Kampaň

175 let zlatého ležáku

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Pilsner Urquell
  • Přihlašovatel: TRIAD Advertising, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Drinks (alcoholic)
Shrnutí

Pilsner Urquell je českou pivní ikonou a už 175 let sleduje příběhy české společnosti.

Jako dárek k jeho jubileu jsme natočili příběh, který mapuje historii unikátní české pivní kultury. U piva se totiž u nás odjakživa scházely osobnosti, které národ formovaly, oslavovali jsme s ním úspěchy i „zapíjeli“ události, které národ semkly.

V 60 vteřinách jsme tak Čechům připomněli, jak moc je česká kultura postavená na pivu a proč právě Pilsner Urquell coby pivo, které se stalo vzorem pro 70% světové produkce piva, je symbol, na který můžou být právem hrdí.

A co více –  pověděli jsme jim, že jsou součástí  jsou součástí tohoto příběhu a pokračování je na nich.


Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Česká pivní kultura je světovým unikátem.

Nad pivem se u nás odjakživa setkávaly osobnosti, které národ utvářely – státníci, umělci i dobrodruzi. U piva se odjakživa řešily radostné události, ale i chvíle, kdy bylo národu úzko.

Pilsner Urquell, který je českou pivní ikonou, loni oslavil 175 let.

K výročí od nás dostal výpravný spot, který zachycuje celou jeho dlouhou historii prostřednictvím historických milníků i význačných osobnosti spojených se značkou.V šedesáti vteřinách se tak potká Bedřich Smetana s Emilem Holubem, těžký rok 1968 střídá radost z hokejové výhry nad Sověty a klíče cinkají stejně jako půllitry. Vyprávění ale nekončí jen u značky – protože Pilsner Urquell dobře ví, že pokračování příběhu je na nás všech.



Strategie

Nápad na TV spot vzniknul původně jako scénář online videa. 

Značka Pilsner Urquell je velmi aktivní na sociálních sítích a právě díky každodenní zkušenosti s diskuzí s našimi spotřebiteli se nám podařio nasbírat cenný insight o tom, jak Češi vnímají svůj národní klenot a v čem jsou na něj hrdí.

Insight jsme doplnili o inspiraci z archivu, díky kterému víme, které významné osobnosti se okolo plzně točily.

Bylo by ale škoda neukázat tak významný příběh celému národu, a tak jsme se ve výsledku rozhodli využít médium s velkým zásahem – televizi. Vměstnat celou bohatou historii do 60 vteřin se nám podařilo právě díky „digitálnímu původu“ spotu. Podařilo se nám tak spojit výhody obou světů. Televize nám dala zásah a autoritu, digitál rychlejší styl vyprávění a nápad, jak výročí značky podat lidem efektivně a přirozeně.


Realizace

Ve spotu hraje ústřední roli hospoda – protože právě „na jednom“ u stolu se leckdy rozhodovalo o budoucnosti národa nebo i slavilo. Obsazení spotu připomíná variaci na známý vtip – „potká se Emil Holub, císařpán a Bedřich Smetana“, ale s jasným záměrem – připomenout celý jubilejní příběh. Celkem ve spotu hraje přes 100 herců v historických kostýmech a přípravy trvaly více než měsíc.


Výsledek

Spot výrazně bodoval v brand trackingu Pilsner Urquell a zařadil se mezi nejúspěšnější spoty v historii značky.

- líbivost 14% nad TVC průměrem

- motivace 12% nad TVC průměrem

- přes 50% správná identifikace klíčového sdělení

(zdroj: výzkum Kantar TNS & ppm factum)


FLEMA Media Awards 2018