto vznikla Naše ŠKODA. Kampaň, která není jen o jednom videu, ale o sérii videí, která netradičně odpovídají na dotazy a připomínky fanoušků. Kampaň, jejíž úspěch vzrůstá a jejíž konec je v nedohlednu.

Realizace

Vytvořili jsme sérii videí rozdělených do seriálů ŠKODA Nezeptat se a ŠKODA Experiment. První odpovídá na dotazy fanoušků, druhý ukazuje benefity vozů ŠKODA netradičním způsobem. Videím jsme dali jednotnou tvář v podobě trojice moderátorů v čele s youtuberem Pedrem.

Výsledek

YouTube kanál ŠKODA Česká republika je celosvětově nejúspěšnějším a největším kanálem značky. Počet zhlédnutí našich videí přesáhl číslo 7 000 000, z toho bylo 700 000 organických. Za rok 2017 jsme se se svými videi 3x dostali na vrcholnou příčku Google Ads Leaderboard, a zanechali jsme tak za sebou takové soupeře, jako bylo video Pirátské strany anebo slavný nerudný kocour Moneta Money Bank.

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
1000138-3a065a9e-90aa-4810-a48a-f9a25308b9df.jpg

FLEMA Media Awards 2018