Kampaň

Zlatopramen Nealko - Kampaň oknem!

  • Kategorie: Nejlepší využití OOH (out-of-home)
  • Zadavatel: Heineken Česká Republika a.s.
  • Přihlašovatel: Lion Communications s.r.o. - divize Spark Foundry
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Drinks (non-alcoholic)
Shrnutí

Zlatopramen Radler Herbal s 0,00% alkoholu je osvěžující novinka, kterou za horkých dnů oceníte především tam, kde je alkohol tabu. Třeba v práci v kanceláři, kde se nevyplácí ztratit balanc a sebekontrolu. Kancelářské prostředí je ale plné kávy, barelů s vodou a soft drinků, nový Radler má a priori zavřené dveře. Vlezli jsme tam proto oknem!

Na prosklené stěny office budov v Praze jsme poslali balancovat speciální partu, která zajistila, že se reklama lidem zobrazila nejen v okně počítače, ale i v okně kanceláře. A to bylo o dost zábavnější, obzvlášť když jim kromě vtipných bannerů propagovaný drink naši lezci rovnou podali. Poprvé na tomto trhu jsme tak realizovali výškový sampling oknem! A kde se okna nedala otevřít, pozvali jsme místní alespoň k ochutnávce v přízemí.

Za jediné odpoledne takhle zmizelo až 5 000 plechovek a oslovili jsme až 10 000 lidí denně. Z nadšených reakcí navíc průběžně vznikal foto a video materiál, který jsme dále využívali v komunikaci v médiích a na sociálních sítích a který tak perfektně doplnil kreativní koncept, ve kterém figurovali cvičitelé jógy, vodáci nebo cyklisté.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Nealko radler lidé nejvíc ocení právě v momentech, kdy je alkohol tabu. Například v práci. A protože v kancelářských budovách to se samplingem u dveří, případně bannery v mobilu a PC umí každý, naše kampaň zábavně zobrazila bannery ve skutečném okně. Současně poprvé na tomto trhu samplovala oknem.

Strategie

Sampling a bannery oknem tvořily část jarní zaváděcí kampaně nového produktu Zlatopramen Herbal zcela bez alhokolu, který v rámci komunikace získal přezdívku „hrdá nula“.

Abychom vystihli klíčovou výhodu, tj. osvěžující chuť i v momentě, kdy si nemůžete dovolit doslova ztratit balanc, rozhodli jsme se zastihnout cílovku tam, kde bývá alkohol tabu – rovnou v práci. Tým myčů oken slanil vybrané office budovy v Praze a přes okno buď rovnou nabízel obě příchutě radleru, anebo alespoň představil produkt a pozval osazenstvo kanceláří do přízemí, kde už čekal standardní samplingový tým.

Z akce vznikal průběžně i foto a video materiál, který jsme dále využívali v komunikaci s médii a na sociálních sítích. Horolezci neztrácející balanc a rozvahu ani třicet metrů nad tvrdou dlažbou perfektně zapadali do konceptu, v němž dále figurovali třeba cvičitelé jógy, vodáci nebo cyklisté.  

Realizace

Stačí Vám parta lezců, jejich silné paže, pevné lano a balanc… A pak ještě vstřícný facility management, který vás na „svou“ budovu pustí. Pak už se jen kocháte nadšením lidí v kancelářích, pro které je takový typ reklamy příjemným zpestřením šedi všedního dne a vztah ke značce si tvoří v okamžiku, kdy si produkt zároveň vychutnávají.

Vše vytěžit pomáhá šikovný video a foto team, jejichž výstupy poté k dalším lidem doručuje digitální specialista.

Výsledek

Přibližně 5 tisíc plechovek „hrdé nuly“ Zlatopramenu Herbal za jediný horolezecký den. Dalších 5 tisíc rozdaných pozemním samplovacím týmem. Minimálně 10 tisíc lidí v denním aktivním zapojení do komunikace. Pozitivní odezva mezi cílovou skupinou a foto i video materiál k využití v dalších mediatypech. Velmi pozitivní prodejní čísla v prvních měsících na trhu.

FLEMA Media Awards 2018