Kampaň

Pigyáda - Léto Lásky

  • Kategorie: Nejlepší využití rádia
  • Zadavatel: Šikland a.s.
  • Autor: Radiohouse
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Šikland – jeden z největších zábavních parků v ČR skrze rádio v roce 2016 uspořádá (12.-14.8) akci Pigyáda - Léto lásky. Ve spolupráci s multimediálním domem Lagardere Active ČR strategicky využil dispozic svého areálu a možností rozhlasových stanic v čele s Evropou2 k masivní a přesto efektivní komunikaci své značky Šikland napříč cílovými skupinami, které vyústí do ziskového eventu. Šikland poskytl zázemí a podporu pro pořádání každoroční akce Pigyáda a nechal Lagardere tuto akci propojit s hlavní marketingovou kampaní Evropy2 - Léto lásky. Skrze Pigyádu – Léto lásky tak spojil cílovou skupinu rodin s dětmi, ale také mladé lidi. V éteru se tak v květnu a červnu propojily soutěže s promo spoty, moderovanými vstupy a dokonce s „letní hymnou“ za účasti slavných interpretů, kteří budou součástí eventu. Hymna se stala do června hitem playlistu Evropy2 a převzala jí i další rádia a hudební služby jako Youradio. Na Youtube oficiální klip Summer All Stars - Léto lásky ft. Slza pokořil hranici 4 mil zhlédnutí. Předprodeje vstupenek na Pigyádu-Léto lásky v Šikladnu do konce června prakticky zaplatily veškeré přímé náklady Šiklandu na celý projekt a v dalších měsících bude generovat zisk.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Cíl1: Masivní podpora značky Šikland

Cíl2: Prodej vstupenek na event Pigyáda - Léto lásky 12-14.8.

První část kampaně (hodnocená): květen-červen 2016

Budget: do 2 mil. Kč, očekávaný zásah 100 mil. Kontaktů v c.s. 12-79

 

Prostředky rádiové  komunikace přímé komunikace s citací Šiklandu:

Spotová kampaň Pigyáda (vlastní promo spoty rádií s citací Šiklandu)

Spotové kampaně partnerů eventu on air (prodej přes Radiohouse)

Soutěže o lístky za podpory moderátorů (Evropa2)

Web soutěže o lístky (Pigy.cz) s napojením na promotion rádiu Evropa2, Frekvence1

Moderovaná proma eventu i songu

PR a zpravodajství on-air

Prostředky rádiové nepřímé komunikace bez přímé citace Šiklandu (on-air):

Letní song (Chinaski + Xindl X + Slza + Meky Žbirka + Jelen)  v playlistu rádií a hudebních služeb (přes Universal Music)

Moderovaná proma eventu i songu (s odkazem na web)

Finanční model:

Uspořádání eventu (poskytnutí zázemí + účast na nákladech realizace)

Podíl na prodeji vstupenek (část pro Šikland a část pro rádio)

Podíl na nájmu z ploch během eventu

Nulový podíl Šiklandu z příjmů komunikace eventu skrze partnerské spoty (k posílení snahy zastupitelství Radiohouse o maximalizaci komunikace v éteru)

Cíl

Hlavní myšlenkou je chytré, přirozené propojení marketingových aktivit rádií k posílení povědomí o vlastní značce Šikland. Areál Šikland je známý pro své westernové městečko a na trhu působí dlouhou dobu, má tedy image spíše konzervativní a pro pořádání širšího spektra akcí omezující. Strategickou snahou je tuto image rozbít pomocí realizace projektů zaměřených na všechny cílové skupiny. Poskytnutím areálu a spolupořádáním akcí, které rádio (skupina Lagardere) chce v létě realizovat, bylo možné získat extrémně výhodně velké množství komunikačního času, ve kterém je značka Šikland uvedena buď vždy přímo, nebo odkazuje na komunikační linku Pigyáda - Léto lásky, která propojuje jak děti a rodiče (Pigy v Šiklandu) tak mladé lidi (hudební festival Léto lásky v Šiklandu) a v Šiklandu má stejně své vyústění. Navíc tím, že rádio Evropa2 vytvořilo s Universal Music Summer All Stars - Léto lásky ft. Slza hit, který je denně součástí éteru, připomínání akce je silné i mimo reklamní break.

Realizace

V rámci realizace jsme nechali rádia, aby sama navrhla komunikační plány a nástroje „svých“ akcí. Tím bylo zajištěno, že dodají to nejlepší. Šikland nechal Lagardere No Limits úplně volnou ruku v případě mediálního plánování a kreativity spotů či komunikace, držel se pouze cíle – masivně komunikovat značku Šikland v kontextu chystaného eventu. Kreativní linka se ale prakticky shodovala s kreativní linkou Evropy2 – Léto lásky, čímž obě komunikace vytvořily synergický efekt ( v rádiu i mimo něj - TV, internet, sociální sítě, print).

Rádia pak jen do konce června odvysílala více jak 897 spotů nebo moderovanýh či zpravodajských vstupů a citací o značce Šikland.

Spot - Hymna Léto lásky: https://www.youtube.com/watch?v=vNfecXpw-io

Více na http://www.leto-lasky.cz  

Výsledek

Jen do konce června 2016:

111 milionů kontaktů v éteru rádií

150 mil kontaktů skrze song Summer All Stars - Léto lásky ft. Slza

85 mil. kontaktů skrze partnerské kampaně v síti Radiohouse

Cca 5000 prodaných lístků (a to máme ještě měsíc a půl před sebou! :-)

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
web1.jpg
web2.jpg
Pigyradio.jpg
Zvuk (nepovinná příloha)
  • Pigyáda - Léto Lásky
FLEMA Media Awards 2016