Kampaň

Galaxie Rio

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Samsung Electronics Czech and Slovak
  • Přihlašovatel: Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Consumer Goods Technologies Telecoms/Mobile
Shrnutí

Bylo jen otázkou času, kdo natočí první televizní pořad na mobilní telefon. Samsung Electronics to díky špičkové technologii svého produktu Samsung Galaxy S7 edge dokázal. Pořad Galaxie Rio (realizovaný během LOH v Rio de Janeiro 5. – 21 srpna 2016) přepsal historii zprostředkování obsahu uživatelům. Poprvé měli komplexní obsah z dějiště aktuálně nejsledovanější události na planetě. Samsung tak díky originálnímu nápadu úspěšně odprezentoval technologii svých produktů, našel efektivní způsob, jak z pozice globálního partnera LOH oslovit lokální cílovou skupinu a dosáhl maxima v oblasti pozitivního vnímání značky.

Ve skutečnosti je přidaná hodnota úspěšné kampaně prakticky nezměřitelná, podprahový efekt vnímání značky Samsung jako zprostředkovatele atmosféry pozitivně vnímané letní olympiády v Riu bude určitě delší než olympijský cyklus! A že je konkrétně Samsung Galaxy S7 edge dokonale technicky vybavený telefon, o tom snad nikdo ani nezapochyboval.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

I globální partner může být užitečným partnerem pro lokální cílovou skupinu. Pokud se navíc podaří vysílat každodenní televizní reportáž natočenou na mobilní telefon, vzkaz zákazníkům: „Naše telefony jsou technicky na té nejvyšší úrovni“ je jasný.

Strategie

Jak na to? Dát telefon těm správným lidem, v případě kampaně Galaxie Rio týmu redakce sportu České televize.

Mobilní telefon pak předá z dějiště sledované události (letních olympijských her) content, který kamery postihnout nedokáží (zejména proto, že jejich používání je často vázáno na danou lokalitu, náročnost přesunu, nejrůznější pravidla ze strany pořadatele) nebo výsledek natáčení na kameru není tak autentický (což je klíčové například pro úspěch contentu na sociálních médiích). Součástí strategie tedy bylo zadání, aby reportáže zavedly diváky do zákulisí her, ukázaly emoce, umožnily rychlou reakci na aktuální situaci. Příklad? Bez mobilu by se diváci jen těžko dozvěděli, jak to vypadá, když se moderátor zasekne ve výtahu hodinu před komentováním přímého přenosu, nebo jaké je Rio a jeho okolí na vlastní kůži běžného návštěvníka.

Strategie vycházela z faktu, že autentické události mají největší potenciál fungovat v prostředí sociálních sítí virálně. Zároveň však kampaň předávala informaci o technologii produktu.

Realizace

První televizní pořad natočený výhradně na mobilní telefon se stal skutečností. Značka Samsung tak dokázala udělat důležitý krok v rámci konkurence na trhu a stala se č. 1. Unikátní projekt představil nejen produkt (telefon Samsung Galaxy S7 edge), ale také komplexně značku Samsung jako nositele inovačních technologií. 14 komentátorů České televize během šestnácti dnů letní olympiády v Riu natočilo prostřednictvím mobilu 19 původních reportáží, díky kterým diváci získali exkluzivní obsah a ojedinělou příležitost propojit se s dějištěm olympiády. Ukázalo se, že dokonalý mobil má vedle TV štábů místo.

Nešlo však zdaleka pouze o pořízení video záznamů, díky svým funkcím se Samsung Galaxy S7 stal platným grafickým komponentem pořadu (viz. Úvodní představení lokace nebo  závěrečný kvíz).

Výsledek

Tým redakce sportu ČT natočil v dějišti LOH v Riu 19 reportáží o celkové délce 1 hodiny (proběhlo také 60 repríz). Pořad Galaxie Rio se setkal u diváků s nadšeným ohlasem, zasáhl díky atraktivitě svého obsahu prakticky celé spektrum cílové skupiny včetně „mileniálů“. Pořad však nesmírně dobře fungoval na sociálních sítích, především na Facebooku.

Jaká byla čísla? 156 sponzorských vzkazů, 816 GRps, 54% zásah, 5 x nad-dodaná mediální hodnota. Samsung se i díky Galaxii Rio stal značkou s nejvyšší vizibilitou v rámci všech značek (1. Samsung, 2. Česká spořitelna, 3. T-Mobile). Ve skutečnosti je ale přidaná hodnota kampaně obtížně změřitelná - podprahový efekt vnímání Samsungu jako zprostředkovatele atmosféry pozitivně vnímané letní olympiády v Riu bude určitě delší než olympijský cyklus.

FLEMA Media Awards 2017