Kampaň

T-Mobile - WhatsApp agentská kampaň

  • Kategorie: Nejlepší využití digitálních médií
  • Zadavatel: T-Mobile Czech Republic a.s.
  • Autor: MediaCom Praha
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

O mobilních messengerech se mluví ve spojení s brandovou komunikací již dlouho. Po Facebook messengeru je u nás nejrozšířenějším a nejoblíbenějším messengerem WhatsApp. T-Mobile jako první značka v ČR připravil menší pilot kampaň právě na této platformě v rámci vánoční kampaně. Messenger nám dává možnost komunikovat se zákazníkem 1 na 1 v přímém čase a pracovat s různým contentem v podobě textu, videí, obrázků. Vánoční mise byla soutěž v rámci kampaně a jejím cílem byla penetrace LTE telefonů, podpora povědomí o naší vánoční nabídce, akcentovat sdělení o rychlosti LTE a v neposlední řadě také uživatele pobavit a vtáhnout do dialogu se značkou. Soutěže se zúčastnilo přes 3000 uživatelů, kteří vygenerovali přes 1200 unikátních konverzací a přibližně 3450 WhatsApp zpráv. Konverze dosáhla 4,5%.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Baví nás technologie a nové věci a snažíme se toto nadšení promítnout i do naší komunikace. Proto jsme se jako první značka v ČR rozhodli pro podporu kampaně pomocí messengera a nejednalo se o customer care, ale o soutěž navázanou na ATL kampaň. Aplikace WhatsApp nám umožňuje se zákazníkem komunikovat 24/7, z jednoho firemního účtu můžeme poslat zprávu mnoha uživatelům naráz a separátně a rovněž nám umožňuje posílat notifikace, pracovat jak s textem, tak s videem, obrázky.

Cíl

V souladu s právě probíhající kampaní s agentskou tématikou jsme chtěli podpořit „bondovský“ potenciál našich zákazníků. Zároveň jsme se jako první v ČR rozhodli využít platformu messengeru WhatsApp a zapojili zákazníky napřímo do komunikace se značkou – jeden na jednoho – a to přímo v mobilním zařízení zákazníka.

Realizace

Vytvořili jsme soutěž navázanou na ATL (agentská mise), kdy soutěžící dostávali nečekané úkoly od hlavního hrdiny přímo na svůj mobil. Úkol mohli dostat kdykoli a zároveň bylo potřeba se zákazníky komunikovat v podobě personalizovaných odpovědí. Pro tyto účely byla vytvořena v agentuře tzv. war-room, kde seděli v čase rozesílek zpráv operátorky a copywriter. Abychom mohli se soutěžícími komunikovat přes WhatsApp bylo nutné, aby si číslo našeho agenta uložili do svých kontaktů. Ke komunikaci soutěže jsme využili speciální microsite a podporu na socialu. 

Výsledek

Soutěže se zúčastnilo přes 3.000 uživatelů, kteří vygenerovali 1200 unikátních konverzací a přibližne 3450 WhatsApp zpráv. Mediální podpora se omezovala pouze na Facebook a mobilní GDN. Konverze dosáhle 4,5%.

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
Ilustracni obrazek_WhatssApp.jpg
FLEMA Media Awards 2016