Kampaň

Samsung - Zažijte olympijské hry jinak

  • Kategorie: Nejlepší velká kampaň
  • Zadavatel: Samsung Electronics Czech and Slovak
  • Přihlašovatel: Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
  • Segmenty Trhu: Consumer Goods Technologies Telecoms/Mobile
Shrnutí

Autentický obsah přímo od sportovců, a to z míst, kam neměli přístup ani televizní štáby. Takový cíl si dal Samsung Electronics před začátkem Zimních olympijských her 2018 v jihokorejském Pchjongčchangu (realizovaných 9. 2. 2018 – 25. 2. 2018). Výsledkem byl skvělý obsahu na sociálních sítích - díky 360stupňové kameře si mohli fanoušci vychutnat panoramatické fotografie od zlaté Ester, špičkového týmu našich biatlonistů nebo přímo cítit kouzlo okamžiku uprostřed české reprezentace při slavnostním zahájení.

Vnímání celého brandu jako nositele špičkových technologií podpořila i spolupráce s olympijským studiem České televize, kde se telefon Samsung Galaxy Note8 stal naprosto přirozenou součástí pořadů Velký přehled i Rozhovorů bez hranic.

AVE kampaně, která dosáhla hodnot 12 milionů korun, nepředstavuje konečné měřítko celkové úspěšnosti. Značka Samsung se díky spojení s tak fenomenální sportovní událostí dostala do povědomí široké skupině lidí s naprosto jednoduchou rovnicí: Samsung = úžasné technologie zaručující jedinečné zážitky.

A především, jaký jiný globální olympijský partner by měl přinést fanouškům lepší zážitek než ten, v jehož domovské zemi se hry odehrávají?


Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Značka Samsung dokáže, díky inovativním řešením a exekuční kreativitě, zprostředkovat plnohodnotný olympijský zážitek všem sportovním fanouškům bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Díky nejnovějším technologiím a špičkovým telefonům dopřeje lidem v České a Slovenské republice zažít stejné emoce jako mají nejen návštěvníci sportovišť v Pchjongčchangu, ale i přímo samotní olympionici.


Strategie

Jak toho docílit a zaujmout kromě jiných i obtížněji oslovitelné mileniály? Atraktivním a především autentickým obsahem z centra dění a to přímo od členů české reprezentace a populárních influencerů. Mobilní telefony v rukou samotných sportovců se stanou tím nejlepším způsobem, jak získat content okořeněný pravým olympijským duchem, zákulisím her a vypjatými emocemi v těch nejdůležitějších okamžicích.

S ohledem na chybějící studio České televize přímo v centru jihokorejského dění a na u fanoušků populární rozbory „elektronickou tužkou“ ze strany komentátorů, vybavíme telefony Note8 s perem S Pen i sportovní redaktory. Tak budeme mít nejen zajištěné místo na obrazovce, ale rovnou hlavní roli v Rozhovorech bez hranic (nebo první vedlejší roli, když přihlédneme k našim veleúspěšným sportovcům).

A především, jaký jiný globální olympijský partner by měl přinést fanouškům lepší zážitek než ten, v jehož domovské zemi se hry odehrávají?


Realizace

Žádné umělé reportáže, ale autentický obsah přímo od sportovců, a to z míst, kam na ZOH 2018 neměli přístup ani televizní štáby. Díky 360stupňové kameře si mohli fanoušci vychutnat např. panoramatické fotografie od zlaté Ester. Autorské příspěvky na sociálních sítích automaticky zvedly zájem jak o použité technologie a produkty, tak o samotný brand.

 Ve studiu České televize měly produkty Samsung své pevné místo a jejich obliba samotnými komentátory pozvedla plánovanou spolupráci na zcela novou úroveň. Samsung připravil v brněnském olympijském parku svou vlastní Galaxy Arénu, kde byla síla olympijských zážitků skutečně všudypřítomná. Na Slovensku probíhala ve školách i obchodních centrech Samsung olympijská roadshow.


Výsledek

Spolupráce se sportovními hvězdami, které mají na domácí půdě obrovské fanouškovské základny, byl skvělý tah a autentické příspěvky našich olympioniků se na sociálních sítích staly hlavním lákadlem. Výsledkem bylo 70 společně vytvořených příspěvků, 1.138 GRPs, 53% zásah a 3x nad-dodaná mediální hodnota, 280 OOH ploch, 70 milionů impresí. Samsung Galaxy Note8 a dokovací stanice Dex se staly naprosto přirozenou součástí studia České televize, kdy z plánovaných 6 minut v pořadu Velký přehled byly naše produkty v záběru celých 12 minut denně a v Rozhovorech bez hranic měl Note8 své pevné místo v 82 případech namísto původně plánovaných 17. A vedle toho přivítala brněnská Galaxy Aréna 70.000 návštěvníků.


FLEMA Media Awards 2018