Kampaň

Studentská pečeť - Čokoláda hraje

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: Zaraguza CZ
  • Autor: Nestlé Česko s.r.o., Nestlé Slovensko s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

Každá Studentská pečeť je jedinečný kus čokolády. Je tomu tak díky náhodnému rozmístění rozinek, oříšků a želé. Proto nemusí být Studentská pečeť pouze o chuťovém zážitku, ale také o zážitku hudebním. Propojili jsme svět čokolád s digitální technologií a vytvořili z čokolády nástroj, který doslova hraje hudbu. Zadní stranu čokolády stačilo jednoduše vyfotit a kampaňová stránka dokázala umístění rozinek, želé a oříšků rozeznat a proměnit je na melodii. Abychom dokázali, že čokoláda hraje plnohodnotnou a reálnou hudbu, spojili jsme se se známou českou kapelou, která díky čokoládě vytvořila reálnou píseň. Kapela pak vyzvala známé české a slovenské YouTubery, aby si ji vyzkoušeli také a ukázali tak uživatelům, jak je to snadné. Ti měli zároveň možnost vyhrát lísky na jejich koncert v Praze a Bratislavě.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Studentská pečeť je jediná čokoláda na světě, u které žádné dva kousky nevypadají stejně. To vše díky množství oříšků, rozinek a želé. Naším cílem bylo právě tohle odkomunikovat mladým, kteří čím dál tím méně slyší na klasické reklamní formáty a většinu svého času tráví na svých chytrých telefonech.

Abychom nevysvětlovali, že každý kousek čokolády je jiný pomocí nudných textů na webové stránce, využili jsme jako médium samotnou čokoládu a převedli ji do online prostředí. Každou čokoládu tak mohl uživatel proměnit na hudební zážitek. Nevytvářeli jsme žádnou složitou aplikaci, ale jednoduchou microsite, na které si mohl uživatel přehrát svoji čokoládu. Stačilo vyfotit její zadní stranu a náš algoritmus ji proměnil v melodii.

Jak ale českému internetu dokázat, že čokoláda skutečně hraje? Spojili jsme se s legendární kapelou Monkey Business, která díky Studentské pečeti vytvořila píseň. Na světě tak byla první čokoláda, která doopravdy hraje hudbu. Věděli jsme, že právě na tohle bude internet reagovat, a tak jsme prostřednictvím kapely vyzvali známé české a slovenské YouTubery, tedy internetové celebrity mladých, aby taktéž zkusili díky Studentské pečeti vytvořit unikátní píseň. Video se šířilo internetem a inspirovalo mladé, aby to vyzkoušeli též, a to všechno pouze díky čokoládě a nástroji, který mají mladí pořád u sebe. Svého telefonu.

Inovace a unikátnost

Žádné dvě tabulky čokolády Studentská pečeť nevypadají stejně. Konkrétně tedy její zadní strana je díky různé velikosti, množství a uspořádání přísad pokaždé jiná. Můžete to sami vidět, ochutnat, ale co kdybyste to mohli také slyšet? Nyní to jde. Stačí ji vyfotit a díky aplikaci na stránce www.cokoladahraje.cz může hudbu v čokoládě objevit každý.

Realizace

Hlavním komunikačním kanálem byl YouTube Studentské pečeti, na kterém vznikla videa, kde členové Monkey Business zahráli na základě hudby z čokolády unikátní písničku, balili čokolády jako na brigádě, vyzvali YouTubery k návrhu vlastní písně a připomínali se se soutěží o lístky na speciální koncert. V průběhu kampaně jsme do obsahu doplnili YouTuberské video s písničkou složenou z čokolády. Každý uživatel se mohl přesvědčit o našem sdělení na mobilní microsite cokoladahraje.cz.

Výsledek

Za 2 měsíce kampaně přišlo na web 175 000 unikátních uživatelů a ti si čokoládu přehráli 153 000krát.

Naše videa na YouTube za 2 měsíce dosáhla 1 980 000 zhlédnutí a uživatelé s nimi strávili 2 400 000 minut, což odpovídá přibližně 4,5 letům stráveným sledováním videa.

16 % všech zhlédnutí bylo organických, čímž jsme se dostali i do žebříčku nejlepších reklam na YouTube v České republice.

Během kampaně jsme se stali největším YouTube kanálem v kategorii i navzdory tomu, že předtím Studentská pečeť žádný kanál ani neměla.

Kampaň jsme oficiálně ukončili k 31. 3., ale unikátnost čokolády Studentská pečeť se šíří dále. K 3. 7. přišlo organicky na web dalších 60 000 unikátních uživatelů a videa zaznamenala přes 110 000 zhlédnutí.

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
STP_FBdarkposty_new_03.jpg
STP_FBdarkposty_new.jpg
STP_FBdarkposty_new_04.jpg

FLEMA Media Awards 2016