Kampaň

175 let zlatého ležáku

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Pilsner Urquell
  • Přihlašovatel: TRIAD Advertising, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Pilsner Urquell je českou pivní ikonou a už 175 let sleduje příběhy české společnosti.

Jako dárek k jeho jubileu jsme natočili příběh, který mapuje historii unikátní české pivní kultury. U piva se totiž u nás odjakživa scházely osobnosti, které národ formovaly, oslavovali jsme s ním úspěchy i „zapíjeli“ události, které národ semkly.

V 60 vteřinách jsme tak Čechům připomněli, jak moc je česká kultura postavená na pivu a proč právě Pilsner Urquell coby pivo, které se stalo vzorem pro 70% světové produkce piva, je symbol, na který můžou být právem hrdí.

A co více –  pověděli jsme jim, že jsou součástí  jsou součástí tohoto příběhu a pokračování je na nich.


Video (nepovinná příloha)
Strategie

Nápad na TV spot vzniknul původně jako scénář online videa. 

Značka Pilsner Urquell je velmi aktivní na sociálních sítích a právě díky každodenní zkušenosti s diskuzí s našimi spotřebiteli se nám podařio nasbírat cenný insight o tom, jak Češi vnímají svůj národní klenot a v čem jsou na něj hrdí.

Insight jsme doplnili o inspiraci z archivu, díky kterému víme, které významné osobnosti se okolo plzně točily.

Bylo by ale škoda neukázat tak významný příběh celému národu, a tak jsme se ve výsledku rozhodli využít médium s velkým zásahem – televizi. Vměstnat celou bohatou historii do 60 vteřin se nám podařilo právě díky „digitálnímu původu“ spotu. Podařilo se nám tak spojit výhody obou světů. Televize nám dala zásah a autoritu, digitál rychlejší styl vyprávění a nápad, jak výročí značky podat lidem efektivně a přirozeně.


Inovace a unikátnost

Česká pivní kultura je světovým unikátem.

Nad pivem se u nás odjakživa setkávaly osobnosti, které národ utvářely – státníci, umělci i dobrodruzi. U piva se odjakživa řešily radostné události, ale i chvíle, kdy bylo národu úzko.

Pilsner Urquell, který je českou pivní ikonou, loni oslavil 175 let.

K výročí od nás dostal výpravný spot, který zachycuje celou jeho dlouhou historii prostřednictvím historických milníků i význačných osobnosti spojených se značkou.V šedesáti vteřinách se tak potká Bedřich Smetana s Emilem Holubem, těžký rok 1968 střídá radost z hokejové výhry nad Sověty a klíče cinkají stejně jako půllitry. Vyprávění ale nekončí jen u značky – protože Pilsner Urquell dobře ví, že pokračování příběhu je na nás všech.



Realizace

Ve spotu hraje ústřední roli hospoda – protože právě „na jednom“ u stolu se leckdy rozhodovalo o budoucnosti národa nebo i slavilo. Obsazení spotu připomíná variaci na známý vtip – „potká se Emil Holub, císařpán a Bedřich Smetana“, ale s jasným záměrem – připomenout celý jubilejní příběh. Celkem ve spotu hraje přes 100 herců v historických kostýmech a přípravy trvaly více než měsíc.


Výsledek

Spot výrazně bodoval v brand trackingu Pilsner Urquell a zařadil se mezi nejúspěšnější spoty v historii značky.

- líbivost 14% nad TVC průměrem

- motivace 12% nad TVC průměrem

- přes 50% správná identifikace klíčového sdělení

(zdroj: výzkum Kantar TNS & ppm factum)


FLEMA Media Awards 2018