Kampaň

ŠKODA Kodiaq, uvedení na trh

  • Kategorie: Nejlepší využití rádia
  • Zadavatel: ŠKODA Auto a.s.
  • Přihlašovatel: PHD, a.s.
  • Země kampaně: Česká republika
  • Segmenty Trhu: Automotive
Shrnutí

V únoru 2017 uváděla ŠKODA AUTO na trh své první velké SUV - ŠKODA KODIAQ. Hlavní myšlenou celého konceptu bylo slovo RECONNECT – připomeň si, na čem opravdu záleží a objevuj svět a přírodu znovu a znovu s rodinou a přáteli.

Smyslem kampaně v rádiu bylo:

-         přinést tento původně obrazový koncept do rozhlasového éteru

-         oslovit co nejvíce možných zákazníků

-         dát jim možnost se do té přírody dostat

 

Řešením bylo použít nezvyklé zvuky přírody v tradičním rádiu a vytvořit specifickou atmosféru a náladu. Základ tvořila celoplošná kampaň na největších rozhlasových sítích, rozdělená do dvou navazujících částí podle charakteru spotu. Cílem bylo zapamatovatelně oslovit co nejvíce lidí.

 

Kampaň byla doplněna o soutěž na vybraném celoplošném rádiu. Pro návaznost na předchozí kampaň a její nosnou myšlenku byly zdrojem otázek nikoliv produktové informace o vozidle, ale právě zvuky přírody z onoho spotu.

Video (nepovinná příloha)
Big Idea

Jak ukrást pozornost? Vnořit do kakofonie mnoha rozhlasových zvuků nečekaný a výrazný prvek – 30“ vteřin klidných zvuků přírody bez komerční informace. Předpoklad: takový spot je natolik odlišný, že zásadní změna charakteru zvuku u většiny lidí vyvolá zájem a zvýší pozornost.

Strategie

1. týden, TEASER - získat pozornost použitím „nekomerčního“ teaseru se zvuky přírody, podnítit zvědavost lidí sice neurčitou tajemnou informací, ale v jasně identifikovatelném podání. Celostátní rozhlasové sítě pro co největší zásah v rámci časově omezeného období

 

2. týden, ODHALENÍ - spot doplněn o otázky související s přírodou, návazností na koncept Reconnect a na produkt samotný. Došlo k propojení na první týden kampaně a současně na další mediatypy v kampani. Celostátní rozhlasové sítě pro co největší zásah v rámci časově omezeného období

 

3. týden, SOUTĚŽ - s cílem aktivovat posluchače a rozšířit míru produktových informací.

Soutěžní otázky navázány čistě na identifikaci přírodních zvuků z prvního spotu, aby se zachovala návaznost na první dvě části kampaně

Realizace

1.       týden, Teaser, celkem 4-5 spotů denně / rádio, celoplošné rozhlasové sítě, 30“ spot,

2.       týden, Odhalení, celkem 4-5 spotů denně / rádio, celoplošné rozhlasové sítě, 30“ spot

3.       týden, 1x denně soutěž + 60“ moderátorský vstup, Frekvence 1


Výsledek

Spotová část - zásah přes 1.300.000 potenciálních zákazníků

Soutěžní část - zásah přes 255.000 potenciálních zákazníků

5 soutěžících, 4 výherci vozu na víkend, 4 rodinné víkendy s Kodiaqem

Pozitivní ohlasy zákazníků u prodejců vozů ŠKODA

(data: počty lidí z cílové skupiny, zdroj RadioProjekt, 4Q/2016 + 1Q 2017)

Zvuk (nepovinná příloha)
  • KODIAQ_LAUNCH_TEASER_RADIO_30_strings_final.mp3
  • KODIAQ_LAUNCH_ODHALENI_RADIO_30.mp3

FLEMA Media Awards 2016