Kampaň

Samsung - Rozhovory bez hranic

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Samsung
  • Přihlašovatel: Lion Communications s.r.o. - divize Starcom
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Electronic Goods/Optics
Shrnutí

Samsung za roky působení coby globální olympijský partner již s úspěchem využil všechny možné reklamní formáty. Letos během ZOH v Koreji jsme proto zadání znělo jasně – dokázat nemožné.

Do klíčového olympijského zpravodajství ČT „Velký přehled“ jsme zařadili pravidelnou rubriku interview s českými olympioniky a členy realizačního týmu, které doslova překonaly hranice Rozhovory bez hranic!

Samsung Note 8 a jeho unikátní elektronické pero S-pen v rukou Jaromíra Bosáka na obrazovce kouzlily. Do studia v ČR „přivolali“ hosty, kteří se ve stejnou dobu nacházeli v Koreji.

Kamerový trik, kterému pracovníci České televize s láskou říkají „trik Arabela“, kombinuje předtočené pasáže, klíčovací pozadí a živé vstupy moderátora i hostů, kteří sedí na opačných stranách planety – v jednom studiu, v jednom obraze a se zřetelnou nadsázkou. A právě tenhle highlight oficiálního olympijského studia se stal branded contentem Samsungu, který přinesl zajímavý obsah v hlavním vysílacím čase.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Nechceme jen položit telefon na stůl ve studiu. Ani dát přístroj do ruky moderátorovi nám nestačí. Použijme v živě vysílaném televizním studiu během olympiády skvělou featuru nového telefonu a nechme s ní moderátora překonat časové zóny i tisícovky kilometrů!

Strategie

Aktivní a přirozené využití partnerských produktů je jedinou cestou, kterou vám Mezinárodní olympijský výbor a majitel vysílacích práv dovolí klienta v oficiálních televizních studiích prezentovat. Abychom to se Samsungem zvládli, musely jeho přístroje dokázat doslova nemožné. Jak na to?

Opřete páteřní primetimovou rubriku denního olympijského studia o aktivní využití jedné z klíčových technologických vychytávek klientova produktu Galaxy Note8 – v našem případě o elektronické pero S-pen a nativní aplikaci Okamžitá zpráva.

Nechte zkušeného moderátora v živém vysílání z olympijských parků v Brně a Ostravě přivolat sestavu navýsost povolaných hostů z druhé straně planety rovnou do televizního studia. Stačí mu jen napsat S-penem jméno hosta…

Rozhovory skutečně bez hranic jsou na světě a Jaromír Bosák má v ruce přístroj, který prostě umí i nemožné
Realizace

Odvysílání našich živě přenášených rozhovorů bez hranic předcházela pečlivá příprava s řadou předtočených pasáží, aby si opravdový moderátor na židli v tuzemském olympijském studiu mohl se svými virtuálními hosty (reálně sedícími před klíčovacím pozadím v Korey) potřást rukou i vyměnit malý dárek.

Jaromír Bosák přístroj nejen používal, s nezaměnitelnou grácií „zkušeného uživatele“. Maketu produktu jsme zakomponovali také do studiové grafiky a nechali na displeji odehrát fotografie s podpisy jednotlivých hostů rubriky.

Abychom celý pořad pro klienta skutečně „ukradli“, dali jsme i druhému moderátorovi „Velkého přehledu“ k aktivnímu využití další Note 8 (v dokovací stanici Dex napojené s monitorem) a vše to doplnili sponzorskými vzkazy Samsungu u nejvíce afinitních sportovních přenosů.

Výsledek

Rubrika Rozhovorů byla součástí všech denních „Velkých přehledů“, hlavních zpravodajských pořadů, které ČT Sport k olympiádě vysílala v hlavním vysílacím čase. Rozhovorů bez hranic jsme nakonec odvysílali 41 (krát dva, počítáme-li i reprízu pořadu), v rámci olympijského studia je doplnil další pasivní product placement a dostali jsme se zhruba přes deset minut čistého času na kameře během každého „Velkého přehledu“ on air. V kombinaci se sponzoringem jsme oslovili přes 1,5 milionu diváků, tedy více než 50 procent cílové skupiny. Dodali jsme celkem 589 TRPs.

FLEMA Media Awards 2018