Kampaň

Gambrinus - Hradby pivovaru Gambrinus

  • Kategorie: Nejlepší využití OOH (out-of-home)
  • Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
  • Autor: TRIAD Advertising
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Jak využít OOH plochy na obranu značky?

Ve slepých testech získává pivo Gambrinus skvělé hodnocení, podle průzkumů má ale značka u veřejnosti špatnou pověst. 

Existují lidé, kteří se piva Gambrinus nebojí zastat. Právě jim jsme dali prostor na našich OOH plochách.

Abychom jméno pivovaru Gambrinus obhájili v domácím regionu, kde se vaří - v Plzni - rozhodli jsme se pozitivní komentáře našich fanoušků vyvěsit přímo na obvodovou zeď pivovaru, naši vlastní OOH plochu.

Na Facebooku jsme vybrali skutečné komentáře od fanoušků, kteří se nebáli za Gambrinus postavit - a vyvěsili je na desítky OOH ploch na 400 metrů dlouhé zdi okolo našeho pivovaru v Plzni. Denně kolem ní projede více než 38 000 aut.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Abychom podpořili značku, nechali jsme za ni mluvit lidi, kteří ji mají rádi. Všem jsme tak ukázali, že nemusí věřit našim reklamám, ale můžou se spolehnout na hodnocení našich spotřebitelů.

Medialni strategie:

Výroky fanoušků jsme zveřejnili na vlastním OOH prostoru – přímo na zdi pivovaru v Plzni. Na místě, kde nám lidé nejvíc prokazovali nedůvěru a kolem kterého denně projede na 38 000 aut. (Zdroj: Správa veřejného statku města Plzně)

Cíl

Místo reklam jsme na zeď pivovaru vyvěsili velkoplošné tabule s pozitivními komentáři našich fanoušků. OOH prostor se tak změnil na obranou zeď pivovaru a fanoušci doslova na „obránce našeho piva“.

Kampaň byla součástí hlavního komunikačního sdělení Gambrinusu pro rok 2015 - "nedejte na nálepku, udělejte si vlastní názor". Doplnila ho o rozměr autenticity - místo vymyšlených reklamních sloganů jsme použili reálné reakce našich spotřebitelů a podpořili tak uvěřitelnost zprávy.

Realizace

Komentáře fanoušků jsme nechali vytisknout a použili jako 400 metrů dlouhou OOH plochu na obvodové zdi pivovaru.

Výsledek

Za 0 Kč mediálních nákladů jsme získali největší reklamní plochu v Plzni (400 metrů vlastních OOH ploch).

Denní zásah: 38 000 aut, která projedou kolem na frekventované plzeňské silnici. (Zdroj: Správa veřejného statku města Plzně.)

Kampaň přispěla k celkovému výsledku snížení negativního sentimentu vůči značce Gambrinus o 10% (zdroj: vlastní výzkum, facebooková stránka Gambrinus, období 1.4.2015 - 30.9.2015 - viz příloha)

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
F_R00_4448.JPG
F_R00_4431.JPG
F_R00_4436.JPG
F_R00_4441.JPG
F_R00_4445.JPG
F_R00_4427.JPG
F_R00_4416.JPG
GA-sentiment-analysis-results.jpg
FLEMA Media Awards 2016