Kampaň

Vraťte lásku přírodě

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s.
  • Přihlašovatel: TRIAD Advertising, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Food
Shrnutí

V České republice mizí louky a s nimi i motýli. Lučina ví, že lásku, kterou z přírody čerpáme, je třeba i vracet, proto se rozhodla na celý problém upozornit. A vysít Louku od Lučiny.

Příroda ztrácí kvůli velkovýrobnímu zemědělství pestrost. Je to reálný problém, o kterém se příliš nemluví. Lučina proto spojila síly s Bohumilem Bradnou, který revitalizaci luk zasvětil celý život, a vysela u Cvikova novou louku. Aby přírodě vrátila lásku a inspirovala ostatní.

Z akce vzniklo 60‘ video, které má na YT o 30 % větší dokoukanost, než je v segmentu obvyklé. K rozšíření myšlenky nám pomohly influencerky, které v rámci Májové výzvy nabádaly své followery, aby vrátili přírodě lásku po svém.

Na sociálních sítích jsme rozvířili debatu a ověřili si, jak silně téma rezonuje. Lidé se předháněli, aby nám ukázali, jak přírodě pomáhají. Díky PR kampani se louky staly velkým tématem i v tištěných a online médiích. A farma pana Bradny nikdy nezažila takový zájem o luční kvítí.

V době, kdy se všude skloňuje zodpovědný přístup k přírodě, se Lučina zapojila způsobem, který je pro ni přirozený. Kdo jiný by měl pomáhat loukám a motýlům než značka, která má jedno ve jméně a druhé v logu?


Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Příroda nám každý den daruje spoustu lásky. Je na čase jí to oplatit. A jak jinak by měla Lučina coby produkt z čisté přírody lásku vrátit, než lučním kvítím?

Úbytek luk a motýlů je skutečný problém, který se nás týká víc, než si myslíme. Pojďme na něj, jako značka, která je v souznění s přírodou, upozornit a přispět k jeho řešení. Pojďme vysadit jednu novou louku a vyzvat lidi, aby nás následovali, nebo vrátili přírodě lásku po svém.

Protože jedna louka svět nezachrání, ale když spojíme síly, dokážeme hodně.


Strategie

Lučina vždy byla „V souznění s přírodou“, letos se ale rozhodla být ještě aktivnější. Přemýšleli jsme, jak to lidem sdělit tak, aby je to zaujalo.

Téma mizejících luk nám bylo jako šité na míru. Měli jsme navíc skvělé načasování, protože máj je období, kdy se luční kvítí vysívá a kvete.

Ze všeho nejdříve jsme vymysleli nový claim. Místo pouhého souznění je Lučina nově „Ve vztahu s přírodou“.

Aby byla kampaň uvěřitelnější, spoji jsme se s jediným odborníkem na revitalizaci luk ve střední Evropě.

Ještě před kampaní jsme na mizející louky upozornili novináře nebrandovanou tiskovou zprávou, a v jejím průběhu pak rozeslali druhou o tom, jak se Lučina rozhodla problém řešit.

Těžiště kampaně leželo v online prostředí, a to proto, aby lidé mohli myšlenku snadno sdílet dále. Hlavním kanálem pro šíření zprávy se stalo video z výsevu louky, jako hlavní platformu pro  video jsme zvolili YouTube a doplnili ho doprovodným obsahem na sociálních sítích.

Důležitou roli dostaly influencerky, které umí debatu rozvířit mnohem přirozeněji, než by to zvládla jakákoli značka. Chtěli jsme totiž, aby téma žilo vlastním životem. Nevybrali jsme si velká jména, ale osobnosti, které mají k tématu vztah.

Pomocí Májové výzvy jsme oslovili lidi, aby vrátili lásku přírodě po svém a zdokumentovali to pod naším hashtagem #vevztahusprirodou. Neomezili jsme tak iniciativu pouze na louky, ale ukázali jsme, že každá pomoc přírodě se počítá.

Realizace

A jak jsme tedy vrátili lásku přírodě?

Sešli jsme se spolu s novináři a influencery na místě budoucí louky u Cvikova a celou akci zdokumentovali krásným 60’ videem.

Influencerky vlastnoručně vysely luční kvítí, zdokumentovaly to pod hashtagy #vevztahusprirodou a #mojelucina a v rámci Májové výzvy pověřily jednoho ze svých přátel, aby vrátil přírodě lásku po svém. Nadšení z kampaně přenesly i na své followery, kteří pod naším hashtagem sdíleli i další obsah.

Téma zarezonovalo i v médiích, psalo se o něm jak v lokálním, tak celostátním tisku i v lifestyle magazínech. V mnoha případech se dokonce značka Lučina stala přímo nositelem tématu.  

Lučina udělala maximum, aby se téma dostalo do světa, a zároveň mu dala prostor, aby začalo žít vlastním životem.


Výsledek

A v neposlední řadě jsme vyseli jednu novou louku, která znovu slouží motýlům. Věříme, že nebude poslední.

FLEMA Media Awards 2018