Kampaň

T-Mobile - Nebuď dement

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: T-Mobile Czech Republic a.s.
  • Autor: T-Mobile Czech Republic a. s., Barbora Drašnarová, Online Content Specialist
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Stařeckou demencí bude podle statistiky v polovině století trpět 135 milionů lidí. Problém boje proti této nemoci spočívá v tom, že vědci nevědí, kdy je člověk zdravý a jen stárne, a kdy u něho vypuká demence. Kampaň na podporu první mobilní hry na světě, která pomáhá vědcům v boji proti demenci vyvinul Deutsche Telekom. Hra sbírá data o orientačních schopnostech zdravých uživatelů. Úkolem kampaně českého T-Mobilu bylo získat nejméně 100 000 hráčů, kteří si hru stáhnou a alespoň dvě minuty zahrají a pomohou vědcům získat tolik dat jako 57 let laboratorního výzkumu.

Kreativní kampaň Nebuď dement byla připravena pro oslovení gamerů a millenials v digitálním prostředí jako doplněk televizní a outdoor kampaně Sea Hero Quest. Zapojením nejvýznamnějších českých YouTuberů a Instagrammerů jsme oslovili hráčskou komunitu a pomohli získat tolik informací o orientačních schopnostech zdravého člověka, kolik by vědci konvenčním způsobem v laboratoři získávali déle než 75 let. Celosvětově Česko obsadilo v počtu stažení aplikace třetí místo.

Kampaň na podporu první mobilní hry na světě, která pomáhá vědcům v boji proti demenci.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Naším cílem bylo oslovit dva typy uživatelů: Hráče mobilních her (v této komunitě jsme vnímali jako nejjednodušší získat publikum ochotné stáhnout si hru) a tradiční podporovatele charitativních a dobročinných projektů (zde jsme zdůrazňovali zejména CSR rozměr hry).

Kolem hashtagu #NebudDement a facebookové stránky Nebuď Dement jsme vybudovali komunitu ambasadorů Sea Hero Quest, kteří představili hru svým followerům a vyzvali je ke stažení a zapojení se skrze jednoduché a mírně kontroverzní sdělení: Nebuď dement! Pokud teď věnuješ 2 minuty času a zahraješ si Sea Hero Quest, vědci získají informace, které jim pomohou bojovat s demencí.

Z hlediska zvolené platformy jsme zvolili i kontroverzní headline kampaně „Nebuď dement“, který zapadá do vyjadřování našich ambasadorů a jeho používání je díky kontroverzi aspirativní i pro mladší cílovou skupinu.

Druhou cílovou skupinu, dlouhodobé podporovatele dobročinných projektů, jsme zasáhli skrze social media celebrity a vnitrofiremní komunikaci největších společností v Česku. Zapojili jsme mediálně výrazné osobnosti (Ondřej Aust - Médiář, Michele Loosekot, apod.)  a manažery velkých společností (Heineken, Coca-Cola, Mondeléz...), kteří mají velký impact mezi svými kolegy a těmi nejaktivnějšími uživateli internetu.

Inovace a unikátnost

Nebuď dement, abys jednou nebyl dement. 

Co by se stalo, kdybychom čas, který strávíme hraním her věnovali na dobrou věc? Týdně strávíme po celém světě více než 3 miliardy hodin týdně hraním her, tak pojďme využít tento čas k tomu, aby se svět stal zase o něco lepší místem pro život. A protože věříme, že život a zážitky se mají sdílet a demence je nemoc, která ničí paměť, vytvořil Deutsche Telekom unikátní mobilní hru, která pomůže vědcům v boji proti demenci a posune tak její výzkum až o 100 let vpřed.

LIFE IS FOR SHARING – SHARE YOUR TIME AND PLAY FOR GOOD

Realizace

Vlivné lidi na internetu jsme zapojili skrze balíček s trikem, infografickou kartičkou, průvodním dopisem a nálepkami Nebuď dement.

Do kampaně se zapojilo přibližně 50 influencerů, z nichž například video Jirky Krále získalo 230 000 zhlédnutí a video YouTubera Stejka přes 40 000 zhlédnutí. Zvolení influenceři na Instagramu mají v součtu 345 000 sledujících. Facebooková stránka Nebuď dement třinácti příspěvky zasáhla přibližně 200 000 unikátních uživatelů.

Na naši výzvu zareagovaly desítky firem a online tváří (např. Alex Trejnar nebo "Dnes čítám”, kteří mají dohromady 46 300 fanoušků. Jako velký úspěch vnímáme, že se do kampaně zapojila i happiness managerka O2. :)

Výsledek

Naše sdělení celkově zasáhlo více než 550 000 unikátních uživatelů. Celkově si v Česku hru Sea Hero Quest stáhlo více než 135 000 lidí, čímž jsme naplnili KPI na 135 %. Z Google Analytics lze vyčíst, že jenom po zveřejnění videa YouTubera Jirky Krále stoupla návštěvnost stránky se stažením aplikace o bezmála 20 000 unikátních uživatelů. Data od Čechů pomohou výzkum příznaků stařecké demence posunout takovým množstvím dat, jaké by vědci konvenčním výzkumem získali za 76 let.

Kampaň na podporu stahování hry probíhala globálně. Česká mutace doplněná o platformu Nebuď Dement je v celosvětovém srovnání mimořádně úspěšná. Česká republika se v absolutních číslech umístila na třetím místě v počtu stažení hned za Spojenými státy a Čínou. 

FLEMA Media Awards 2016